Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر امجد رییسی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: ۱۳ هزار و ۷۰۰ قطعه مولد میگو پس از انجام آزمایشات لازم و تایید سلامت در شهرستان کنارک تحویل متقاضیان شده است.

او افزود: افزایش تولید و تامین بچه میگو در مرکز تکثیر کنارک به عنوان نخستین زنجیره در صنعت پرورش و تولید میگو گام مهمی در راستای تحقق شعار «جهش تولید» است و امیدواریم این روند با اقدامات لازم ادامه داشته باشد و با هزینه اندک و حذف کرایه حمل از سایر استان‌ها تولیدکنندگان اقدام به افزایش سطح زیرکشت میگو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره دامپزشکی کنارک گفت: این اداره با نظارت مستقیم و مستمر بر مراکز تکثیر میگو از جمله کنترل بهداشتی عمومی تاسیسات، تجهیزات و آماده سازی مراکز برابر ضوابط و استاندارد‌های اعلامی از سوی سازمان دامپزشکی کشور نسبت به صدور پروانه‌های بهداشتی بهره‌برداری اقدام کرده است.

او تصریح کرد: مشکلات فنی، ساختاری و مدیریتی، تغذیه آب و بروز بیماری‌های مختلف از مهمترین چالش‌های پیشرو در بحث پرورش میگو هستند و این بنگاه اقتصادی مهم و حساس آبزی پروری را تهدید و در برخی مواقع با مشکل مواجه کرده است.

رییسی ادامه داد: نظارت مستقیم و مستمر کارشناسان دامپزشکی از قبیل پایش و مراقبت بیماری‌های میگو (mssd و tsv)، کنترل بهداشتی و اجرای ضوابط امنیت زیستی باعث ارتقا کیفیت پست لارو‌های تولیدی میگو مطابق دستورالعمل‌ها و برنامه‌های راهبردی سازمان دامپزشکی کشور شده است.

او بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون در طول سه ماه پرورش میگو شاهد آغاز برداشت میگو از حدود ۴۰۸ هکتار با ذخیره‌سازی ۶۰ میلیون قطعه پست لارو در قالب ۲۸ مزرعه مجموعا ۳۹۰ استخر هستیم که پیش‌بینی می‌شود حداقل ۸۰۰ تن میگو از این مزارع برداشت شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش میگو تولید میگو جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور

 
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،  حاضرین در جلسه هم اندیشی مسئولین فنی بهداشتی شرکت‌ها، کارخانجات و مراکز عرضه مواد پروتئینی با رئیس شبکه دامپزشکی و کارشناسان اداره کل خواستار ارتقاء جایگاه حقوقی، مالی و اداری مسئولین فنی بهداشتی شدند.

در این جلسه که با حضور بیش از ۳۰ نفر از مسئولین فنی بهداشتی در محل شبکه دامپزشکی برگزار شد دکتر سلیمانی رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: مسئولین فنی بهداشتی بازوی توانمند بخش دولتی در تحقق سلامت و امنیت غذایی در سطح جامعه می‌باشند و بایستی جایگاه آنها از هر نظر ارتقاء یابد.

سپس دکتر رضا افشاریان کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان در ارتباط با تعهد، حضور بموقع مسئولین در سر کار، گزارش دهی مستمر و نمونه برداری بصورت ادواری و غیر ادواری مطالبی ارائه کرد.

در ادامه مسئولین فنی بهداشتی حاضر در جلسه نقطه نظرات خود در ارتباط با افزایش تعرفه‌های حقوقی، بیمه، مالیات وسختی شرایط کار  را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد