Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ مذاکره‌کننده هسته‌ای سابق آمریکا از احتمال اقدام انتقام‌جویانه بیشتر ایران بابت ترور سردار سلیمانی ابراز نگرانی کرد.

«وندی شرمن»، قائم‌مقام اسبق وزارت خارجه آمریکا و سرپرست اصلی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این کشور در مذاکرات با ایران در مصاحبه‌ای پنجشنبه از احتمال اقدامات انتقام‌جویانه ایران بابت ترور سردار قاسم سلیمانی ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرمن در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با بیان اینکه از تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا نگران است گفت: «امروز برخی مسئولان در ایران می‌گویند که لازم است انتقام بیشتری از آمریکا بابت انفجارها [در ایران] و ترور سردار سلیمانی گرفته شود.» 

او در ادامه از اینکه دولت ترامپ راهبرد و هدفی از تشدید تنش‌ها با ایران ندارد نیز ابراز نگرانی کرد. شرمن گفت: «به نظرم، نگران‌کننده‌ترین کاری که دولت ترامپ انجام داده این است که مشخص نیست هدفش چیست.»

شرمن گفت دولت ترامپ گفته که هدفش تغییر نظام ایران نیست، اما توضیح نداده که چه هدفی دارد. او گفت: «بنابراین، ما تاکتیک داریم، ولی به نظرم هیچ راهبردی نداریم ضمن آنکه ایران سانتریفیوژهای بیشتر، غنی‌سازی بیشتر، توانمندی بیشتر دارد و به حمایت از حماس و حزب‌الله ادامه می‌دهد.»

ترامپ سرانجام سه‌شنبه می ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور احیای تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را صادر کرد.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد او در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت‌ماه سال گذشته در سالگرد خروج آمریکا از برجام اعلام کرد قصد دارد طی گام‌هایی تعهداتش به این توافق را کاهش دهد. اقدام ایران ذیل مفاد مندرج در برجام اعلام شد.

اخبار مرتبط سناتور آمریکایی خواستار افشای اطلاعات در مورد ترور سردار سلیمانی پرونده مهم ترور سردار سلیمانی باید با قدرت پیگیری شود دیدار مهم ظریف با رئیس شورای عالی قضایی عراق به منظور پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی افشاگری جدید جان بولتون درباره ترور سردار سلیمانی اعتراف بزرگ گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ترور سردار سلیمانی مقام سازمان ملل ادعای آمریکایی‌ها در مورد ترور سردار سلیمانی را رد کرد نماینده ایران در سازمان ملل: ترور سردار سلیمانی مصداق بارز تروریسم دولتی است شورای حقوق بشر از جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی حمایت نکرد عصبانیت وزارت خارجه آمریکا از گزارش سازمان ملل در خصوص ترور سردار سلیمانی واکنش یک مقام روس به ادعای بولتون درباره ترور سردار سلیمانی گزارشگر ویژه حقوق‌ بشر: ترور سردار سلیمانی «نقض منشور سازمان ملل» بود

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا دونالد ترامپ وندی شرمن ترور سردار سلیمانی انتقام سخت انتقام ترور سردار سلیمانی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ترور سردار سلیمانی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند

در آستانه روز بزرگداشت مقام معلم و به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی، همایش حکمت مطهر در سپاه صاحب الامر (عج) استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در این همایش گفت: آمریکایی‌ها تصور چنین انتقام سختی را از سوی جمهوری اسلامی را نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی اضافه کرد: در اسلام ناب محمدی، معلم و تعلیم و تربیت جایگاه ویژه‌ای دارد و بر احترام به شأن و مقام و منزلت معلم تاکید شده است.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ضمن قدردانی از برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب اظهار کرد: متاسفانه جای کتاب زندگی نامه شهدا در نمایشگاه خالیست.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی با بیان اینکه یکی از افتخارات این انقلاب شهید لشگری بود، افزود: تمام دستاورد‌ها و موفقیت‌های امروز سپاه مرهون خون پاک شهدایی همچون لشگری، بابایی و سایر شهداست.

وی عزت اسلام را مدیون خون شهدا از صدر اسلام تا امروز دانست و گفت: پیوند و ارتباط با شهدا باید افزایش یابد تا در مسیر درست گام برداریم.

در پایان این مراسم از معلمان تقدیر به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی