Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع کووید-19 در جهان باعث ابتلای بیش از ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شده و این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی نوید پیشرفت‌هایی را در زمینه تولید واکسن ضد کرونا می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آمارهای رسمی منتشرشده در وب‌سایت «ورلدومیترز» (worldometers) نشان می‌دهند تاکنون ۱۵ میلیون و 396 هزار و 169 نفر به این ویروس مبتلا شد‌ه‌اند و 630 هزار و 720 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۹ میلیون و 372 هزار و 191 نفر بهبود یافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار دارد.

برزیل با ثبت ۲ میلیون و 231 هزار و 871 مبتلا به کرونا در جایگاه دوم، هند با یک میلیون و 241 هزار و 416 نفر در رتبه سوم، روسیه با 795 هزار و 38 نفر در جایگاه چهارم و آفریقای جنوبی با 394 هزار و 948 نفر در جایگاه پنجم کشورهای دارای بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در جهان قرار دارند. افزایش شیوع کرونا در شیلی و مکزیک در روزهای اخیر باعث شده است تا این دو کشور در زمره ۱۰ کشور دارای بیشترین مبتلایان به کرونا قرار بگیرند.

۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا 

سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه شب درباره پیشرفت‌های به‌وجود آمده در زمینه ساخت واکسن کرونا اعلام کرد: نخستین استفاده از این واکسن تا اوایل سال ۲۰۲۱ طول می‌کشد. با وجود این، دولت انگلیس برای دسترسی همگانی به واکسن جدید کرونا که به‌وسیله دانشمندان دانشگاه آکسفورد به مراحل پایانی اکتشاف رسیده است، اعلام آمادگی کرد. 

​​​​ بیشتر بخوانید:

شیوع کرونا در استرالیا شدت گرفت

بلوف ترامپ در مقابل مردم آمریکا 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه حاضر است نخستین واکسن کرونا را امتحان کند، گفت: این در هر صورت برای من باخت به حساب می‌آید؛ زیرا اگر نخستین کسی باشم که واکسن کرونا می‌زند، مردم فکر می‌کنند من از همان ابتدا خودخواه بودم و اگر آخرین نفر باشم، مردم فکر می‌کنند به تأثیر این واکسن باور ندارم.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا 

افزایش روند شیوع کرونا در آمریکا باعث انتقادات بی‌سابقه از رئیس‌جمهور این کشور در زمینه مواجهه با ویروس شده است. تاکنون در آمریکا 4 میلیون و 191 هزار و 308 نفر به کرونا مبتلا و 156 هزار و 192 نفر دیگر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

طبق آمار وزارت بهداشت برزیل، تعداد موارد کشف شده ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا به رکورد 67 هزار و 860 نفر در روز افزایش یافته است. همچنین تا به حال در مجموع بیش از 2 میلیون و 200 هزار مورد ابتلا به کووید-19 در این کشور ثبت شده است.

روس‌ها جهان را امیدوار کردند

«میخائیل میشوستین»، نخست‌وزیر روسیه با بیان اینکه بی‌خطر بودن چهار واکسن روسی ساخته شده علیه ویروس کرونا ثابت شده است، گفت: سیستم مراقبت‌های بهداشتی روسیه آمادگی خود برای مقابله با چالش شدید بیماری همه‌گیر کووید-19 نشان داده و در این اوضاع بسیار دشوار، به خوبی کار کرده است.

شیوع کرونا در میان نظامیان صهیونیست

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد تعداد موارد قطعی ابتلا به ویروس كرونا در میان نظامیان صهیونیست به 922 نفر رسیده است و همه این افراد تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند. 

در حال حاضر 7 هزار و 480 نظامی صهیونیست به‌دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه خانگی هستند. 

تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در سرزمین‌های اشغالی از 30 هزار مورد فراتر رفته است.

فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه گفت: از 43 هزار و 404 آزمایش گرفته شده در 24 ساعت گذشته، 902 مبتلای جدید به ویروس کرونا شناسایی شده است و 19 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. به این ترتیب آمار کل مبتلایان به 222 هزار و 402 نفر و آمار کل قربانیان نیز به رقم 5 هزار و 545 نفر رسیده است.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ واکسن کرونا شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم

آبله مرغان افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما بیشتر کودکان را درگیر می‌کند. این ویروس به‌راحتی از افراد مبتلا به آبله مرغان به افرادی که تابه‌حال به این بیماری مبتلا نشده‌اند یا اینکه واکسینه نشده‌اند سرایت می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، اگر یک نفر به آن مبتلا شود، حدود ۹۰ درصد از افرادی که به او نزدیک‌اند و در برابر این ویروس مصون نیستند نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. این ویروس راه‌های انتقال زیادی دارد و قدرت مسری بودن آن تا حدی است که حتی با یک تماس کوچک هم منتقل می‌شود. ویروس واریسلا زوستر همچنین باعث بروز بیماری به اسم زونا می‌شود.

در صورت بروز علائم آبله مرغان به پزشک مراجعه کنید. اما رژیم غذایی مناسب برای آبله‌مرغان چیست؟

لبنیات

انبه

موز

عصاره قلم

سبزیجات تازه

سیر

زنجبیل (مقدار کم)

زردچوبه

ماست

بستنی

کلم‌بروکلی، کلم‌پیچ، اسفناج

تخم مرغ

لوبیا

دمنوش‌های گیاهی

سیب

در کل غذا‌هایی که سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کنند و در عین حال برای فرد حساسیت هم ایجاد نمی‌کنند، بهترین منابع غذایی هستند. اما قبل از مصرف این نوع غذا‌ها با پزشک مشورت کنید.

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت