Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سید «محمد جمالیان» روز پنجشنبه در حاشیه نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۹۶ ساعت گذشته موراد بستری در شهرهای استان مرکزی بویژه اراک افزایش یافته و وضعیت اراک قرمز است و حال بقیه شهرها نیز حوب نیست.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های دلیجان و کمیجان پر از بیماران بستری ناشی از شیوع ویروس کرونا است و سرریز بیماران این شهرستان‌ها باید به اراک اعزام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دکتر جمالیان با بیان اینکه  ظرفیت ۲ بیمارستان  اراک در زمینه پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده، اظهار داشت: بیمارستان امیرالمومنین (ع) از قبل ظرفیت نداشته و  بیمارستان آیت‌الله خوانساری در مدت ۲۴ ساعت گذشته تکمیل شده است.

وی عنوان کرد: اگر وضعیت با این شکل دنبال شود و مردم پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیرند، در روزهای آینده وضعیت نامطلوبی در پیش رو است و شرایط که هم‌اکنون اضطراری و خطرناک است، بدتر هم می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: فرمانداران در استان مرکزی رسالت و وظیفه سنگینی در راستای افزایش نظارت‌ها برعهده دارند که انتظار است این مهم با جدیت دنبال شود.

وی اظهار داشت: نیاز است در کنار یکی از بیمارستان‌های اراک یک سوله به عنوان بیمارستان با دستگاه‌های مناسب اکسیژین به زودی ایجاد شود زیرا با این روند امکانات و تجهیزان جوابگوی نیازها نخواهد بود.

وی گفت: جای تاسف دارد که خانواده‌هایی  در این اوضاع و شرایط اقدام به گرفتن مجالس عروسی می‌کنند و برخی رستوران‌ها و تالارها به صورت مخفی، زمینه برگزاری این مراسم را فراهم می‌کنند.

وی افزود:در این راستا فرمانداران، دهیاران، پلیس اماکن استان مرکزی باید فکر جدی کنند و با برگزارکنندگان مجالس عروسی که یکی از منشاء‌های اصلی در شیوع بیماری کرونا هستند برخورد قاطع و جدی داشته باشند و مجازات‌های سنگین برای آنها اعمال کنند.

جمالیان گفت: همه باید برای مقابله با این بیماری کمک کنند و هرکس مسئولیت خود را به خوبی ایفا کند زیرا با روند فعلی در فصل پاییز و زمستان که شرایط بحرانی پیش‌بینی شده هیچ تختی برای خدمت به بیماران باقی نمی‌ماند و همه بیمارستان‌ها پر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجوز استخدام پرستار در استان مرکزی داده شده اما کسی تمایل به جذب ندارد و خیلی از کارد درمان و بهداشت استان درگیر این بیماری شده‌اند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور تا ظهر چهارشنبه (اول مردادماه جاری) به ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ نفر رسیده که ۲۴۴ هزار و ۸۴۰ نفر از آنها بهبود یافته است.

مجموع جانباختگان این ویروس نیز در این مدت به ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر رسیده است و وضعیت سه هزار و ۶۰۹ نفر نیز وخیم است.

استان مرکزی دارای  ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان مرکزی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان مرکزی بهداشت و سلامت ویروس کرونا استان مرکزی بهداشت و سلامت استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه آلزایمر را درمان کنیم؟

آفتاب‌‌نیوز :

آلزایمر را جدی بگیریم آلزایمر عامل اصلی بروز بیماری جنون (ِDementia) در میانسالی و کهنسالی می‌باشد که بیش از ۲۰ میلیون نفر را در دنیا درگیر کرده است.

آلزایمر هزینه‌های مالی و اجتماعی زیادی با خود به همراه دارد. شاخص اصلی این بیماری، عدم توانایی وظایف روزانه، اختلال حواس و قدرت تشخیص فرد مبتلا می‌باشد.

در بیمار مبتلا به آلزایمر، غیر از موضوع فراموشی امور روزمره، تحریک پذیری غیر عادی و مشکل کم خوابی و بی خوابی هم اتفاق می‌افتد.

در صورت عدم کنترل بیماری آلزایمر، پیشروی آن منجر به اختلال در جریان فیزیولوژیک بدن فرد مبتلا گردیده و نهایتا منجر به جنون و در شرایط خیلی پیشرفته موجب مرگ بیمار می‌شود.

آنزیم استیل کولین استراز به عنوان یکی از عوامل مهم دخیل در ایجاد و پیشروی این بیماری می‌باشد.

گیاه داروئی ملیس در کنترل و درمان آلزایمر ملیس گیاه دارویـی اسـت کـه بـه عنوان آرام بخش، ضد اسپاسـم، ضـد بـاکتری، ضـدویروس مطرح میباشد ودردرمان اختلالات گوارشی با منشأ عصبی و اضطراب مؤثر اسـت.

در مطالعه ای، عـصاره هیـدروالکلی آن دارای اثر آرامـبخش و فعالیـت ضـد درد محیطـی بـوده و باعث تحریک و تقویت خواب شـده اسـت.

ملیس با تأثیر بر روی پروسـتاگلاندین E۲ از بیوسـنتز آن جلوگیری نموده و در نتیجه درکاهش درد‌های قاعدگی مؤثر بوده و همچنین باعث باز شدن عروق می‌گردد و بـه خروج خون از داخل عروق رحمی کمک مـی نمایـد.

ملیس بــا تــأثیر بــر روی عــضلات از اسپاســم آنهــا جلوگیری نموده و به این ترتیـب بـا کـاهش درد عـضلانی میتواند در کاهش درد‌های قاعدگی مفید واقع شود.

در یک مطالعه بالینی انجام شده توسط تیم محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی بر روی ۴۲ بیمار مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط که در سنین بین ۶۵-۸۰ سال بودند و میزان فعالیت‌های شناختی بالاتر از ۱۲ و میزان ابتلا به آلزایمر (ADAS-cog) کمتر از ۲ داشته اند، عصاره گیاه ملیس تجویز و به دسته‌ای دیگر دارونما داده شد.

شاخص‌های فراموشی، فعالیت‌های شناختی و عوارض جانبی مورد پایش قرار گرفتند و پس از چهار ماه از انجام مطالعه نتیجه به شکل قابل توجه و معنا داری بیان می‌کرد در افرادی که از عصاره ملیس استفاده کرده اند نسبت به افرادی که دارونما مصرف نموده اند میزان آلزایمر خفیف تا متوسط به خوبی کنترل شده است و همچنین عارضه اضطراب و تحریک پذیری به شکل محسوسی نسبت به دسته دوم که دارونما مصرف نموده اند، کاهش داشته است.

ملیس دارای آثار آرامبخش و ضد اسپاسم است. عصاره هیدروالکلی آن دارای اثر آرامبخش و فعالیت ضد درد محیطی بوده، همچنین بعد از مصرف دوز تحت خواب و دوز خواب پنتوباربیتال باعث تحریک و تقویت خواب در حیوان می‌شود. ملیتروپیک داروی گیاهی تهیه شده از عصاره گیاه ملیس است که مناسب کنترل و درمان بیماری آلزایمر می‌باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۷ عاملی که که علائم بیماری پارکینسون را بدتر می‌کنند
  • چگونه آلزایمر را درمان کنیم؟
  • چرا بدن درد می‌گیریم؟
  • فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند
  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • پویش سلامت دهان و دندان