Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@02:11:51 GMT

سرنگوني پهپاد ترکيه در غرب سرت ليبي

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۱۶۵۵

سرنگوني پهپاد ترکيه در غرب سرت ليبي

خبرگزاری آریا- نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" از سرنگونی یک فروند پهپاد ترکیه در نزدیکی شهر سرت لیبی خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از المسیره، نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" تحت فرماندهی خلیفه حفتر اعلام کردند، پدافند هوایی ارتش در شرق لیبی، یک فروند پهپاد ترکیه را در نزدیکی شهر سرت سرنگون کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین راستا، محمود المرغنی، یکی از افسران پدافند هوایی نیروهای ارتش ملی لیبی خاطرنشان کرد، ترکیه صبح امروز (پنجشنبه) پهپادی را از یکی از پایگاه‌هایش در مصراته به سمت شهر سرت به منظور هدف قرار دادن پایگاه‌های نیروهای حفتر به پرواز درآورد.
المرغنی همچنین تصریح کرد، پدافند هوایی نیروهای ارتش ملی لیبی قبل از رسیدن این پهپاد ترکی به هر مکانی وابسته به نیروهای حفتر، آن را هدف قرار داد و این پهپاد در نزدیکی ساحل غربی شهر سرت سرنگون شد.
لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی، جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سرنگونی پهپاد ارتش ملی لیبی شهر سرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ، وزیر کشور ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با گروهک تروریستی داعش بازداشت کردند.

«علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه در این خصوص اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با این گروهک تروریستی بازداشت کردند.

وزیر کشور ترکیه در ایکس خبر داد که این بازداشت‌ ها طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۲ استان این کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند