Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه اصفهان گفت: کرونا می‌تواند فرصتی برای سامان‌بخشی نظام اجتماعی باشد و نحوه مواجهه باید به گونه‌ای باشد که بتوان این نظم را ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی ربانی پیش از ظهر امروز در نشست علمی با موضوع پیامد‌های ناشی از کرونا در حوزه جامعه‌شناسی اظهار داشت: کرونا به عنوان یک مسأله اجتماعی شریر یاد می‌شود که معضل بزرگی است و دنیا را درگیر کرده است و از همین رو نیاز به سرمایه اجتماعی قوی داریم تا مواجهه بهتری با آن داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد دانشگاه اصفهان با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب نیز از سطوح مختلف این بیماری را بررسی کردند، بیان داشت: با توجه به دیدگاه سیدحسن نصرالله، بر اثر تغییراتی که بر اثر کرونا ایجاد شد باید منتظر تعییر نظم جهانی باشیم.

وی ادامه داد: زمانی که از آزمون الهی احساس سختی می‌کنیم، شرایطی را ایجاد می‌کند که انسان بیشتر به خداوند نزدیک شود؛ نظریه دیگر این است که باید در کنار برخورد علمی، باید جنبه الهیاتی نیز به کرونا داشته باشیم.

ربانی تصریح کرد: ممکن است افرادی در مواجهه با این بیماری احساس ناتوانی، افسردگی و شکست داشته باشند که توجه به الهیات در این زمینه کمک‌کننده است؛ همچنین تاریخ درس فرج بعد از شدت را می‌دهد.

استاد دانشگاه اصفهان با بیان نظریه یک جامعه‌شناس گفت: کرونا می‌تواند فرصتی برای سامان‌بخشی نظام اجتماعی باشد و نحوه مواجهه باید به گونه‌ای باشد که بتوان این نظم را ایجاد کرد؛ جامعه ایرانی این قابلیت را دارد که از این وضعیت بهم ریخته یک تمدن جدید را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به این‌که باید در این بیماری ضعف خودمان را بفهمیم، خاطرنشان کرد: در چرخه مدیریت بحران باید آماده‌سازی، واکنش، تسکین و بازیابی را داشته باشیم که در این چرخه سرمایه اجتماعی می‌تواند کمک بزرگی کند، جامعه ما ظرفیت بزرگی دارد که می‌تواند در مهار کرونا کمک‌کننده باشد.

ربانی افزود: وقتی کرونا شروع شد، فعالیت‌های داوطلبانه وسیعی آغاز شد اما رفته رفته این فعالیت‌ها کاهش پیدا کرد، در سطح تصمیم‌گیری موضوعات مربوط به کرونا بیشتر ملاحظات پزشکی در نظر گرفته می‌شود و جامعه‌شناس‌ها در این تصمیمات دخیل نیستند.

استاد دانشگاه اصفهان یادآور شد: از گذشته در آمریکا نژاد زرد را به عنوان یک خطر معرفی کرده‌اند و گفتمان آمریکایی‌ها در مورد کرونا که ویروس چینی نام‌‌گذاری شد، این نگرانی را ایجاد کرد که تبعیض علیه آسیایی‌ها ایجاد شود.

وی در پایان گفت: کرونا نشان داد در سال‌های اخیر چقدر نابرابری‌های جامعه آمریکا و اروپا بیشتر شده است و شاید فرصتی را ایجاد کرد که شاهد کاهش این نابرابری‌ها باشیم.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ر۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا علی ربانی اصفهان نشست علمی استاد دانشگاه اصفهان پیامدهای ناشی از کرونا استاد دانشگاه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، هم‌مسیر اتیسم، دوی نمادین با هدف آگاهی‌بخشی اتیسم است، گروه های مختلف جامعه مسافتی را با بزرگسالان اتیسم هم‌قدم شده و متعهد می‌شوند اتیسم را به جامعه معرفی کنند.

اولین رویداد "هم‌مسیر اتیسم" اردیبهشت ماه سال گذشته در تهران توسط انجمن اتیسم ایران شکل گرفت و امسال هم‌زمان در سه شهر و با مشارکت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک برگزار شد.

مدیرعامل انجمن اتیسم ایران گفت: آگاهی‌بخشی برای اتیسم ضروری است، خانواده‌های اتیسم در جامعه‌ای آگاه می‌توانند از انزوا خارج شده و فعالیت‌های عادی یک زندگی را انجام دهند. بزرگسالان اتیسم دغدغه‌های زیادی دارند که نه درک می‌شود و نه شنیده می‌شود. ظاهرشان عادی است اما دنیا را طور دیگری می‌بینند و لمس می‌کنند. علی‌رغم توانمندی‌هایی که دارند شغل مناسبی نداشته و اکثرا در بازه بیست تا چهل سالگی نیز در کنار خانواده هستند و به استقلال نمی‌رسند. اگر جامعه‌ای آگاه و کسب‌وکارهای دوستدار اتیسم داشته باشیم، شرایط برای حضور این عزیزان فراهم می‌شود.

"هم‌مسیر اتیسم" هر سال هم‌زمان با ماه جهانی آگاهی‌بخشی اتیسم برگزار شده و گروه‌های مختلف می‌توانند با بزرگسالان اتیسم و خانواده‌هایشان هم قدم شوند.

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • بیش از ۲۶ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد+ تصویر
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)
  • خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟/ «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد