Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در صورتی که گمان میرفت موج جدید شیوع ویروس کرونا در کشور، منجر به تعطیلی مراکز فرهنگی هنری از جمله نگارخانه‌ها شود، خوشبختانه تاکنون به واقعیت تبدیل نشده و گالری‌ها پس از یک وقفه یک هفته‌ای برنامه‌های نمایشگاهی خود را دایر می‌کنند.

توصیه‌های بهداشتی در چند نمایشگاه اخیر پایتخت در گالری‌های مختلف، به خوبی رعایت شده از این رو نگرانی دوستداران هنر را جهت بازدید از گالری‌ها کم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان هفته از نمایشگاه‌های زیر دیدن کنید:

پروژه‌های آران: نمایشگاه گروهی از آثار محمود بخشی، مهدی پازوکی، آناهیتا رزمی، زروان روح بخشان، نوید سلاجقه، آریتا شهرزاد، امیرحسین شهنازی، ایمان صفایی، ماهور طوسی، اله یار نجفی، حسین والامنش و نیکو وسلاری از تاریخ ۳ تا ۲۰ مرداد.

مرکز نبشی: نمایشگاهی از مجموعه عکس‌های محمد صیاد از تاریخ ۳ تا ۲۸ مرداد

گالری نگر: نمایشگاه گروهی نقاشیخط با عنوان «منتخب» و با آثاری از احمد آریامنش، علیرضا آستانه، نصرالله افجه ای، بهمن پناهی، اسماعیل رشوند، بابک رشوند، محمود زنده رودی، عین الدین صادق زاده، عذرا عقیقی بخشایشی، مریم قنبریان، احمد محمدپور و سعید نقاشیان از تاریخ ۳ تا ۱۴ مرداد

گالری والی: نمایشگاه گروهی طراحی با عنوان «بی جانی» با آثاری از فاطمه افشاری، مینا بحرینی، مرضیه خوش ترکیب، مهدیه سهرابی و فریبرز قلم از تاریخ ۳ تا ۲۱ مرداد

گالری محسن: نمایشگاه مجموعه آثار مجتبی امینی با عنوان «باز خواهم گشت» از از تاریخ ۳ تا ۲۲ مرداد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: عنوان «أنا-راجع» از وقایع اعتراضی فلسطینی‌ها در نوار غزه و گسترش به شبکه‌ مجازی توییتر در سال ۲۰۱۸ الهام گرفته است. این طوفان توئیتری به یاد هنرمندی به نام محمد ابوعمرو قدرت گرفت؛ مجسمه‌سازی که بر شن‌های دریا در نوار غزه، عباراتی، چون «أنا-راجع» (باز خواهم گشت)، («عائدون رجعت‌کنندگان»)، «صامدون» (ثابت‌قدم‌ها)، «الحریه» (آزادی) و اسامی شهیدان فلسطینی را به صورت برجسته حک می‌کرد تا وقایعِ درجریان را با زبان هنر و مستندنگاری به گوش جهانیان برساند. او تنها پس از گذشت یک روز از حک «أنا-راجع» بر ساحل و در راه بازگشت از یک راهپیمایی که همزمان با روز زمین بود به شهادت رسید.

گالری آیریک: نمایشگاه گروهی هنر‌های تجسمی با عنوان «دنیا ماسکه شد» از تاریخ ۳ تا ۹ مرداد.

گالری شلمان: نمایشگاه مجموعه نقاشی‌های مهران یوسف زاده با عنوان «قابها، نگاره گر، رقص خیال» از تاریخ ۳ تا ۱۳ مرداد.

نگارخانه آتشزاد: نمایشگاه انفرادی فرحناز داوری از تاریخ ۳ تا ۸ مرداد.

نگارخانه انتظامی: نمایشگاه گروهی «خیال» با آثاری از رها جودی، روژان فدائیان مطلق، نگار زرگری، زینب همتی و... از تاریخ ۳ تا ۸ مرداد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای تجسمی نمایشگاه هنری گالری گردی نمایشگاه گروهی تاریخ ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه