Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@19:16:18 GMT

کشف یک لاکپشت زرد رنگ نادر در هند

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۵۷۹۳

کشف یک لاکپشت زرد رنگ نادر در هند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک آلبینو ترتل (Albino turtle – به معنای لاک‌پشت‌های مبتلا به آلبینیسم) به تازگی در هند کشف شده است. کشاورزی هندی یک لاک‌پشت زردرنگ را پیدا کرده که به گفته‌ی متخصصان به آلبینیسم مبتلاست. این کشاورز هندی که نامش بِسودِف ماهاپاترا است هنگامی این آلبینو ترتل زرد را یافت که سر زمینش در دهکده‌ی سانجاپور در منطقه‌ی بالاسور واقع در ایالت اودیسا مشغول کار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرد پس از آنکه لاک‌پشت را پیدا می‌کند تصمیم می‌گیرد آن را همراهش به خانه‌اش ببرد. آقای ماهاپاترا سپس این موضوع را با مقامات جنگل‌داری مطرح می‌کند و آن‌ها نیز مسئولات حفاظت از محیط زیست را در جریان وجود چنین لاکپشتی می‌گذارند.

سیدهارت پَتی، مدیرعامل سازمان حفاظت از گونه‌های زیستی، در مصاحبه‌ای گفته این نخستین بار است که چنین گونه‌ای از لاکپشت را می‌بیند.

لاک‌پشت فلَپ شِل هندی گونه‌ای از لاک‌پشت‌ها هستند که در منطقه‌ی جنوب آسیا به وفور یافت می‌شوند.

بیشتر بخوانید

با جاناتان آشنا شوید؛ پیرترین لاک پشت جهان با تجربه زندگی در ۳ قرن متفاوت

آقای پتی رنگ زرد این لاک‌پشت را نتیجه‌ی ابتلای این خزنده به آلبینیسم دانسته و گفته: «آلبینیسم نوعی بیماری ژنتیکی است و مشخصه‌اش نیز کمبود خفیف یا حاد تیروزین است. همچنین گاهی هم تغییری در توالی ژنیتیکی روی می‌دهد.»

آقای پتی در ادامه‌ی صحبت‌هایش اشاره کرده است که این آلبینو ترتل اکنون به حیات وحش بازگردانده شده است. این گونه‌ی لاک‌پشت که از یکی انواع گونه‌های لاک‌پشت‌های فلپ شل هندی به شمار می‌آید تا کنون ناشناخته مانده بود و متخصصان نیز بر این باورند که این آلبینو ترتل چیزی حدود یک‌ونیم تا دو سال سن دارد.

آقای پتی می‌گوید: «گونه‌های لاک‌پشت و خرچنگ را به کرات می‌بینیم و پس از نجاتشان آن‌ها را به دریا بازمی‌گردانیم. اما این نخستین بار در ایالت اودیسا و دومین باردر تمام هند است که آلبینو ترتل می‌بینیم.»

او در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفته گونه‌ی لاک‌پشت فلپ شل هندی در کشور‌هایی همچون پاکستان، سری‌لانکا، هندوستان، نپال، بنگلادش و میانمار به وفور یافت می‌شود و هچنین همه‌چیز خوار است و از قورباغه، حلزون و حتی برخی از گیاهان دریایی تغذیه می‌کند.

سال ۲۰۱۶ بود که یک آلبینو ترتل سبز نادر دیگری در سواحل استرالیا پیدا شد. این آلبینو ترتل که تازه از تخم در آمده بود گروه داوطلب حفظ پاکیزگی ساحل کولِم را شگفت‌زده کرد، تا حدی که آن‌ها برایش اسم گذاشتند و این آلبینو ترتل تازه از تخم‌درآمده را «لیتل آلبی» صدا می‌زدند.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لاکپشت ی لاک پشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خونسردی عجیب مرد هندی هنگام شکار مار کبرا با بطری (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف یک مار عجیب و غریب دو سر (فیلم) نبرد سنجاب فداکار با یک مار برای نجات هم نوعش (فیلم) حمله ناگهانی مار به نگهبان باغ‌وحش حین غذا دادن (فیلم)

دیگر خبرها

  • خونسردی عجیب مرد هندی هنگام شکار مار کبرا با بطری (فیلم)
  • صحنه نادر و زیبای شادی یک جفت لک لک بعد از اولین تخم گذاری | ویدئو
  • شکار دیدنی مار کبرا با بطری
  • فیلم/ مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • طرز تهیه آبگوشت زغالی به روش روستائیان هندی (فیلم)
  • تصاویر نادر از پلنگ لرستان در قلب شب
  • طرز پخت پاچه گاو توسط سه پدربزرگ هفتاد ساله هندی (فیلم)
  • فیلم | مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»
  • ببینید | ظهور شتر مرغ نادر در عربستان پس از یک قرن