Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مازندران بر بهره‌برداری اصولی از سواحل تأکید کرد و گفت: تصرف سواحل با ساخت و سازهای شخصی از مشکلات اساسی سواحل استان بود که در حال حاضر با تلاش‌های فراوان ۸۵ درصد آزادسازی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران امروز در نشست بررسی مشارکت بسیج سازندگی در اجرای طرح‌های سالم‌سازی سواحل با بیان اینکه طرح‌های بسیج سازندگی در سلامت فرهنگی سواحل حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: در سال‌های متمادی سواحل در برنامه‌های توسعه‌ای استان مطرح نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر بهره‌برداری اصولی از سواحل تأکید کرد و افزود: تصرف سواحل با ساخت و سازهای شخصی از مشکلات اساسی سواحل استان بود که در حال حاضر با تلاش‌های فراوان ۸۵ درصد آزادسازی صورت گرفته است.

حسین‌زادگان به آزادسازی سواحل از سوی دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی اشاره کرد و گفت: از ۱۵ درصد باقی مانده پنج درصد مربوط به نیروهای مسلح است که امیدواریم به زودی شاهد همکاری این نهادها در این خصوص باشیم. 

استاندار مازندران، ساخت اسکله‌های گردشگری را از طرح‌های مهم دیگر استان در بهره‌برداری اصولی از سواحل استان بشمرد و بیان کرد: در حال حاضر جانمایی ۱۳۴ نقطه در سواحل برای سرمایه‌گذاری این‌ پروژه‌ها انجام شده و بسیج سازندگی نیز می‌تواند در این اجرای این پروژه‌ها مشارکت کند.
 
این مسؤول از پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران این بخش خبر داد و یادآور شد: ایجاد شرایط مناسب برای هموطنان جهت گذراندن اوقات فراغت در سواحل استان مازندران امری ضروری است و از طرح‌های سلامت فرهنگی نیز در این نقاط استقبال خواهیم کرد. 

وی وجود نقاط حادثه‌خیز در سواحل استان که خارج از طرح های سالم‌سازی است را موجب غرق شدن مسافران دانست و گفت: بسیج سازندگی می‌تواند با اجرای طرح‌هایی در این نقاط ضمن اینکه از ایجاد حادثه جلوگیری کند، با اجرای برنامه‌های فرهنگی شرایط مناسبی را برای خانواده ها فراهم کند. 

به گزارش فارس؛ در این نشست سرهنگ مسلمی فرمانده سپاه کربلا و مدیران استانی و کشوری بسیج سازندگی نیز به بیان دیدگاه‌ها و اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در سواحل پرداخت و خواستار حمایت‌های استانی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و پروژه‌های عمرانی جهت بهبود وضعیت فرهنگی ساحل شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد حسین زادگان استاندار مازندران بسیج سازندگی سواحل استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است