Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان درباره شایعه تلاقی آب شرب و فاضلاب در شهرستان های خوزستان، اظهار داشت: سیستم آب تحت فشار و سیستم فاضلاب ثقلی است، در نتیجه جریان آب از جای کم فشار به جای پرفشار حرکت نمی‌کند و این ادعا نادرست است.

او افزود: در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در اصلاح شبکه آب هزینه شد و اقدامات صورت گرفته موجب شده که پرتی شبکه آب از ۴۵ درصد به ۳۲ درصد کاهش یابد و به شاخص میانگین کشوری نزدیک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان گفت: آب آشامیدنی شهر‌های استان بهداشتی و تحت مراقبت‌های شدید بهداشت و آب و فاضلاب است و مخلوط شدن آب و فاضلاب تکذیب می‌شود.

او ادامه داد: مدعی این موضوع نیز بر این باور است که چنین سخنی با منظور مطرح شده در فضای های مختلف بیان ننموده و در واقع آنچه بیان شده مبنی بر رخ دادن چنین اتفاقی در برخی از مناطق روستایی است، اما همان‌طور که گفته شد در روستا‌های خوزستان سیستم فاضلاب وجود ندارد و به ایشان توضیح دادم حتی اگر در نقاطی فرسودگی شبکه باشد جریان آب از جای کم فشار به پرفشار حرکت نمی‌کند.

‌شریعتی بیان کرد: ما حدود دو سال است که در سیستم شبکه آب دیزل ژنراتور نصب کردیم و در صورت قطعی برق، پمپ‌ها از طریق دیزل ژنراتور تامین برق می‌شوند و مشکلی از جهت نفوذ فاضلاب به شبکه آب نخواهیم داشت هرچند که قطعی برق استان نیز نسبت به سال‌های گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

او اذعان کرد: به مردم استان خوزستان این اطمینان داده می‌شود که هیچ مشکلی از نظر تلاقی فاضلاب به آب شرب استان وجود ندارد و جای نگرانی نیست. در طول چند سال اخیر شرایط آب شرب خوزستان چه به لحاظ کمیت و چه به لحاظ کیفیت رو به بهبود بوده است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: طرحی که در دست اجرا داریم و امیدواریم تا یک سال آینده به بهره برداری برسد این است که آب دز را برای میان مدت به شهرستان‌های اهواز، کارون، آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان و حمیدیه انتقال دهیم و‌ای سی آب را به حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ برسانیم.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی آب خوزستان استاندار خوزستان شبکه آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: غیرهمسطح بودن دریچه‌های بازدید آدم‌روها مشکلات بسیاری برای عبور و مرور شهروندان و وسایط نقلیه در سطح خیابان‌ها و معابر ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با انجام بازدیدهای میدانی و عملیاتی نسبت به همسطح سازی دریچه‌های غیر همسطح در سطح استان اقدام کرد، تا ضمن بهبود در انجام عملیات بهره‌برداری و نگهداری شبکه‌ی جمع‌آوری فاضلاب، رفاه، ایمنی و آسایش همشهریان تامین شود.

خانی افزود: در این راستا طی سال گذشته دو هزار و ۵۸۴ عدد از دریچه‌های غیر همسطح شبکه جمع آوری فاضلاب استان اصلاح و همسطح سازی شد.

وی با بیان اینکه این عملیات با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شد، گفت: در ادامه روند خدمت رسانی مطلوب به مردم شریف استان در سال جاری نیز هم سطح سازی دو هزار و ۷۰۲ عدد از دریچه‌های غیر همسطح و بازدید آدم‌روهای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح استان برنامه ریزی شده است.

کد خبر 6092758

دیگر خبرها

  • ثبت ۷۲ میلیمتر بارندگی در «حسینیه» اندیمشک
  • تساوی بی‌حاصل استقلال خوزستان و ملوان در اهواز
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی