Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با محکومیت حمله هوایی در هرات، اظهار داشت که تلفات بیشتر در جنگ این کشور به سود مذاکرات بین‌الافغانی نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با اشاره به حمله نیروهای هوایی افغان به تجمع طالبان گفت که خشونت بسیار افزایش یافته است و بسیاری از افراد جان‌های خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توئیترش نوشت که تصاویر و گزارش‌های شاهدان عینی از قربانیان حمله هوایی نیروهای افغان، نگران کننده است و ما ضمن محکومیت این حمله از بررسی‌ها درباره آن پشتیبانی می‌کنیم.

خلیلزاد اظهار داشت که مردم خواستار آغاز فوری مذاکرات بین‌الافغانی هستند و تلفات بیشتر در جنگ افغانستان نیز به سود این مذاکرات نیست.

نماینده ویژه آمریکا از تمام طرف‌های درگیر خواست تا از ادامه خشونت برای حفظ جان غیرنظامیان خودداری کنند همچنین برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تلاش کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که شب گذشته نیروهای افغان به یک تجمع طالبان در شهرستان «ادرسکن» هرات حمله هوایی کردند.

در این حمله 45 غیرنظامی و تعدادی از افراد طالبان کشته شدند.

پس از امضای توافقنامه آمریکا و طالبان در 10 اسفند سال گذشته، حملات طالبان علیه نیروهای دولتی در افغانستان تشدید شده است.

«بلقیس داود» پژوهشگر ارشد در دانشگاه «اُ پی گلوبال» بر این باور است که عدم پیشرفت در روند صلح افغانستان به این دلیل است که توافقنامه قطر منحصراً بین آمریکا و طالبان و دولت افغانستان در آن نقشی ندارد.

نگرانی صلیب سرخ از افزایش تلفات غیرنظامیان همزمان با گسترش کرونا در افغانستانافزایش تلفات غیرنظامیان به 50 کشته در حمله آمریکا به غرب افغانستانتظاهرات مردم در ولایت هرات در اعتراض به افزایش ناامنی + تصاویر

داود به «اسپوتنیک» گفته بود: دولت افغانستان اینجا هیچ نقشی ندارد، حتی مسئله آتش‌بس مانند کاهش خشونت‌ها تنها شامل نیروهای ناتو می‌شود. بنابراین بسیار بعید است که این دیدارها منجر به صلح در افغانستان شود.

وی افزود که چنین توافقی صلح پایدار را برای افغانستان به ارمغان نخواهد آورد و تنها راه خروج از این وضعیت آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی با استراتژی‌های مشخص است.

این کارشناس هندی که روند صلح دارای نواقص زیادی است زیرا واشنگتن تنها به منافع خودش اهمیت می‌دهد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "افغانستان" طالبان بیشتر بخوانید... حمله هوایی نیروهای آمریکایی علیه طالبان/ آیا توافقنامه قطر نقض شده است؟ خلیلزاد: خرابکاران داخلی و خارجی برای مختل کردن روند صلح افغانستان تلاش می‌کنند سنای افغانستان: سفرهای خلیلزاد دور باطل است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... حمله هوایی نیروهای آمریکایی علیه طالبان/ آیا توافقنامه قطر نقض شده است؟ خلیلزاد: خرابکاران داخلی و خارجی برای مختل کردن روند صلح افغانستان تلاش می‌کنند سنای افغانستان: سفرهای خلیلزاد دور باطل است واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "افغانستان" طالبان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ دومین ضربه به «فشار حداکثری» آمریکا با توافق بلندمدت ایران-روسیه/ ماجرای توافق ۲۰ ساله چیست؟ ۲ ضرورت پاسخ جدی‌تر ایران به چشم‌سفیدی کره‌‌جنوبی/ رعیت آمریکا نیستید؟ اثبات کنید ۳ شمخانی: انتقام سخت‌تری در راه است ۴ وزارت دفاع روسیه از آماده بودن واکسن کرونا خبر داد ۵ بازتاب دیدار مصطفی الکاظمی با رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های عربی ۶ پادشاه سعودی در انتظار دیدار با الکاظمی در «اولین فرصت ممکن» ۷ ترامپ: احتمالا تعداد بیشتری از کنسولگری‌های چین در آمریکا بسته ‌شود ۸ واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاها درباره خرابکاری و حملات سایبری مهمترین اخبار بین الملل واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاها درباره خرابکاری و حملات سایبری اصرار ترامپ برای اعزام ماموران فدرال به سایر شهرهای آمریکا شکست سودای اشغالگری صهیونیست‌ها/ اولین سیگنال‌های ناتوانی تل‌آویو در جنگ لبنان برنامه دموکرات‌ها در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا/ از بازسازی برجام تا مذاکرات موشکی با ایران مهمترین اخبار تسنیم توضیحات همتی درباره فرایند پرداخت وام ودیعه مسکن/ بانک‌ها به سایر متقاضیان با نرخ ۱۸ درصد وام ودیعه را بپردازند طرح های دوازده گانه اقتصادی مجلس/توجه ویژه مجلس یازدهم به معیشت مردم انتشار برای نخستین بار | مقام معظم رهبری: آمار فرزندآوری کمتر از نرخ جانشینی است/ این مسئله از همه خطرات بزرگتر است شکست سودای اشغالگری صهیونیست‌ها/ اولین سیگنال‌های ناتوانی تل‌آویو در جنگ لبنان طرح‌های ملی جهاد کشاورزی در هرمزگان، یزد و لرستان توسط رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان مذاکرات بین الافغانی صلح افغانستان حمله هوایی روند صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید