Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر اضطراب دارید یا قبل از یک رویداد مهم استرس گرفته‌اید، احتمالا نمی‌توانید به راحتی به خواب بروید. در این صورت با تکنیک و ترکیب طبیعی که در این نوشتار می‌بینید، می‌توانید در کمتر از ۱ دقیقه به خواب بروید.

تکنیک ۴-۷-۸ چیزی است که باید امتحان کنید:

به مدت ۴ ثانیه با آرامش از بینی‌تان نفس بکشید.

نفس‌تان را به مدت ۷ ثانیه نگه دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مدت ۸ ثانیه به آرامی بازدم را از دهان‌تان بیرون بدهید.

این تکنیک واقعاً ساده است، اما واقعاً تاثیر دارد.

این تکنیک چطور تاثیرگذار است؟

هنگام استرس یا اضطراب، سطح آدرنالین در خون شما افزایش می‌یابد و تنفس شما سریع‌تر و سطحی‌تر می‌شود. این تمرین تنفسی به عنوان نوعی آرام بخش عمل می‌کند. این‌که عامدانه نفس‌تان را آهسته می‌کنید، باعث می‌شود ریتم قلب‌تان کند شود و خیلی سریع آرام شوید!

همین تمرین به آرامش ذهن شما نیز کمک می‌کند، فقط به این دلیل که باعث می‌شود کاملاً روی تنفس‌تان تمرکز کنید. خودتان متوجه نمی‌شوید، اما در این لحظه سیستم عصبی مرکزی شما به تدریج فعالیت خود را کاهش می‌دهد و احساس اضطراب از بین می‌رود. هر متخصص اعصاب می‌تواند این موضوع را برای شما تأیید کند.

نتیجه این است که تمام بدن شما شل می‌شود. این تمرین از نظر سرعت و تاثیری که روی جسم دارد، شبیه به بیهوشی است. این آزمایش توسط داکتر اندرو ویل از هاروارد، بررسی و معلوم شد که روش “۴-۷-۸” به مدت چندین قرن در هند به کار می‌رفته‌است. آن‌ها برای دستیابی به حالت آرامش کامل از این تکنیک در طول مدیتیشن استفاده می‌کنند. به همین دلیل می‌توان گفت که کاملاً بدون ضرر است.

این تکنیک چطور برای شما مفید است

اگر شب به هر دلیلی ناگهان بیدار شوید، این روش کمک خواهد کرد. همین مسئله زمانی که قبل از مسابقه یا یک رویداد مهم عصبی شده‌اید و اضطراب دارید، صدق می‌کند. روش ۴-۷-۸ واقعا کمک‌تان می‌کند تا آن‌قدری که نیاز دارید استراحت کنید.

اما برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید می‌توانید این معجون خواب را نیز در کنار تکنیک قید شده امتحان کنید:

برای آرامش ذهن و بدن قبل از خواب، معجون خواب آور، زیرا را آماده کنید:

– ۴/۱ قاشق غذاخوری عسل

– ۸/۱ قاشق غذاخوری نمک دریا

– ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

بعد از ترکیب کردن این مواد می‌توانید معجون خواب را به تنهایی بخورید یا آن را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید – در هر حال تاثیر یکسانی خواهد داشت.

این ترکیب نه تنها تأثیر خوبی بر سلامتی دارد بلکه باعث کاهش کورتیزول می‌شود، هورمونی که خواب نرمال شما را به هم می‌زند.

 

منبع: خبرنامه

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استرس و اضطراب بی خوابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی جسمانی با سلامت روان بهتر در جوانان مرتبط است

بر اساس مطالعه‌ای که در نشریه طب کودکان جاما منتشر شده است، آمادگی جسمانی در میان کودکان و نوجوانان ممکن است از بروز علائم افسردگی، اضطراب و اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی (ADHD) محافظت کند.

به گزارش زومیت، مطالعه‌ی جدید همچنین نشان داده است که عملکرد بهتر در فعالیت‌های قلبی عروقی، قدرت و استقامت عضلانی با محافظت بیشتر در برابر بیماری‌های روانی اشاره‌شده مرتبط هستند. محققان این ارتباط را «وابسته بهو اشاره کردند که کودک یا نوجوانی که تناسب اندام بیشتری دارد ممکن است احتمال کمتری برای ابتلا به یک اختلال سلامت روانی داشته باشد.

این یافته‌ها در بحبوحه‌ی افزایش تشخیص‌ مشکلات سلامت روان در میان کودکان و نوجوانان، در ایالات متحده و دیگر کشورها به دست آمد. افزایش این مشکلات باعث شده است تا تلاش‌هایی به‌منظور یافتن راهکار برای درک و مهار آن‌ها انجام شود.

مطالعه‌ی جدید که توسط محققان در تایوان انجام شد، داده‌های دو مجموعه‌ی داده‌ی بزرگ را با هم مقایسه کرد: آزمون‌های ملی تناسب اندام دانش‌آموزان تایوان که عملکرد تناسب اندام دانش‌آموزان را در مدارس اندازه می‌گیرد و پایگاه‌داده‌ی تحقیقات بیمه‌ی ملی که دعاوی پزشکی، نسخه‌ها‌ی تشخیصی و دیگر مدارک پزشکی را ثبت می‌کند. محققان به نام دانش‌آموزان دسترسی نداشتند، اما توانستند از داده‌های بی‌نام‌ونشان برای مقایسه‌ی نتایج آمادگی جسمانی و سلامت روان دانش‌آموزان استفاده کنند.

خطر ابتلا به اختلال سلامت روان با سه معیار برای آمادگی جسمانی سنجیده شد: سلامت قلب که با زمان تمام‌کردن یک دوی ۸۰۰ متر توسط دانش‌آموز، استقامت عضلانی که با تعداد درازونشست‌های انجام‌شده و قدرت عضلانی که با پرش طول ایستاده اندازه‌گیری شد.

بهبود عملکرد در هر فعالیت با خطر کمتر اختلال سلامت روان مرتبط بود. به عنوان مثال، کاهش ۳۰ ثانیه‌ای در زمان دوی ۸۰۰ متر در دختران با خطر کمتر اضطراب، افسردگی و A.D.H.D همراه بود و در پسران، با اضطراب کمتر و خطر ابتلا‌ی کمتر به A.D.H.D همراه بود.

افزایش پنج درازنشست در دقیقه با کاهش اضطراب و خطر ابتلا به اختلال A.D.H.D در پسران و با کاهش خطر افسردگی و اضطراب در دختران همراه بود.

محققان در مقاله نوشتند: «این یافته‌ها پتانسیل سلامتی قلبی-تنفسی و عضلانی را به عنوان عوامل محافظتی در تعدیل شروع اختلالات سلامت روان در بین کودکان و نوجوانان نشان می‌دهد.»

آن‌ها افزودند که قبلاً تصور می‌شد سلامت جسمی و روانی مرتبط هستند، اما تحقیقات قبلی عمدتاً بر پرسشنامه‌ها و گزارش‌های شخصی تکیه کرده بود، در حالی که مطالعه جدید از ارزیابی‌های مستقل و استانداردهای عینی استخراج شده بود.

دکتر ویویک اچ. مورتی، جراح عمومی، سلامت روان را «بحران سلامت عمومی تعیین‌کننده‌ی زمان ما» نامیده و سلامت روان نوجوانان را محور مأموریت خود قرار داده است. در سال ۲۰۲۱ او یک توصیه‌ی عمومی نادر در مورد این موضوع صادر کرد. آمارها در آن زمان روندهای نگران‌کننده‌ای را نشان دادند: از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹، نرخ خودکشی برای آمریکایی‌های ۱۰ تا ۱۹ ساله ۴۰ درصد و مراجعات اضطراری مربوط به خودآزاری ۸۸ درصد افزایش داشت.

برخی از سیاستگذاران و محققان، استفاده‌‌ی زیاد از شبکه‌های اجتماعی را عامل افزایش شدید مشکلات سلامت روان می‌دانند، اما تحقیقات محدود و یافته‌ها گاهی متناقض بوده است. کارشناسان دیگر این نظریه را مطرح می‌کنند که استفاده‌ی زیاد از صفحه‌نمایش به‌ جای خوابیدن، ورزش و فعالیت‌های حضوری که همگی برای رشد سالم حیاتی هستند، سلامت روان نوجوانان را تحت‌تاثیر قرار داده است. مطالعه‌ی جدید از ارتباط بین آمادگی جسمانی و سلامت روان پشتیبانی می‌کند.

نویسندگان مطالعه نتیجه گرفتند: «یافته‌ها بر نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد برنامه‌های آمادگی جسمانی هدفمند تأکید می‌کند. چنین برنامه‌هایی پتانسیل قابل‌توجهی به عنوان مداخلات پیشگیرانه اولیه در برابر اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان دارند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امتحانات نهایی را تبدیل به بت نکنیم / روش‌های مناسب مطالعه صحیح
  • آغاز ثبت‌نام پشت‌کنکوری‌های متقاضی «ترمیم نمره» + جزئیات و هزینه
  • ۲ تکنیک درخشان برای اتصال شلنگ به لوله آب بدون نیاز به آداپتور و چسب (فیلم)
  • برای کاهش وزن در خواب این نوشیدنی‌ها را امتحان کنید
  • تکنیک ناب بنجامین ششکو بازیکن مدنظر میلان / فیلم
  • تکنیک و مهارت‌های آلبرت گودمونسون بازیکن ایسلندی جنوا / فیلم
  • اهمیت مدیریت استرس در جهان امروز
  • آمادگی جسمانی با سلامت روان بهتر در جوانان مرتبط است
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • راهکارهای کاهش استرس