Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، محمد اسلامی ظهر امروز در جریان بازدید از خط دوم راه آهن قزوین ـ زنجان اظهار داشت: توسعه شبکه ریلی کشور جزو سیاست‌های کلی نظام و تأکیدات مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهور است و  با اهتمام ویژه توسعه ریلی کشور را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در این دولت اتصال شبکه ریلی به پنج استان در برنامه توسعه محقق شد و برنامه‌های دیگری نیز  تا پایان دولت داریم که در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی افزود: تا پایان سال حدود 2000 کیلومتر خط اصلی و خط دوم افتتاح خواهد شد از جمله این خطوط ، خط  ریلی دوم قزوین ـ زنجان است . ماه گذشته  با حضور رئیس جمهور خط دوم کرج ـ  قزوین را افتتاح کردیم و تا پایان سال و  با همت همه مسئولان قطعه قزوین تا زنجان که 171 کیلومتر است را افتتاح خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه 2 هزار میلیارد تومان است که هم سرعت و ایمنی سفر و هم میزان جابه‌جایی بار افزایش می‌دهد و با اجرای آن می توانیم به اهداف تعیین شده در برنامه توسعه ششم برسیم.

 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سال گذشته 47 میلیون تومان بار در شبکه ریلی جابه‌جا کردیم گفت: هدف‌گذاری ما برای امسال 100 میلیون تن بار است تا بتوانیم سهم مناسب را از حدود 600 میلیون تن باری که سالانه در کشور جابه‌جا می‌شود را از این طریق تحصیل کنیم. 

اسلامی با بیان اینکه افزایش کیفیت، ایمنی و ارتقا رضایتمندی مردم هدف ما در راه آهن است گفت: نوسازی ناوگان و استفاده از قطارهای نو باعث افزایش رضایت مردم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد‌: سال گذشته 778 دستگاه لوکوموتیو و واگن باری را به ناوگان اضافه کردیم و هدفگذاری برای  امسال افزایش 2 هزار دستگاه دیگر است  تا در سال جهش تولید توسعه ناوگان ریلی را محقق کنیم.

براساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ وی افزود:در روزهای آینده مرحله چهارم توسعه ناوگان را برگزار خواهیم کرد در شرایط کرونا با همت صنعتگران این نهضت را ادامه داده و تولید و عرضه ناوگان نو را در دستور کار داریم.

منبع: الف

کلیدواژه: راه و شهرسازی وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رئیس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعاً فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 6089559

دیگر خبرها

  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران