Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:49:10 GMT

صرفه‌جویی ۹۳۰ مگاواتی برق با تعطیلی ادارات خوزستان

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۵۸۹۲

صرفه‌جویی ۹۳۰ مگاواتی برق با تعطیلی ادارات خوزستان

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی پنجشنبه پس از نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار داشت: خوزستان و جنوب عراق و کویت جزو گرم‌ترین مناطق دنیا شناسایی شده، چنانکه در هفته گذشته، این  استان روزهای بسیار گرمی را سپری کرده و شوش گرم‌ترین شهر کشور بوده است.

وی افزود: شرایط اقلیمی ما در هفته گذشته که دما و رطوبت بالا بود، صرفه‌جویی و کنترل مصرف را در حوزه برق ایجاب می‌کرد، بر همین اساس تصمیم گیری جامعی شد و با تعطیلی ساعات اداری توانستیم صرفه‌جویی و ایمن سازی برای سیستم برق و پایداری برای سیستم‌های انتقال را ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریعتی اضافه کرد: در روزهایی که ساعات اداری تغییر یافته، بیش از ۳۰۰ مگاوات مصرف برق در استان مدیریت ، کنترل و صرفه جویی شده است.

وی با بیان اینکه علاقه مند به تعطیلی نیستیم و اعلام تعطیلی به رغم میل باطنی بوده تاکید کرد: در روزهایی که به دلیل اقتضای شرایط اقلیمی تعطیل اعلام شده توانستیم در زمان پیک مصرف، بیش از ۹۳۰ مگاوات صرفه جویی برق داشته باشیم.

به گفته وی، ایجاد یک نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی برای تامین این میزان انرژی، حداقل یک میلیارد دلار هزینه در برخواهد داشت، اما استان این صرفه جویی را انجام داد تا شبکه برق کشور و استان پایدار بماند.

شریعتی با بیان اینکه هفته آینده نیز روزهای سخت و دمای بالا برای استان پیش بینی شده است، افزود: در این نشست که با حضور همه اعضا اعم از معاون هماهنگی امور عمرانی، شرکت برق منطقه‌ای، رییس مجمع نمایندگان استان، هواشناسی و مدیریت بحران تشکیل شد بعد از سه ساعت بحث و تبادل نظر، تصمیم گرفته شد که روزهای شنبه و یکشنبه ساعت اداری تا ۱۲ظهر و روز دوشنبه به ۶:۳۰ دقیقه تا ۱۱ کاهش یابد و روزهای سه شنبه و چهارشنبه تعطیل اعلام شود، همچنین ادارات شهرستان کارون در روز شنبه نیز تعطیل اعلام شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: طبق پیش بینی‌های هواشناسی، دما از ۲ هفته آینده کمی فروکش کرده و شرایط بهبود یابد تا پایان تابستان که شرایط عادی کاری در استان برقرار شود.

بر اساس این گزارش، هواشناسی خوزستان افزایش رطوبت و شرجی را در استان از امروز  تا اواسط هفته آینده پیش بینی و اعلام کرده است که از روز جمعه تا اواسط هفته آینده به تدریج شاهد افزایش دما و در روزهای یکشنبه به بعد شاهد وقوع دماهای ۴۹ درجه سانتیگراد و بالاتر در استان خواهیم بود.

وقوع دماهای ۵۰ درجه و رطوبت در خوزستان در هفته گذشته باعث شد که ادارات و بانک‌های۲۲ شهرستان در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه (۲۹ ، ۳۰ و ۳۱  تیرماه) به دستور استاندار خوزستان تعطیل و ساعت اداری در روز شنبه ۲۸ تیر و چهارشنبه یکم مرداد تا ساعت ۱۲ ظهر کاهش یابد.

روز ۳۱ تیر ماه شوش با دمای ۵۳.۱ درجه سانتیگراد بالای صفر در صدر گرم‌ترین شهرهای خوزستان قرار گرفت. همچنین ۳۰ تیر ماه ۱۰ شهر خوزستان دمای ۵۱ درجه و بالاتر را تجربه کردند.

دشت بزرگ مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان پیش از این با اشاره به ثبت رکورد جدید در مصرف برق استان، گفته بود: با  افزایش دمای هوا مصرف برق افزایش پیدا کرده و روز ۱۵ تیر پیک مصرف برق به هشت هزار و ۱۳۲ مگاوات رسید که رکورد سال گذشته را شکست.

پیک مصرف سال گذشته در خوزستان هشت هزار و ۸۳ مگاوات بوده است.

برچسب‌ها استانداری خوزستان مصرف بهینه برق برق شركت توزيع نيروی برق خوزستان شركت برق منطقه ای خوزستان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری خوزستان مصرف بهینه برق برق شركت توزيع نيروی برق خوزستان شركت برق منطقه ای خوزستان سازمان هواشناسی استانداری خوزستان مصرف بهینه برق برق شركت توزيع نيروی برق خوزستان شركت برق منطقه ای خوزستان سازمان هواشناسی هفته آینده صرفه جویی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۵۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد

به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در حاشیه بازدید از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران اظهار داشت: با توجه به شروع فصل گرم سال در حال آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید برق پایدار و مطمئن در سراسر کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته ۱۸۰ پروژه در بخش‌های توسعه نیروگاه‌ها، افزایش و اصلاح شبکه و مدیریت مصرف برق برای تامین برق پایدار پیک تابستان امسال در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در همین راستا از مهم‌ترین اقدامات صنعت برق آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در روزهای اوج مصرف تابستان است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران نقش بسیار مهم و برجسته‌ای را برای تعمیرات، آماده‌سازی و ارتقای توان تولیدی نیروگاه‌های کشور بر عهده دارد، گفت: همکاران این مجموعه در طی چند ماه اخیر و حتی در ایام تعطیلات نوروز به صورت بی‌وقفه در تلاش بودند تا با آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور مردم دغدغه‌ای برای تامین برق تابستان امسال نداشته باشند.

محرابیان اضافه کرد: از جمله پروژه‌های مهم در حال اجرای این شرکت بازسازی کامل واحد یک ۲۲۵ مگاواتی نیروگاه برقابی رودبار لرستان است. این واحد سال گذشته دچار مشکلات اساسی شده و نیاز به تعمیرات اساسی داشت. با توجه به اینکه تجربه انجام این پروژه در کشور وجود نداشت، برخی معتقد بودند که اجرای این طرح در داخل کشور امکان‌پذیر نیست و بایستی برای بازسازی آن از پیمانکاران و مشاوران خارجی استفاده کنیم.

وی افزود: براساس پیشنهادات پیش‌بینی شده بود که با توجه به هزینه تعمیرات و شیوه کار بایستی حداقل ۱.۵ سال این واحد را از مدار خارج کنیم. اما با اعتماد به متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی و انجام این کار توسط این مجموعه، هم اکنون پروژه بازسازی واحد یک نیروگاه رودبار با حداقل زمان در حال انجام است.

وزیر نیرو تاکید کرد: همکاران شرکت به صورت سه شیفت مشغول به فعالیت هستند تا این واحد در موعد مقرر به مدار تولید بازگردد. خوشبختانه سد لرستان نیز در وضعیت آب‌گیری بسیار مناسبی است که با اتمام این پروژه بخشی از ظرفیت نیروگاه‌های برقابی کشور به کمک شبکه سراسری برق کشور خواهد آمد.

محرابیان با بیان اینکه تعمیرات اغلب نیروگاه‌های کشور به پایان رسیده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد برنامه‌های این بخش محقق شده است و تا نیمه اردیبهشت‌ماه به اتمام فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این بخش، تمامی نیروگاه‌های کشور با حداکثر ظرفیت به استقبال روزهای اوج مصرف برق امسال خواهند رفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه شرکت مادرتخصصی برق حرارتی در حوزه تولید بار اول در کشور پیشتاز است، افزود: این شرکت توانسته است بیشترین حجم قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان را داشته باشد و با همکاری شرکت برق حرارتی و دانش‌بنیان‌ها قطعات بسیار خوبی در حوزه صنعت نیروگاهی برای اولین بار در کشور ساخته شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد تجهیزات و قطعات نیروگاه‌های حرارتی و برقابی ساخت داخل است، ادامه داد: در حوزه تجدیدپذیرها نیز در حال افزایش سهم ساخت داخل هستیم. واحدهای بسیار خوبی در کشور در حال توسعه است تا بتوانیم در حوزه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و به ویژه واحدهای خورشیدی به خودکفایی کاملی دست پیدا کنیم.

محرابیان با اشاره به اینکه صنعت نیروگاهی کشور بخش زیادی از حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی را به خود اختصاص داده است، گفت: این بخش علاوه بر اینکه تاکنون نیروگاه‌های زیادی را در خارج از کشور احداث کرده است، در حوزه تعمیرات و بازسازی نیروگاه‌های موجود نیز مشغول به فعالیت است.

وی اظهار کرد: واحدهای نیروگاهی که عمدتا توسط شرکت‌های غربی و آمریکایی ساخته شده است هم اکنون توسط متخصصان ایرانی در حال تعمیرات، نوسازی و بازسازی هستند و وابستگی این کشورها به سمت صنعت برق کشور افزایش یافته است.

کد خبر 847216 منبع: تسنیم برچسب‌ها وزارت نیرو خبر مهم برق

دیگر خبرها

  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • تعطیلی شنبه یا ۵ شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده است