Web Analytics Made Easy - Statcounter

حق شناس گفت: تعداد کل بیماران در برخی از استان های کشور از بیماران بستری در آی.سی.یو در استان گلستان کمتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز (پنجشنبه 2 مرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که با حضور دکنر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت برگزار شد اظهار کرد: پس از انتخابات کسی تصور و ذهنیت مقابله با کرونا را نداشت و در 14 اسفندماه ۹۸، 50 درصد از تخت های بیمارستانی استان درگیر درمان بیماران کرونایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گلستان ادامه داد: در اسفندماه ۹۸ حتی یک ماسک نیز در گلستان تولید نمی شد و در حال حاضر چهار میلیون و 500 هزار تن ماسک تولید می شود.

 

حق شناس به فعالیت 6 کارخانه برای تولید مواد ضدعفونی اشاره کرد و افزود: کادر درمانی از نگهبان تا هیئت رئیسه برای مقابله با کرونا از جان مایه گذاشتند و فعالیت آنها افتخاری برای استان است.

 

وی متذکر شد: تعداد کل بیماران در برخی از استان های کشور  از بیماران بستری در بخش آی.سی.یو در استان گلستان کمتر است.

 

استاندار گلستان بیان کرد: برای غربالگیری کرونا بسیاری از دستگاه های اجرایی استان پای کار آمدند و در تمامی شهرها و روستاهای استان این غربالگیری اتفاق افتاد و با توجه به اینکه 47 درصد جمعیت گلستان در روستا زندگی می کنند این کار بسیار بزرگی بود.

 

حق شناس بیان کرد: اگر در 18 اسفندماه ۹۸ به مدت 10 روز فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کردیم به ظور قطع تعداد مبتلایان و فوتی های کرونایی افزایش پیدا می کرد.

 

وی با بیان اینکه 50 درصد از تخت های استان گلستان استاندارد نیست و فرسوده است، گفت: یک هزار و 500 تخت بیمارستانی در دولت تدبیر و امید ایجاد می شود، این در حالی است که کل تخت های بیمارستانی ما در استان دو هزار تخت بود.

 

استاندار گلستان ابراز داشت: 116 بیمار در بخش آی.سی.یو بستری هستند و این در حالی است که تعداد تخت های آی.سی.یو گلستان 200 تخت است.

 

حق شناس به عقب ماندگی های استان گلستان در بخش تخت های بیمارستانی اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود که از نظر شیوع ویروس کرونا در پاییز میزان بیماران با علائم کرونا به دو هزار و 600 نفر برسد این در حالی است که تنها دو هزار و 500 تخت بیمارستانی داریم.

 

وی تاکید کرد: راهبرد وزارت بهداشت در استان گلستان با تأخیر همراه است و بالغ بر ۱۱ هزار بیمار در گلستان بستری کردیم و می توان گفت وزارت بهداشت، استان گلستان را مهجور گذاشته است.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هادی حق شناس ویروس کرونا حق شناس کرونا استاندار گلستان استان گلستان آی سی یو حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

به گزارش همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 847441 منبع: مهر برچسب‌ها مردان ثبت احوال خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان