Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ۷۲۰ هکتار از اراضی شهرستان دورود برای اجرای طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار در نظر گرفته شده که قرار است هر سال این طرح توسعه پیدا کند. - اخبار استانها -

محسن اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دورود، در حاشیه مراسم  افتتاح  طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار و کم بازده لرستان که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور انجام گرفت اظهارداشت: طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار و کم بازده استان لرستان به صورت ویدئوکنفرانس به دستور رئیس‌ جمهور با حضور مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سید موسی خادمی استاندار لرستان و جمعی مسئولان استانی و شهرستانی در محل صنایع دفاع دورود افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 720هکتار از اراضی شهرستان دورود برای اجرای طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار در نظر گرفته‌شده است که هر سال این طرح توسعه پیدا می‌کند افزود: میانگین بارندگی شهر دورود 650 میلی‌متر است اما تا کنون یک هکتار باغ دیم در این شهرستان نداشته‌ایم.

طرح‌های ملی جهاد کشاورزی در هرمزگان، یزد و لرستان توسط رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسیدباغداران نطنزی چشم‌انتظار نگاه مسئولان/ شرایط بیمه محصولات کشاورزی نامناسب است‌باران و تگرگ 96 میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان زنجان خسارت وارد کرد

مدیر اداره جهاد کشاورزی دورود در رابطه با طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار و کم بازده استان لرستان عنوان کرد: در حال حاضر حجم کل عملیات انجام‌شده این استان در سطح اجرای طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار و کم بازده چهار هزار و 40 هکتار و میزان تولید باغات دیم دو هزار و 20 تن است.

وی به مجموع اعتبار هزینه شده در طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار و کم بازده استان لرستان را 565 هزار و 600 میلیون ریال برشمرد و بیان کرد: این طرح با اشتغال‌زایی برای هزار و 346 نفر (به ازای هر سه هکتار یک شغل) به بهره‌برداری رسید.

اکبری گفت: طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار و کم بازده استان لرستان به صورت ویدئوکنفرانس به دستور رئیس‌جمهور با حضور مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سید موسی خادمی استاندار لرستان و جمعی مسئولان استانی و شهرستانی در محل صنایع دفاع دورود افتتاح شد.

 وی بابیان اینکه سطح اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار صنایع دفاع دورود 152 هکتار است تصریح کرد: سال گذشته سطح اجرای فاز اول طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار 120 هکتار در صنایع دفاع شهرستان دورود افتتاح‌شده و امروز نیز 32 هکتار این طرح در فاز دوم افتتاح‌شده است.

 مدیر اداره جهاد کشاورزی دورود خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته تا کنون حدود 700 هکتار باغ دیم در شهرستان دورود احداث‌ کرده‌ایم که بادام، انگور و گل محمدی کشت می‌شود.

به گزارش تسنیم حجم کل عملیات انجام شده پروژه توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده سازمان اتکا چهار هزار و 40 هکتار در استان لرستان است که  152 هکتار آن مربوط به شهرستان دورود بوده میزان تولید آن  76 تن و هزینه این طرح 21 میلیون و 280 میلیون ریال با 50 نفر اشتغال‌زایی است.

اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده سازمان اتکا  اشتغال‌زایی، جلوگیری از سیل، صرفه جویی در آب، جلوگیری در هدر رفت آب، جلوگیری در فرسایش در استان لرستان ضرورت دارد.

انتهای پیام/647/س

R41450/P/S6,72/CT1 بیشتر بخوانید... طرح توسعه باغات دیم لرستان توسط رئیس جمهور به بهره‎‌برداری رسید گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با پزشک کشاورز/ باغداری موفق که بازار ‌فلفل‌دلمه‌ روسیه، اوکراین، آذربایجان و ارمنستان را تصاحب کرد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... طرح توسعه باغات دیم لرستان توسط رئیس جمهور به بهره‎‌برداری رسید گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با پزشک کشاورز/ باغداری موفق که بازار ‌فلفل‌دلمه‌ روسیه، اوکراین، آذربایجان و ارمنستان را تصاحب کرد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ رکورد تلفات جانی ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی شکسته شد ۲ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۳ درخواست علمای اهل‌سنت از مردم استان گلستان/ دیدو بازدیدهای عیدقربان را تعطیل کنید ۴ ‌فرمانده مرزبانی ناجا: ‌تشکیل قرارگاه هوشمندسازی مرزی کشور ابلاغ شد / کشف ۴۶ تن مواد مخدر توسط مرزبانان ۵ فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص): در اجرای پروژه‌ها مشارکتی با خارجی‌ها نداریم/ هیچ‌گاه ‌دنبال سود نیستیم+ فیلم ۶ به مناسبت پرواز جاودانه شهید دوران|در رثای خلبانی که صدام برای سرش جایزه گذاشت/ داغ‌هایی که شهید دوران بر دل رژیم بعث گذاشت ۷ رونق بازار موتورسیکلت و دوچرخه فروشان در دست ارز نیمایی؛ مسئولان همراهی کنند ۸ گزارش| «خانه بومیان»؛ فرصتی مغفول اما مغتنم برای رونق گردشگری فرهنگی کیش است+ تصاویر مهمترین اخبار استانها هشدار معاون وزیر بهداشت به مردم ایران / ‌هرگز به مازندران سفر نکنید / احتمال ابتلا به کرونا بالاست ‌تصرف غیرقانونی ۳۴۰ کیلومتر از نوار ساحلی شمال و جنوب ایران / هفته آینده اسامی دستگاه‌های‌ متخلف‌ اعلام می‌شود فتاح: ‌در مرحله دوم طرح مواسات ورود جدی خواهیم ‌داشت / قرار نیست ‌بنیاد مستضعفان جای دولت بنشیند خبری خوش برای اردبیلی‌ها / ریل گذاری راه‌آهن اردبیل از سمت میانه آغاز می‌شود مهمترین اخبار تسنیم توضیحات همتی درباره فرایند پرداخت وام ودیعه مسکن/ بانک‌ها به سایر متقاضیان با نرخ ۱۸ درصد وام ودیعه را بپردازند طرح های دوازده گانه اقتصادی مجلس/توجه ویژه مجلس یازدهم به معیشت مردم انتشار برای نخستین بار | مقام معظم رهبری: آمار فرزندآوری کمتر از نرخ جانشینی است/ این مسئله از همه خطرات بزرگتر است شکست سودای اشغالگری صهیونیست‌ها/ اولین سیگنال‌های ناتوانی تل‌آویو در جنگ لبنان بهره‌برداری از فاز نخست پروژه عظیم ۳۷۵۰ هکتاری شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب آغاز شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توسعه باغات در اراضی شیب اجرای طرح توسعه باغات شهرستان دورود جهاد کشاورزی رئیس جمهور صنایع دفاع افتتاح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با محوریت کمیسیون رفع تداخلات و قرارگاه شهید سلیمانی ثبت اسناد زراعی با اشاره به صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گفت: در حال حاضر اراضی واقع در سه هزار و 200 پلاک استان

دارای سند تک برگ هستند.

ناصر عتباتی افزود: موضوع سندار شدن اراضی کشاورزی به صورت ریشه‌ای و اساسی مورد پیگیری قوه قضائیه است و جلوگیری از خرد شدن اراضی زراعی و صدور اسناد تک برگی کاداستر برای آنها بسیار حائز اهمیت بوده و در دستور کار ویژه دستگاه قضایی قرار دارد.

عتباتی اظهار کرد: اعضای قرارگاه شهید سلیمانی به صورت جدی در خصوص کاداستر اراضی کشاورزی پای کار هستند و پیگیریها تا صدور سند تک برگی برای تمام اراضی کشاورزی در استان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اقدامات انجام شده درخصوص صدور اسناد کشاورزی برای مالکان باید سازنده و حمایتی باشد تا مردم داوطلبانه حاضر به سند دار کردن املاک زراعی خود شوند.

عتباتی ، با بیان اینکه اختلافات و مشکلات در حوزه ثبت اراضی کشاورزی یکی از اولویتهای دستگاه قضایی است که با جدیت باید پیگیری شود، گفت: باید با رویکرد واقع بینانه به موضوع سند دار کردن اراضی کشاورزی نگاه و اقدام کرد.

مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری و امور اراضی و مجری رفع تداخلات کشور هم در این جلسه با قدردانی از مدیریت دستگاه قضایی آذربایجان‌غربی گفت: در بررسی‌های انجام شده آذربایجان‌غربی از لحاظ وضعیت ثبت اسناد کشاورزی وضعیت خوبی دارد که نشان دهنده هماهنگی و تلاشهای متولیان امر است.

احمدی افزود: آذربایجان‌غربی جزء استانهای هدف است و برای سازمان بسیار اهمیت دارد و از نظر امنیت غذایی جزء قطب‌های کشور محسوب می شود که ضروری است هم صیانت و هم مساعدت شود تا رشد و ارتقای عملکرد‌ها در این استان تداوم پیدا کند.

وی ، با بیان اینکه خواسته سازمان، برنامه ریزی منظم برای تقویت و پیشبرد بهتر امور است،

افزود: خرد شدن اراضی زراعی امنیت غذایی را به مخاطره می‌اندازد، لذا باید از خرد شدن و تفکیک اراضی زراعی جلوگیری شود.

مجری رفع تداخلات کشور، با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت مردم برای سند دار کردن اراضی کشاورزی لازم است و باید همکاری مردم در این خصوص جلب شود،گفت: تعداد کمیسیونهای رفع تداخلات هم در برخی از شهر‌های استان باید افزایش یابد چون این امر می‌تواند سرعت کار را بالا ببرد و در زمان کوتاهتری به نتایج هدفگذاری شده می‌رسد.

احمدی، در پایان برای اجرای کاداستر اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی قول مساعد داد.

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات