Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارلمان اروپا به توافق تاریخی سران این اتحادیه درباره چارچوب‌های مالی آینده اتحادیه اروپا انتقاد شدیدی وارد و اعلام کرده آن را نمی‌پذیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "زودددویچه سایتونگ"، پارلمان اروپا به توافق سران اروپایی درباره بسته اقتصادی اتحادیه اروپا برای مقابله با عواقب کرونا انتقاد شدیدی وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سران کشورهای اروپایی روز دوشنبه بعد از بیش از 4 روز مذاکرات سخت و فشرده روی بزرگترین بسته مالی و بودجه‌ای تاریخ خود برای مقابله با عواقب اقتصادی بحران کرونا به توافق رسیدند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا روی یک بسته مالی 1.8 تریلیون یورویی توافق کردند که از آن 1074 میلیارد یورو برای بودجه هفت سال آینده اتحادیه اروپا و 750 میلیارد یورو هم برای یک برنامه سرمایه گذاری و اقتصادی علیه عواقب بحران کرونا اختصاص داده شد.

اتحادیه اروپا می خواهد با این بسته مالی اتحادیه اروپا مشترکا با رکود اقتصادی تاریخی این اتحادیه نتیجه بحران کرونا مقابله کرده و بازار داخلی اروپا را منسجم نگه دارد.

توافق روی بسته کرونایی اتحادیه اروپا بعد از مذاکراتی سخت و فشرده انجام شد و بالاخره کشورهای مخالف با این بسته اقتصادی با شرایطی آن را پذیرفتند. آلمان ، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا برای به دست آوردن رضایت کشورهای مخالف با طرح پیشنهادی کمیسیون اروپایی مبلغ کمک های بلاعوض به کشورهای بحران زده را از 500 میلیارد یورو به 390 میلیارد یورو کاهش دادند. قرار شد 360 میلیاد یورو هم به صورت وام به کشورها پرداخت شود.

ین موافقتنامه راه را برای کمسیون اروپا که قوه اجرایی اتحادیه اروپا محسوب می شود، باز می کند تا بتواند میلیاردها یورو در بازارهای سرمایه به نمایندگی از هر کدام از 27 کشور عضو این اتحادیه جمع آوری کند.

به نوشته رسانه های آلمانی حالا پارلمان اروپا اعلام کرده که می خواهد با قاطعانه و آشکارا روی تصمیمات سران اروپایی در این باره واکنش نشان دهد.

در یک پیش نویس قطعنامه پارلمانی که قرار است امروز ( پنج شنبه) توسط پارلمان اروپا تصویب شود آمده است: پارلمان اروپا این توافق سیاسی درباره چارچوب های مالی چند ساله اتحادیه اروپا در شکل فعلی آن را نمی پذیرد. در این قطعنامه آمده است: غالبا پایبندی به منافع شخصی و ملی دستیابی به راه حل های مشترک به نفع عمومی را نقض می کند.

پارلمان اروپا تصمیمات اخیر سران اروپایی را تنها نقطه شروعی برای مذاکرات می داند و یک تیم مذاکره در این باره را تشکیل داده است.

دیوید ساسولی، رئیس پارلمان اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی این خبر را اعلام کرد.

وی تاکید کرد: پیشنهادی روی میز قرار دارد، اما ما می خواهیم آن را بهبود بخشیم؛، بخصوص با تلاش برای پاسخ به برخی کاهش بودجه ها در بعضی قسمت ها که وجود دارد و به اعتقاد ما موجه نیست.

در پیش نویس قطعنامه مذاکره شده بین سوسیال دموکرات ها، چپ ها، لیبرال ها، سبزها و سوسیال دموکرات ها در پارلمان اروپا آمده است: کاهش های لحاظ شده درطرح بودجه ای بر خلاف اهداف اتحادیه اروپا است. نمایندگان پارلمان اروپا بخصوص کاهش بودجه در بخش تحقیقات و بهداشت و درمان اروپا را در دوران یک بیماری همه گیر جهانی بسیار خطرناک ارزیابی کردند.

در این قطعنامه نمایندگان مجلس به ویژه این انتقاد را به توافق سران اروپایی وارد می کنند که توجه کافی به موضوعات آینده نداشته است. آن ها خواستار بودجه بیشتر برای برنامه های ارزشی و دیجیتالی شدند.

رئیس پارلمان اروپا به ویژه به توافق سران اروپا برای کاهش بودجه در زمینه تحقیقات انتقاد وارد کرد.

بورل: در صورت اجرای طرح الحاق، اروپا قادر به توسعه روابط خود با اسرائیل نخواهد بودتوافق "تاریخی" سران اتحادیه اروپا پس از ماراتن مذاکرات درباره بسته نجات کرونااتحادیه اروپا: هیچ مانعی نباید مذاکرات بین‌الافغانی را به تاخیر بیندازد

نمایندگان پارلمان اروپا در پیش نویس قطعنامه یک برنامه دقیق تر برای بازپرداخت بدهی های اتحادیه اروپا را درخواست کردند.

نمایندگان پارلمان اروپا همچنین اعلام کردند که حاکمیت قانون، حقوق اساسی و دموکراسی به طرز چشمگیری در این توافق تضعیف شده است.

پارلمان اروپا می تواند تصمیمات بودجه ای سران اتحادیه اروپا را تنها یا بپذیرد و یا رد کند و حق ایجاد تغییرات در آن را ندارد. با این همه نمایندگان پارلمان اروپا می توانند از این حق وتو به عنوان اهرمی برای ایجاد تغیرات مد نظر خود استفاده کنند.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان که کشورش ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده دارد انتظار بحث های بسیار دشواری با پارلمان را دارد.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا بیشتر بخوانید... توافق "تاریخی" سران اتحادیه اروپا پس از ماراتن مذاکرات درباره بسته نجات کرونا اختلاف سران اتحادیه اروپا بر سر تاسیس صندوق کمک کرونایی اتحادیه اروپا بازه زمانی ساز‌وکار حل اختلاف در برجام را تمدید کرد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... توافق "تاریخی" سران اتحادیه اروپا پس از ماراتن مذاکرات درباره بسته نجات کرونا اختلاف سران اتحادیه اروپا بر سر تاسیس صندوق کمک کرونایی اتحادیه اروپا بازه زمانی ساز‌وکار حل اختلاف در برجام را تمدید کرد واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ دومین ضربه به «فشار حداکثری» آمریکا با توافق بلندمدت ایران-روسیه/ ماجرای توافق ۲۰ ساله چیست؟ ۲ ضرورت پاسخ جدی‌تر ایران به چشم‌سفیدی کره‌‌جنوبی/ رعیت آمریکا نیستید؟ اثبات کنید ۳ شمخانی: انتقام سخت‌تری در راه است ۴ وزارت دفاع روسیه از آماده بودن واکسن کرونا خبر داد ۵ بازتاب دیدار مصطفی الکاظمی با رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های عربی ۶ پادشاه سعودی در انتظار دیدار با الکاظمی در «اولین فرصت ممکن» ۷ ترامپ: احتمالا تعداد بیشتری از کنسولگری‌های چین در آمریکا بسته ‌شود ۸ واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاها درباره خرابکاری و حملات سایبری مهمترین اخبار بین الملل واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاها درباره خرابکاری و حملات سایبری اصرار ترامپ برای اعزام ماموران فدرال به سایر شهرهای آمریکا شکست سودای اشغالگری صهیونیست‌ها/ اولین سیگنال‌های ناتوانی تل‌آویو در جنگ لبنان برنامه دموکرات‌ها در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا/ از بازسازی برجام تا مذاکرات موشکی با ایران مهمترین اخبار تسنیم توضیحات همتی درباره فرایند پرداخت وام ودیعه مسکن/ بانک‌ها به سایر متقاضیان با نرخ ۱۸ درصد وام ودیعه را بپردازند طرح های دوازده گانه اقتصادی مجلس/توجه ویژه مجلس یازدهم به معیشت مردم انتشار برای نخستین بار | مقام معظم رهبری: آمار فرزندآوری کمتر از نرخ جانشینی است/ این مسئله از همه خطرات بزرگتر است شکست سودای اشغالگری صهیونیست‌ها/ اولین سیگنال‌های ناتوانی تل‌آویو در جنگ لبنان بهره‌برداری از فاز نخست پروژه عظیم ۳۷۵۰ هکتاری شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب آغاز شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا نمایندگان پارلمان اروپا سران اتحادیه اروپا سران اروپایی میلیارد یورو درباره بسته سران اروپا بین الملل بودجه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۱۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بانکداری اروپا: بیش از ۹۰ درصد از بانکداران ثروتمند اتحادیه اروپا مرد هستند

به گزارش صدای ایران از یورونیوز،بر اساس یک گزارش منتشره توسط سازمان بانکداری اروپا، آژانس نظارتی متعلق به اتحادیه اروپا، تعداد میلیونر‌های بانکی در این قاره در حال افزایش است. هرچند به نظر نمی‌رسد زنان از این تحول سودی برده باشند.


بر اساس ارقامی که پنج‌شنبه گذشته (۲۵ آوریل) توسط سازمان بانکداری اروپا (EBA) منتشر شد، بیش از ۹۰ درصد از کارکنان رده‌بالای بانکی که در سال ۲۰۲۲ در این اتحادیه بیش از ۱ میلیون یورو درآمد داشتند مرد بوده‌اند.

این رقم برای افراد سطح اول شرکت‌های سرمایه‌گذاری بیش از ۹۶ درصد است، عددی که شکاف دستمزد جنسیتی در بخش مالی را برجسته می‌کند.

مطابق آمار منتشره تعداد بانکداران اتحادیه اروپا که بیش از ۱ میلیون یورو در سال درآمد دارند در حال افزایش بوده و در سال ۲۰۲۲، تعداد آنها به ۲ هزار نفر رسیده است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۴ تنها ۹۳۹ نفر در این بخش درآمدی بالای یک میلیون یورو داشتند.

درآمد‌های بالا در بزرگترین اقتصاد‌های اتحادیه اروپا متمرکز شده‌اند که مراکز مالی مهمی مانند فرانکفورت، پاریس و میلان را در خود جای داده‌اند. در آلمان، تنها ۷.۴ درصد از بانکداران پردرآمد زن هستند.

این امر البته برای ناظران مالی اتحادیه اروپا که مدت‌هاست نسبت به نبود تنوع در موسسات مالی اتحادیه هشدار می‌دهند تعجبی ندارد چرا که بانکداری تا حد زیادی دنیایی مردانه است، حداقل در رده‌های بالای آن.

بر اساس یک مطالعه که در سال ۲۰۲۱ توسط بانک انگلستان انجام شد و اعضای هیئت مدیره، روسای حسابرسی و سایر پست‌های کلیدی را به لحاظ جنسیت مورد بررسی قرار می‌داد، تنها کمی بیش از ۲۰ درصد از کارکنان ارشد بانک انگلستان زن بودند. هر چند این رقم همچنان کم به نظر می‌رسد، با این حال دو برابر آمار سال ۲۰۰۱ این بانک است.



قانون بانکداری اتحادیه اروپا می‌گوید که هیئت‌های مدیریتی بانکی متنوع - از نظر جنسیت، سن و سابقه - کارآمدتر عمل می‌کنند، زیرا کمتر قربانی «گروه‌زدگی» (گرفتن تصمیمات غیرعقلانی به خاطر یکدست بودن جمع) می‌شوند.

بانک مرکزی اروپا نیز می‌گوید هنگام بررسی انتصاب کارکنان ارشد، تعادل جنسیتی را در نظر می‌گیرد. با این حال سخنگوی فدراسیون بانکداری اروپا اذعان می‌کند که میزان حضور زنان در رده‌های بالای این بخش رضایت‌بخش نیست.

گابریل دایا، رئیس بخش ارتباطات فدراسیون بانکداری اروپا در مصاحبه‌ای به یورونیوز گفت این ارقام «از تعادل کافی فاصله دارند»، اما «تغییرات در حال وقوع است».

یافته‌های تازه‌منتشره احتمالاً موج‌های سیاسی ایجاد می‌کند، به ویژه که برخی از قانون‌گذاران از قبل این شواهد را «نگران‌کننده» عنوان کرده بودند.

کیرا ماری پیتر هانسن، از حزب سبز‌ها در دانمارک، با استناد به قوانین اخیر اتحادیه اروپا که به منظور ارتقای شفافیت در بخش پرداخت‌ها تنظیم شده است، به یورونیوز گفت: «ارقام منتشره به وضوح نشان می‌دهد که بخش مالی اتحادیه اروپا باید ابتکارات بیشتری را برای تضمین تنوع و برابری در همه سطوح انجام دهد. زنان بیشتری را در هیئت مدیره شرکت‌ها قرار دهید.»

مطابق ارقام اعلام‌شده از سوی یورواستات، سازمان آمار کمیسیون اروپا، در سال ۲۰۲۲ زنان به طور متوسط ۱۲.۷ درصد کمتر از مردان در هر ساعت در سراسر نیروی کار درآمد داشتند.

اعداد منتشره نشان می‌دهد که آلمان نیز یکی از بدترین عملکرد‌های کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در این معیار را داشته است.

دیگر خبرها

  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • سازمان بانکداری اروپا: بیش از ۹۰ درصد از بانکداران ثروتمند اتحادیه اروپا مرد هستند
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط