Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:43:56 GMT

افزایش نظارت بر عرضه ماسک با نرخ مصوب در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۳۵۷۶

افزایش نظارت بر عرضه ماسک با نرخ مصوب در خوزستان

شهاب رزمی پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق تحلیل کارشناسان صمت و دانشگاه علوم پزشکی اهواز، قیمت ماسک سه لایه پزشکی نباید بیش از ۱۴ هزار ریال باشد، بر همین اساس تولید و توزیع ماسک با نرخ مصوب در اهواز و برخی شهرهای استان آغاز شده است.

وی درباره امتناع برخی داروخانه‌ها از فروش ماسک تاکید کرد: نظارت بر عرضه ماسک در داروخانه‌ها، از شنبه تشدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزمی توضیح داد: یک شرکت تولید کننده ماسک در خوزستان برای تولید و تحویل روزانه یکصد هزار عدد ماسک با قیمت ۱۱ هزار ریال (فروش به مراکز پخش) اعلام آمادگی کرده است که این تولیدات باید با قیمت ۱۴ هزار تا ۱۵ هزار ریال در داروخانه ها به فروش برسد.

به گفته وی این شرکت وعده کرده است که تا روز شنبه تولید ماسک را به ۲۰۰ هزار عدد در روز برساند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی مراکز فروش مدعی شده‌اند که ماسک را با قیمت بالا تهیه کرده‌اند، به داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها تا یک هفته  آینده مهلت داده شد در صورت ارائه فاکتور، خرید قبلی خود را حداکثر تا قیمت ۱۷ هزار ریال بفروشند اما بعد از این مهلت باید ماسک را با قیمت مصوب عرضه کنند.

رزمی تعداد داروخانه‌های اهواز را حدود ۲۶۹ واحد عنوان کرد و گفت: ماسک‌های تولید شده با قیمت مصوب به تدریج در حال توزیع بین داروخانه‌های اهواز و استان است و با افزایش ظرفیت تولید این شرکت و برنامه ریزی برای تولید ماسک مصوب در ۲ شرکت خوزستانی دیگر، پیش بینی می‌کنیم که نیاز بازار تامین و کمبود ماسک به صورت کامل برطرف شود.

وی تاکید کرد: مانع کار داروخانه‌ها نشدیم و آنها می‌توانند از خارج از استان نیز ماسک مورد نیاز را تهیه کنند، مشروط به اینکه با قیمت مصوب آن را عرضه کنند.

رزمی افزود: برنامه ریزی برای تولید روزانه ۵۰۰ هزار عدد ماسک با قیمت مصوب ۱۴ هزار ریال برای تعدیل قیمت ماسک در استان انجام شده است.

وی همچنین درباره تداوم عرضه ماسک فیلتردار در برخی داروخانه‌ها با وجود مممنوعیت اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل‌های موجود، نظارت بر ماسک‌های موجود در داروخانه ها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و این دانشگاه باید نسبت به جمع آوری این ماسک‌ها اقدام کند.

بر اساس این گزارش، ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ۲۸ تیرماه اعلام کرد: ماسک فیلتردار تنها برای پزشکان و  کادر درمانی مناسب و مورد استفاده است و مناسب برای استفاده مردم نیست، از این رو استفاده آن برای مردم عادی ممنوع است.

در روزهای اخیر برخی شهروندان از مراجعه به داروخانه‌های سطح شهر و امتناع آنها از عرضه ماسک اظهار نارضایتی کرده‌ و خواستار پیگیری این مساله از سوی مسئولان شده‌اند.

رزمی مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان بامداد چهارشنبه اول مرداد در گفت‌وگو تلفنی با صدا وسیمای مرکز خوزستان از آغاز توزیع ماسک با قیمت مصوب ۱۴ هزار ریال در داروخانه‌های استان خبر داد و گفته است: پیشنهاد شده تا رسیدن به وضعیت پایدار در زمینه تهیه و توزیع ماسک ، داروخانه‌های منتخب برای عرضه ماسک با قیمت مصوب در خوزستان تعیین شوند.

به گفته وی، اگر ظرفیت تولید ماسک در خوزستان به حدنصاب برسد بین همه داروخانه‌های خوزستان ماسک با قیمت مصوب توزیع خواهد شد اما اگر ظرفیت کفاف بازار را ندهد احتمالا داروخانه‌هایی در مناطق مختلف انتخاب و فهرست آنها به مردم اعلام می‌شود.

لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور گفت: تا ظهر امروز (دوم مرداد ۱۳۹۹)، در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که دو هزار و چهار نفر بستری شدند، با فوت ۲۲۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۷۴ نفر رسیده است.

به گفته وی، همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رییس مرکز بهداشت خوزستان سه شنبه شب گفته بود: بنابر آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از میان ۲۷ شهر خوزستان ۱۹ شهر این استان همچنان در وضعیت پرخطر و خیلی ‌پرخطر کرونا قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک استانداری خوزستان سازمان تعزیرات حکومتی پروندهٔ خبری کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک استانداری خوزستان سازمان تعزیرات حکومتی ویروس کرونا ماسک استانداری خوزستان سازمان تعزیرات حکومتی دانشگاه علوم پزشکی ماسک با قیمت مصوب داروخانه ها هزار ریال عرضه ماسک ۱۴ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است

همشهری آنلاین- سیدمحمد فخار: در پی ارائه لایحه بودجه از سوی شهرداری تهران، شورای شهر نقش بی‌بدیلی در تصویب بودجه‌های سالانه دارد. تطابق منابع و درآمدها با مصارف و هزینه‌ها مهم‌ترین نقشه راهی است که شورای شهر ششم برای آن تلاش کرده و در ۳لایحه بودجه سالانه به آن پرداخته است.

بودجه سال ۱۴۰۱

رقم مصوب

۵۰ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۰

۴ درصد

میزان تحقق

۶۵ درصد

سهم حمل و نقل ۳۶درصد

۱۸.۳ میلیارد تومان

سهم حوزه فرهنگی ۸درصد

۴.۳ میلیارد تومان

----------

بودجه سال ۱۴۰۲

رقم مصوب

۷۵.۹ میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۳۵ درصد

سهم حمل و نقل ۴۵درصد

۳۴ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۴۷ درصد

سهم حوزه فرهنگی ۱۰درصد

۷.۵ میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۴۳ درصد

میزان تحقق

۱۴۰ درصد

----------------

بودجه سال ۱۴۰۳

رقم مصوب

۱۵۰ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۵۰ درصد

سهم حمل و نقل ۴۸درصد

۷۲ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۵۳ درصد

سهم حوزه فرهنگی ۹درصد

۱۴ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۴۷ درصد

کد خبر 848308 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران تهران بودجه 1403

دیگر خبرها

  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو