Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزراش ایرنا، «احمدجواد عثمانی» امروز پنجشنبه در نشستی خبری در کابل گفت که مردم باید در روزهای عیدقربان توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و اشتباهی را که در عیدفطر امسال به رغم شیوع کرونا مرتکب شده بودند، تکرار نکنند.

وی هشدار داد که خطر گسترش بیش از پیش ویروس کرونا هنوزهم جدی و پابرجا است و شهروندان باید از هرگونه تجلیل جمعی عیدقربان و رفتن به منازل همدیگر و تفریحگاه‌ها بصورت مشترک خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که در جریان قبلی در زمان عیدفطر، میزان ابتلا به ویروس کرونا خیلی پایین آمده بود اما پس از عید این رقم بصورت سرسام آور افزایش یافت.

عثمانی تاکید کرد مردم که در روزهای تعطیل عید قربان در خانه بمانند، دیدوبازدیدهای خود را کاهش دهند و به توصیه‌های بهداشتی، به ویژه پوشیدن ماسک توجه جدی داشته باشند.

وزیر بهداشت افغانستان همچنین از گسترش بیماری تب «کانگو» یا «خون‌دهنده» در روزهای عیدقربان و مراسم قربانی نیز به مردم هشدار داد و به آنها توصیه کرد که تماس با حیوانات را به حداقل برسانند.

براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت افغانستان میزان افراد مبتلا به بیماری کرونا در این کشور به ۳۵هزارو ۹۲۸ نفر رسیده و از این جمله ۲هزارو ۱۱۲ نفر جان باخته و ۲۴ هزارو ۵۲۱ تن دیگر نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا عید سعید قربان افغانستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا عید سعید قربان افغانستان ویروس کرونا عید سعید قربان افغانستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت