Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@23:23:34 GMT

بررسی نحوه ارائه وام به مستاجران در شهر شیراز

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۶۸۰۱

بررسی نحوه ارائه وام به مستاجران در شهر شیراز

جلسه بررسی نحوه ارائه وام به مستاجران در شهر شیراز با حضور رئیس اتاق اصناف استان فارس، نایب رئیس اتحادیه صنف املاک و رئیس راه و شهرسازی شیراز در فرمانداری شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمود هاشمی»، امروز (پنج شنبه 2 مرداد) در نشست خبری در خصوص ارائه وام به مستاجران در فرمانداری شیراز گفت: تعرفه و قیمت اجاره بها به عهده صنف اتحادیه املاک است اما موضوع کمسیون بنگاه ها هم باید در محل دید ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق اصناف استان فارس افزود: در حال حاضر، رکود در اصناف وجود دارد و باید تسهیلاتی در نظر گرفته شود اما خوشبختانه در فارس شاکی وجود ندارد که کارفرمایی حقوق آنها را نداده باشد.

وی با اشاره به موضوع بورس عنوان کرد: مردم در بورس باید حرکت آرام داشته باشند و با بهره گیری از مشاوره های کارآمد حرکت کنند.

«عبید یزدان پناه» نیز در این نشست با اشاره به تعرفه رهن و اجاره بیان کرد: تعرفه رهن و اجاره به ازای هر یک میلیون تومان، پنج هزار تومان است و یک چهارم اجاره به اضافه 9 درصد ارزش افزوده می شود.

نایب رئیس اتحادیه صنف املاک با تاکید بر اینکه ما مشاورین املاک نیز خودمان بعضا مستاجر هستیم، افزود: 50 درصد تعرفه واقعی را در تمدید قولنامه ها لحاظ خواهیم کرد و قولنامه باید کد رهگیری دریافت کنند و مردم خودشان مبالغ را تعیین می کنند.

«محمد مهدی عبداللهی» نیز در این جلسه تاکید کرد: این وام نیاز به ضامن ندارد و فقط فیش حقوقی لازم است که حتی سهام عدالت نیز به عنوان مانت قابل قبول است و تسهیلات پول رهن در شیراز 30 میلیون و سایر شهرها 15 میلیون است که به صاحب خانه تحویل داده می شود.

رئیس راه و شهرسازی شیراز ادامه داد: تسهیلات با سود 13 درصد و اقساط 325 هزار تومان در ماه است و متقاضیان می توانند از این تسهیلات استفاده کنند و فرم «ج» آنها باید سبز شود.

وی تاکید کرد: اولویت با خانه اولی ها هست و خانواده پنج نفره، کارمندان و کارگران که از تسهیلات مسکن استفاده نکرده باشند و از سال 84 تا کنون ملک یا مسکن نداشته باشند و حداقل پنج سال در آن شهر زندگی کنند.

عبداللهی اعلام کرد: متقایان می توانند به آدرس Tem.mrud.ir مراجعه کنند و بر اساس آمار در شهرستان شیراز بیش از 40 درصد مستاجر داریم و در طرح اقدام ملی مسکن 48 هزار و 386 واحد در سطح فارس جز 23 هزار و 386 واحد در صدرا بوده است.

وی ادامه داد: تا کنون 2 مرحله ثبت نام کردیم و 11 هزار و 567 واحد در شیراز و 2 هزار و 293 نفر ثبت نام در شیراز بوده است و تعداد خانه های خالی در دستور کار دولت است و آمار دقیق خانه های خالی در سطح کشور وجود ندارد.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: اجاره بها بنگاه های املاک اتاق اصناف فارس حمایت املاک وام شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل

رئیس کمیته امداد شهرستان بابل گفت: با اجرای سیاست توانمندسازی مددجویان در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷۰ نفر از مددجویان، تسهیلات کاریابی و اشتغالزایی پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد نیک پور با اشاره به اجرای طرح اشتغالزا در بابل گفت: برای اجرای طرح های اشتغال در سال گذشته با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده مرکز با بانک‌های عامل از محل تبصره 16 و 18  و منابع صندوق امداد ولایت، مبلغ 140 میلیارد و 803 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه کشاورزی، صنعتی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد بابل تصریح کرد: در این فرصت‌ها 812 نفر از مددجویان و مجریان طرح های اشتغال با مهارت مختلف و پایدارسازی مشاغل آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با بازار کسب و کار و  اصول بازاریابی در کنار فروش محصولات با ورود اساتید دانشگاه، جهاد سازندگی و اداره دامپزشکی از خدمات ارائه شده در  آموزش کسب و کار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • آدم ربایی در شیراز
  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • ‌گروگانگیری در شیراز
  • رهایی گروگان ۵۶ ساله از دست آدم ربایان در شیراز
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی