Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، موسی دادی‌زاده سرخایی عصر چهارشنبه - یکم مرداد - با اعلام آغاز فعالیت ۳۳ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در هرمزگان، گفت: پیش‌بینی می‌شود در مرحله اول سنجش سال جاری، نزدیک به ۲۳ هزار دانش‌آموز بدو ورود به پایه اول ابتدایی مورد سنجش قرار گیرند.

وی افزود: طبق بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، بیش از ۵۵ درصد کودکان پیش‌دبستانی که حدود ۲۱ هزار نفر هستند در مرحله دوم سنجش که از مهرماه ۹۹ مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی، سه پایگاه سنجش در سال جاری نسبت به تابستان سال گذشته افزایش یافت. روند سنجش نوآموزان نیز در سال‌های قبل ۴۰ نفر در هر روز بود که امسال به ۲۰ نفر در هر روز کاهش یافت.

دادی‌زاده تصریح کرد: به همراه داشتن ماسک و دستکش برای مراجعه‌کنندگان ضروری است و فاصله نوبت‌دهی برای هر دانش‌آموز بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است تا در این فاصله فرصتی برای ضدعفونی کردن و گندزدایی محل بعد از هر مراجعه‌کننده فراهم شود.

 رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان نیز گفت: پایگاه‌های سنجش استان از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ کار پذیرش نوآموزان را مطابق نوبت اعلام شده انجام می‌دهند و اولیاء مطابق نوبت اعلام شده و در ساعت مقرر در پایگاه سنجش حضور داشته باشند.

شهباز بارانی افزود: والدین با در دست داشتن معرفینامه از مدرسه، کارت واکسن، شناسنامه خود و کودک و پرداخت ۴۰۰ هزار ریال فقط از طریق کارت‌خوان نسبت به سنجش فرزند خود اقدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سوالات بهداشتی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی و آزماینده تحصیلی در پایگاه‌های سنجش صورت می‌گیرد و بهداشت دهان و دندان و قد و وزن نیز در صورت از بین رفتن بیماری کرونا در طول سال تحصیلی آینده انجام خواهد شد.

کد خبر 533464 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش مدرسه و مدارس استان هرمزگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مدرسه و مدارس استان هرمزگان آموزش و پرورش پایگاه سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان

به گزارش خبرنگار مهر؛ محمد قویدل عصر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: استان هرمزگان دارای ۴۳۰ هزار نفر دانش آموز است و به این منظور از قریب به ۲۹ هزار نفر پرسنل آموزشی برخوردار است اما با این وجود هنوز کمبودهایی در حوزه نیروی انسانی شاهدیم.

وی ادامه داد: مشکل کمبود نیروی انسانی در جزایر هندورابی، و لاوان با استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه رفع شد و برای حل این مشکل در مناطق صعب العبور و روستاهای بشاگرد نیز به طور خاص مجوز استخدام ۳۰۰ نفر صادر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اضافه کرد: در حوزه استخدام معلم پرورشی نیز برای جذب ۵۷۰ نفر سهمیه دریافت کرده‌ایم که شامل مربی پرورشی، مشاور، مربی تربیت بدنی، مراقب سلامتی و دبیر قرآن می‌شود و به زودی آزمون آن نیز برگزار خواهد شد.

قویدل ادامه داد: استان هرمزگان در توسعه آموزش فنی و مهارتی جایگاه اول کشور را دارد؛ در شاخص‌های اختصاصی آموزش و پرورش نیز که در کل کشور به صورت یکسان ارزیابی می‌شود موفق شده‌ایم رتبه نخست کشوری را کسب کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت تاکنون ۲۹ هنرستان جوار صنعتی را تاسیس کنیم که شامل هنرستان‌های بهیاری، جوار فولاد، پالایشگاه نفت، شیلات، معدن و… ضمن اینکه امسال برای سال تحصیلی آینده اولین هنرستان تجارت استان را با همکاری سازمان صمت راه اندازی خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش اضافه کرد: با توجه به احداث نیروگاه اتمی در شهرستان سیریک و نیاز این صنعت به نیروی انسانی متخصص؛ برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی نخستین مدرسه انرژی اتمی در هرمزگان انجام شده است و ظرف چند روز آینده ثبت نام در اولین دبیرستان متوسطه اول و دوم وابسته به سازمان انرژی اتمی را آغاز خواهیم کرد تا بندرعباس به چهارمین شهر دارنده این مجموعه آموزشی در کشور تبدیل شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش اذعان کرد: در حال حاضر استان هرمزگان ۹ مدرسه تک دانش‌آموزه دارد و برای این مدارس هم معلم تعیین شده است چرا که در نظام تعلیم و تربیت حتی تحصیل یک نفر هم برای ما مهم است.

کد خبر 6092512

دیگر خبرها

  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  •  استخدام سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل