Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:44:50 GMT

کنترل اپیدمی دوم کرونا عزم همگانی مردم را می طلبد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۲۶۱۳

کنترل اپیدمی دوم کرونا عزم همگانی مردم را می طلبد

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل بر همکاری همه اقشار مردم استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای کنترل اپیدمی دوم بیماری کرونا تاکید کرد.


اکبر بهنامجو  دوم مرداد ماه در گفت و گویی خبری اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل عادی سازی و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی اپیدمی دوم کرونا در استان  اردبیل آغاز شده و بدون همکاری همه مردم مقابله با این ویروس خطرناک سخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به بستری بودن ۴۰۰ بیمار کرونایی  در بیمارستان‌های  و  بستری  ۶۰ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه افزود: در اپیدمی اول این بیماری که اوج آن در هفتم فروردین بود ، ۳۵۹ نفر در بیمارستان‌ها بستری بودند.
استاندار اردبیل با دعوت از مردم برای همراهی با مسوولان و تذکر به همدیگر در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک ،اضافه کرد:  این همکاری در پیشگیری از تلفات انسانی بیماری کرونا  در استان که  روزانه به ۱۱ نفر رسیده بیش از ماه‌های قبل ضروری است.
بهنامجو با تاکید بر پرهیز از برگزاری مراسم ختم و عروسی در وضعیت کنونی بیان کرد: در حال حاضر نیروهای درمانی و پرستاران استان سختی‌های زیادی را متحمل می شوند و با ادامه روند فعلی در تامین کادر درمانی و پرستاران با مشکل مواجه خواهیم شد  که همه باید نسبت به این موضوع  حساس شوند.
وی ادامه داد:  اقداماتی چون تعطیلی مراسم عروسی و ختم، کاهش تعداد کارکنان در ادارات، اجباری شدن ماسک در ادارات و بانک‌ها و تعطیلی چایخانه‌ها در استان با هدف غلبه بر اپیدمی بیماری کرونا اجرایی شده است.
وی با اشاره به نحوه فعالیت مدارس نیز گفت: در صورت قرار گرفتن در وضعیت قرمز، مدارس به صورت حضوری برگزار نخواهد شد و دانش آموزان به صورت اینترنتی آموزش‌ها را دریافت خواهند کرد.
بهنامجو خاطرنشان کرد: در صورت قرار گرفتن در وضعیت زرد و سفید کلاس‌ها با نصف ظرفیت برگزار و دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی یک روز در میان به مدرسه می روند.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، استاندار اردبیل با اشاره به فعالیت واحدهای تولید ماسک در استان گفت: در خصوص تامین پارچه این واحدها با کمبود مواجه شده بودند که این موضوع نیز در حال اقدام است.
 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس پروتکل بهداشتی رعایت پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی

 مهدی زنگنه  در مراسم آغاز این طرح اظهار کرد: پوکی استخوان یا استئوپروز به کاهش توده استخوانی، ضعیف و سست شدن بافت استخوان گفته می‌شود که این حالت سرانجام به شکستگی استخوان منتهی خواهد شد، بطوریکه شکستگی ناشی از آن از هر سه زن بالای ۵۰ سال یک زن را درگیر می‌کند.

وی افزود: به همین منظور اداره اسکلتی،عضلانی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر برای مدیریت بیماری پوکی استخوان و لزوم اجرای مداخلات پیشگیرانه و موثر، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را به عنوان یکی از دانشگاه‌های پایلوت اجرای برنامه کنترل بیماری استئوپروز و پیشگیری از بروز شکستگی‌های ناشی از آن، انتخاب و برنامه با هدف کاهش خطر شکستگی ناشی از پوکی استخوان در زنان ۵۰ سال و بالاتر از طریق شناسایی و درمان افراد در معرض خطر اجرا می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این برنامه در سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه(س) زاهدان به صورت پایلوت در حال اجراست و تمامی زنان ۵۰ سال و بالاتر می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات آموزشی و غربالگری پیشگیری از این بیماری بهره‌مند شوند.

وی افزود: پوکی استخوان در بیشتر مواقع بدون علامت و بیماری خاموش است و عوارض آن شامل، شکستگی خودبخودی، درد شدید کمر، قوز پشت، کوتاه شدن قد بیشتر از ۵.۲ سانتی‌متر است.

زنگنه بیان کرد: سنجش سلامت استخوان که به طور معمول شامل میزان خطر شکستگی استخوان است، تعیین می‌کند که فرد تا چه حد در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارد، بر اساس نتایج این سنجش و سن و شرایط فرد، پزشک تعیین خواهد کرد که آیا نیاز به سنجش تراکم استخوان(BMD) دارد.

وی تاکید کرد: متداول‌ترین روش برای تعیین میزان BMD ، اسکن تراکم استخوان یا سنجش میزان جذب اشعه ایکس (DXA) است که در این اسکن سریع و کم تهاجمی، میزان تراکم استخوان در ناحیه لگن و ستون فقرات مورد ارزیابی قرار می گیرد و نتیجه این سنجش نشان می‌دهد که فرد تا چه حد مبتلا و یا در معرض ابتلا به پوکی استخوان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی