Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون دادستان مرکز خراسان رضوی با هشدار به مدیران ساختمان‌های ناایمن گفت: بنای دستگاه قضایی تعامل با مالکان و مدیران این مجتمع‌هاست اما اگر قصور یا تقصیر متوجه آنان و یا مدیران و مسئولان دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی باشد، دستگاه قضایی با در نظر گرفتن حقوق عامه مردم به شدت با متخلفان برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حجت‌الاسلام سید جواد حسینی در اولین جلسه کمیته راهبردی تعیین تکلیف اماکن پرخطر و ناایمن شهر مشهد که با حضور نمایندگان ۱۰ نهاد دولتی و غیر دولتی برگزار شد، ضمن تشکر از پیگیری‌های آتش‌نشانی مشهد در خصوص موضوع ایمن‌سازی اماکن خطرآفرین و ناایمن شهر مشهد اظهار کرد: براساس دستور ریاست قوه قضاییه برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار نظیر حادثه تلخ یکی از مراکز درمانی تهران که به جان باختن جمعی از هموطنان منجر شد، با پیگیری آتش‌نشانی و شهردار مشهد اقدام به تشکیل کارگروه مزبور شده است.

وی افزود: هدف از تشکیل این کارگروه بررسی تمام جوانب موثر در ایمنی ساختمان‌ها، مراکز و اماکن تجاری و مرتفع برای تامین ایمنی این مکان‌ها با همکاری دستگاه‌های مسئول جهت حفظ ایمنی شهروندان است.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی بیان کرد: وظیفه این کارگروه در مرحله اول شناسایی و بازرسی از اماکن خطرآفرین است و در گام بعدی، تعیین مهلت برای ایمن‌سازی این اماکن از سوی مالکان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: اگر برای اعضای کارگروه عدم تامین ایمنی از سوی مالکان محرز شود، در صورت نیاز قاطعانه نسبت به پلمب این اماکن در راستای منافع مردم اقدام خواهد شد. مشهد نخستین شهری است که با پیگیری‌های آتش‌نشانی و شهردار مشهد، با تعامل دستگاه قضایی به ایمن‌‎سازی اماکن پر خطر اهتمام جدی داشته که این اقدام ارزنده قابل تقدیر است.

مالکان و مدیران مجتمع های تجاری و بازارها به ایمنی باور ندارند

امیر عزیزی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، نیز در این جلسه مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: مهمترین چالش امروز ما در شهر مشهد، عدم توجه و باور به موضوع ایمنی توسط مدیران و مالکان مجتمع‌های تجاری و بازارها است که این موضوع کار ما را سخت کرده است. در مجموعه سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد تلاشمان این است که مردم ایمنی را جدی بگیرند زیرا جدی گرفتن ایمنی رفاه و آسایش مردم را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: همکاران ما در سازمان آتش‌نشانی هر ماه بیش از ۲۵۰۰ بازدید ایمنی از بیمارستان‌ها، ساختمان‌های بلندمرتبه، مجموعه‌های اداری، غیردولتی، مسکونی و کارگاه‌های صنعتی انجام می‌دهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: متاسفانه ۱۰ درصد این بازدیدها منجر به تشکیل پرونده برای رفع نواقص ایمنی می‌شود و ۹۰ درصد دیگر خود را ملزم نمی‌دانند تا برای تامین ایمنی اماکن در اختیار خود به سازمان آتش‌نشانی مراجعه کنند.

عزیزی خاطرنشان کرد: این بی‌توجهی در نهایت منجر به آن می‌شود که این بناها از سوی سازمان آتش‌نشانی ناایمن و خطرآفرین شناخته شود زیرا برخی اوقات شاهد رخ دادن حوادث در این مکان‌ها نیز بوده‌ایم.

وی با بیان این که امسال با تاکیدات شهردار راهبرد مدیریت شهری ایمنی است، تصریح کرد: بر همین اساس پیشنهاد تشکیل تیم ویژه‌ای متشکل از کارشناسان آتش‌نشانی، نظام مهندسی، شهرداری و دادگستری را برای بازدید فوری از اماکن پرخطر شهر مشهد ارائه شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: امیدواریم با مساعدت دستگاه قضایی و نهادهای مربوطه این کارگروه تشکیل و به سرعت اماکن پرخطر شهر مشهد به صورت ضربتی شناسایی، بازدید و از لحاظ ایمنی مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، عزیزی بیان کرد: در مجموع، ارزیابی اولیه از برخی از اماکن نا ایمن شهر مشهد حاکی از آن است که این اماکن شرایط بکارگیری سیستم های اعلام و اطفا حریق را دارند و اگر این مهم به صورت حداقلی در مرحله اول مورد استفاده قرار گیرد، شاهد کاهش حوادث و آتش‌سوزی‌ها در این مکان‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ایمنی ساختمان ها دادگستري آتش نشاني دستگاه قضایی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب از فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سامان محمدی، امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: یک مرد سالخورده بر اثر برخورد خودرو سنگین نفتکش در بلوار شهید مهدی باکری شهر میاندوآب جان خود را از دست داد.

وی افزود: این حادثه دلخراش ساعتی پیش روی داد و مأموران آتش‌نشانی پس از دریافت اطلاع از طریق سامانه ۱۲۵ این سازمان به محل حادثه اعزام شدند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: این فرد در زیر لاستیک خودروی سنگین گیر کرده بود که پس از حضور تیم‌های عملیاتی امدادی و آتش‌نشانان پس از رهایی به گلشن زهرا انتقال داده شد.

کد خبر 750804

دیگر خبرها

  • مرگ دردناک مرد ۷۰ساله در عمق چاه زمین کشاورزی شهر ری
  • فوت مرد میانسال به دنبال سقوط در چاه
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد