Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:17:11 GMT

مسئولان زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۳۰۱۷

مسئولان زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: دهه اول ماه ذی الحجه بسیار پر فضیلت است و درباره عظمت این ماه همین بس که روز عرفه در نهم، عید قربان در دهم و عید غدیر در هجدهم این ماه واقع شده است.

امام جمعه بندر دیر عنوان کرد: این ازدواج از دو جهت حائز اهمیت است، ثمره این پیوند مقدس سلسله امامان شیعه است و این ازدواج می‌تواند الگویی برای جامعه اسلامی بویژه نسل جوان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این ازدواج و پیوند نکاتی الهام بخش وجود دارد، ادامه داد: والدین نباید به فرزندان خود بویژه دخترانشان فشار وارد کنند که حتماً با فلان فرد ازدواج کنند چرا که ازدواج‌های تحمیلی پایدار نخواهد بود.

حسینی گفت: اذن پدر در ازدواج دختر شرط است اما نامحدود نیست و محدودیت دارد و پدر به عنوان مشاور می‌تواند به دخترش پیشنهاد دهد اما انتخاب با دختر است.

وی بیان داشت: حضرت زهرا (س) در انتخاب همسر معیارهای دینی و اخلاقی را ملاک قرار داد که امروز هم باید در جامعه اسلامی ما معیارهای دینی و اخلاقی مدنظر باشد.

امام جمعه بندر دیر با تأکید بر لزوم توجه به مسئله کفو و همتا در ازدواج‌ها، یادآور شد: مسئله کفو و همتا در ازدواج مهم است و باید از نظر عقیدتی، دینی، اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی و جهات دیگر این همتا بودن مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل شکست و عدم پایداری ازدواج‌ها این است که این کفویت در نظر گرفته نمی‌شود، افزود: اگر واقعاً در بحث ازدواج سختگیری نشود و مهریه‌ها پایین و جهیزیه‌ها مختصر باشد جلوی گناه و فساد گرفته می‌شود.

حسینی تأکید کرد: البته با توجه به این وضعیت اقتصادی طبعاً باید مسئولان هم کمک کنند و در رابطه با ازدواج جوانان تسهیلاتی قرار دهند که بتوانند این سنت الهی را برپا دارند.

کد خبر 4981382

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الاسلام سید علی حسینی بوشهر شهرستان دیر ازدواج ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا بیرجند مسکن بهزیستی اقامه نماز جمعه شهرستان کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند

 در این آئین علیرضا توکل و سلیمه سادات حسینی این زوج جوان که از ناحیه هر دو پا دچار معلولیت هستند جشن ازدواج خود را ساده برگزار کردند و هدف از جشن ازدواج آسان را تبعیت از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ازدواج جوانان اعلام کردند.


حجت الاسلام سیدفخرالدین موسوی درچه‌ای مسئول دفتر ازدواج شهر درچه گفت: این دو توانخواه با مهریه‌ای ساده و جشنی بدور از تجملات آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

جواد روح الهی مسئول انجمن معلولان جسمی- حرکتی شهرستان خمینی شهر در این آئین گفت: جوانان جامعه و به خصوص افراد توانخواه باید از این زوج توانخواه درس گرفته و با غلبه بر سختی‌ها و مشکلات و داشتن امید، زندگی مشترک تشکیل بدهند و خانواده‌ها، خیران و مسئولان هم لازم است در این راه به آنان کمک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند