Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمانشاه روز پنجشنبه در این مراسم افزود: آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه در حالی برگزار می شود که تجهیز کارگاه صورت گرفته و حجم زیادی از خاکبرداری انجام شده است؛ در حالیکه عملیات اجرایی پروژه ها معمولا چند ماه بعد از کلنگ زنی آغاز می شود. 

 وی با تاکید بر این موضوع که مردم از افتتاح های نمایشی خاطرات بدی دارند، خاطرنشان ساخت: امروز عملیات اجرایی این پروژه همزمان با کلنگ زنی آغاز می شود و باید تلاش کنیم با تخصیص به موقع اعتبارات هر چه سریعتر این پروژه به انجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: اجرای تونل سیاه طاهر نه تنها در توسعه ثلاث باباجانی بلکه در توسعه استان نیز اثرگذار است و موجب بهبود وضعیت راه های مواصلاتی به مرزهای استان و توسعه صادرات و مبادلات تجاری می شود.

وی افزود: این مسیر به علت صعب العبور بودن و ریزش‌های احتمالی موجب نگرانی مردم شده بود و با اجرای این تونل نگرانی ها برطرف می شود و طول مسیر نیز کاهش می یابد.
 بازوند تاکید کرد: با اجرای این تونل می‌توان در بحران هایی مانند زلزله به امدادرسانی به موقع و جلوگیری از آسیب های بیشتر کمک کند.

نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: آغاز عملیات اجرایی این تونل هدیه خیلی خوبی برای مردم اورامانات در سال ۹۹ بود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از نیروهای بومی در روند ساخت این پروژه اظهار داشت: مردم این مناطق باید برکت این پروژه را در روند ساخت آن در سفره های خود احساس کنند.

استاندار کرمانشاه خدمات دولت به ثلاث باباجانی را کم نظیر  دانست و گفت: دولت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات زلزله، وام بلاعوض و امهال وام ها در ثلاث باباجانی هزینه کرده است که در واقع یک سرمایه گذاری و فرصت سازی برای منطقه بوده است.
تونل سیاه طاهر به طول هزار و ۸۰ متر و با اعتبار ۵۸۰ میلیارد ریال قرار است در مدت ۱۸ ماه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اجرا شود.

مرز شیخ صالح در شهرستان ثلاث باباجانی در غرب استان کرمانشاه واقع شده و با اقلیم کردستان عراق در ارتباط است.

شیخ صالح از ششم اسفند ماه به دلیل شیوع بیماری کرونا از طرف عراق بسته شده بود اما با پیگیری مسوولان استان کرمانشاه، از ۱۴ اردیبهشت ۹۹ بازگشایی شد.

به گفته یدالله شکری فرماندار ثلاث باباجانی، بیشتر محصولات صادراتی این مرز به عراق را مواد خوراکی، آجر، موزاییک، سیمان و منسوجات تشکیل می دهد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

برچسب‌ها سرپل ذهاب ثلاث باباجانی کرمانشاه عراق کردستان عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب ثلاث باباجانی کرمانشاه عراق کردستان عراق سرپل ذهاب ثلاث باباجانی کرمانشاه عراق کردستان عراق استاندار کرمانشاه استان کرمانشاه عملیات اجرایی ثلاث باباجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای هیأت دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

موافقت رئیس جمهور و دستور تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اول

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229635 برچسب‌ها کرمانشاه هیات دولت سید ابراهیم رئیسی اشتغال

دیگر خبرها

  • مبادلات تجاری ایران و‌ سریلانکا دوباره برقرار شد
  • ویدئو نوشت| کویت؛ جامانده از «جاده توسعه»
  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی