Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش تحت امر ژنرال حفتر در لیبی اعلام کرد که در اطراف دو منطقه خط تماس با دولت وفاق ملی و نیروهای ترکیه، پدافند هوایی مستقر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» از استقرار سامانه‌های دفاع موشکی در نزدیکی خطوط تماس با نیروهای دولت وفاق ملی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد المسماری، سخنگوی این نیروها پنجشنبه اعلام کرد که این سامانه‌ها  برای مقابله با هرگونه حمله‌ای، در اطراف شهر «سِرت» و پایگاه هوایی «الجُفره» مستقر شده‌اند.

به گزارش شبکه العربیه، مسماری پیش‌بینی کرد که با استقرار این سامانه‌ها در اطراف شهر سرت، آسمان این شهر امن شود.

دولت وفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده، با استفاده از پهپادهای نظامی و تسلیحات ساخت ترکیه از فروردین ماه تا به امروز توانسته، موفقیت‌ها زیادی در برابر نیروهای حفتر که مورد حمایت مصر، امارات و عربستان سعودی است، کسب کرده و آن‌ها را تا نزدیکی شهر سرت (واقع در ساحل دریای مدیترانه) و پایگاه هوایی جفره (مرکز لیبی) عقب براند.

نیروهای حفتر طی این درگیری‌ها چند پهپاد ترکیه را با استفاده از سامانه‌های دفاع موشکی روسیه سرنگون کرد. دولت وفاق ملی هم در مقابل دست به کار شد و با پهپادهای ترکیه، سامانه‌های ضدهوایی روسیه را هدف قرار داد.


موقعیت سرت و جُفره بر روی نقشه و آرایش نیروهای درگیر

 

دولت مصر به عنوان حامی منطقه‌ای حفتر، از یک ماه پیش در باره هرگونه عملیات ارتش تحت امر وفاق ملی در اطراف سرت و جفره هشدار داده و این دو منطقه را «خط قرمز» خود خوانده است. اما ترکیه و دولت وفاق ملی بی‌توجه به این تهدیدها، خود را آماده عملیات برای سیطره بر این دو منطقه راهبردی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه لیبی دولت وفاق ملی حفتر خلیفه حفتر دولت وفاق ملی سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری آئین گرامیداشت روز معلم در منطقه پدافند هوایی شمالغرب ارتش برگزار شد.

امیرسرتیپ دوم عظیمی، گفت: تعلیم و تربیت سازنده زمینه ساز جامعه بالنده و پویا است و تلاشگران عرصه علم و دانش باید از حداکثر بسترها و ظرفیت‌ها مطابق ارزش‌های اسلامی استفاده کنند.

وی افزود: در برنامه‌های تربیتی و آموزشی باید توجه ویژه ای به ارزش‌های اصیل اسلامی ایرانی شود تا شاهد ساخت ایرانی قوی و مقتدر در تمامی عرصه‌ها باشیم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب با بیان اینکه تربیت و آموزش سرمایه‌ی انسانی یکی از ضرورت‌ها و لازمه‌ی رشد و توسعه در هر سازمانی است گفت: امروز کارکنان ارتش، جوانانی مؤمن و متعهد به مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند که توانسته اند در آمادگی دفاعی و افزایش بازدارندگی کشور نقش بسزایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: پدافند هوایی توانسته است با شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب و با بکارگیری روش‌های خلاقانه و مبتکرانه در ارتقای توان رزم نیروهای مسلح افتخارات بزرگی را رقم بزند.

کد خبر 6094182

دیگر خبرها

  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد