Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه با اشاره به موضوع مطرح شده در رابطه با تلاقی آب شرب و فاضلاب در برخی از نقاط استان خوزستان توضیح داد: این موضوع صحت ندارد و کیفیت بهداشتی آب هر روز در همه شهرستان‌ها توسط ادارات بهداشت و آب و فاضلاب بررسی می‌شود و این موضوع کاملا کذب است.

وی افزود: سیستم آب تحت فشار است و سیستم فاضلاب ثقلی است در نتیجه جریان آب از جای کم فشار به جای پرفشار حرکت نمی‌کند و این ادعا نادرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شریعتی تصریح کرد: در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در اصلاح شبکه آب هزینه کردیم و اقدامات صورت گرفته موجب شده است که پرتی شبکه آب از ۴۵ درصد به ۳۲ درصد کاهش یابد و به شاخص میانگین کشوری نزدیک شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: آب آشامیدنی شهرستان‌های ما بهداشتی و تحت مراقبت‌های شدید بهداشت و شرکت آب و فاضلاب است و مخلوط شدن آب و فاضلاب تکذیب می‌شود.

وی بیان کرد: من با مسئولی که این گفته از سوی ایشان نقل شده است صحبت کردم و ایشان گفتند چنین سخنی با منظور طرح شده بیان نکرده و در واقع آنچه بیان شده مبنی بر این بوده است که در برخی مناطق روستایی این اتفاق می‌افتد که بنده عرض کردم که ما در روستا‌ها سیستم فاضلاب نداریم و به ایشان توضیح دادم حتی اگر در نقاطی فرسودگی شبکه باشد جریان آب از جای کم فشار به پرفشار حرکت نمی‌کند، این مسئول محترم بیان کرد که اگر زمانی برق قطع شود و پمپ‌ها از کار افتادند، آن زمان فاضلاب به شبکه آب رخنه می‌کند که در پاسخ گفتم ما حدود دو سال است در سیستم شبکه آب، دیزل ژنراتور نصب کرده ایم و در صورت قطعی، برق پمپ‌ها از طریق دیزل ژنراتور تامین برق میشود و مشکلی نخواهیم داشت؛ اگر چه قطعی برق استان خوزستان به نسبت سال‌های گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است که ایشان در این ارتباط اطلاعی نداشتند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: به مردم عزیز استان اطمینان می‌دهیم که هیچ مشکلی از این نظر نداریم و جای نگرانی نیست.

شریعتی گفت: در طول چند سال اخیر شرایط آب شرب خوزستان چه به لحاظ کمیت و چه به لحاظ کیفیت رو به بهبود بوده است. ما در سال ۹۵ تا ۹۷ در اهواز آب با‌ای سی ۱۷۰۰ و در آبادان و خرمشهر بالای ۲۱۰۰‌ای سی تحویل مردم می‌دادیم، اما امروز این شاخص در اهواز به حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰‌ای سی و در آبادان حدود ۱۷۰۰ رسیده است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: طرحی در دست اجرا داریم و امیدواریم تا یک سال آینده به بهره برداری برسد مبنی بر اینکه آب دز را برای میان مدت به شهرستان‌های اهواز، کارون، آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان و حمیدیه برسانیم و‌ای سی آب را به حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ برسانیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: خوزستان آب آشامیدنی صراط شبکه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۰۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات لطیفی درباره برنامه‌های استخدامی دولت در سال جاری

آفتاب‌‌نیوز :

«میثم لطیفی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر ممنوعیت دریافت هدیه توسط کارکنان دولت به خبرنگاران گفت: بخشنامه‌ای از طرف دفتر سلامت اداری و فرهنگی سازمان اداری و استخدامی به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده که بر اساس آن دریافت هرگونه هدیه توسط کارکنان دولت ممنوع است. امیدواریم با این کار سلامت اداری افزایش و فساد کاهش پیدا کند.

وی افزود: ۱۴ اردیبهشت آزمون استخدامی کیفیت بخشی به آموزش و پرورش برگزار می‌شود، در این آزمون بعد از ۱۰ سال ۱۹۱۱۲ نفر در رشته مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان ـ امور تربیتی و سبک زندگی، مربیان سلامت و مربیان تربیت بدنی ـ جذب خواهیم داشت. ۱۰ سال بود این مجوز داده نشده بود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان این‌که حدود ۴۰۰ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند و جهاد دانشگاهی آزمون را برگزار می‌کند، ابراز امیدواری کرد: تا نیمه خرداد نتایج آن اعلام و اول مهر این افراد در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شوند.

لطیفی تأکید کرد: این کار تدبیر و دستور مقام معظم رهبری بود که برای کیفیت بخشی، مربیان پرورشی را در آموزش و پروش جذب کنیم.

وی در مورد استخدام سرایدارارن یا نیرو‌های خدماتی در مدارس تحت عنوان بابای مدرسه اظهار کرد: در این زمینه قرار بود تأمین اعتبار توسط سازمان برنامه مشخص شود، ما در سقف تأمین اعتبار کمک می‌کنیم و مدارسی که جمعیت بیشتری دارند و در مناطق محروم هستند در اولویت هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • توضیحات لطیفی درباره برنامه‌های استخدامی دولت در سال جاری
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد