Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «وندی شرمن»، قائم‌مقام اسبق وزارت خارجه آمریکا و سرپرست اصلی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این کشور در مذاکرات با ایران در مصاحبه‌ای پنجشنبه از احتمال اقدامات انتقام‌جویانه ایران بابت ترور سردار قاسم سلیمانی ابراز نگرانی کرد.

شرمن در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با بیان اینکه از تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا نگران است گفت: «امروز برخی مسئولان در ایران می‌گویند که لازم است انتقام بیشتری از آمریکا بابت انفجارها [در ایران] و ترور سردار سلیمانی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» 

او در ادامه از اینکه دولت ترامپ راهبرد و هدفی از تشدید تنش‌ها با ایران ندارد نیز ابراز نگرانی کرد. شرمن گفت: «به نظرم، نگران‌کننده‌ترین کاری که دولت ترامپ انجام داده این است که مشخص نیست هدفش چیست.»

شرمن گفت دولت ترامپ گفته که هدفش تغییر نظام ایران نیست، اما توضیح نداده که چه هدفی دارد. او گفت: «بنابراین، ما تاکتیک داریم، ولی به نظرم هیچ راهبردی نداریم ضمن آنکه ایران سانتریفیوژهای بیشتر، غنی‌سازی بیشتر، توانمندی بیشتر دارد و به حمایت از حماس و حزب‌الله ادامه می‌دهد.»

ترامپ سرانجام سه‌شنبه می ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور احیای تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را صادر کرد.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد او در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت‌ماه سال گذشته در سالگرد خروج آمریکا از برجام اعلام کرد قصد دارد طی گام‌هایی تعهداتش به این توافق را کاهش دهد. اقدام ایران ذیل مفاد مندرج در برجام اعلام شد.

انتهای پیام/ 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۷۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این عنکبوت بی رحم و خطرناک است(عکس)

عصر ایران - عنکبوت شکارچی گلسنگ (Lichen Huntsman Spider) با نام علمی Heteropoda boiei به نام عنکبوت گلسنگ نیز شناخته می شود و به سرده Heteropoda در خانواده Sparassidae تعلق دارد. این نوعی عنکبوت شکارچی است که در آسیا و استرالیا یافت می شود. این عنکبوت ها می توانند از نظر رنگ متفاوت باشند و ترکیب های رنگی مختلفی از آنها وجود دارد.

عنکبوت شکارچی گلسنگ برای شکار طعمه خود تار نمی تند، بلکه در میان خزه ها و گلسنگ ها کمین کرده و زمانی که طعمه در فاصله مناسب قرار گرفت، به آن حمله می کند. به واسطه ترکیب رنگ خود، آنها می توانند بین خزه ها و گلسنگ ها استتار کنند.

رژیم غذایی آنها بیشتر از حشرات و سایر بی مهرگان و گاهی اوقات مارمولک های کوچک تشکیل شده است. عنکبوت شکارچی گلسنگ اغلب در شکاف پوست درختان زندگی می کند. آنها می توانند بسیار سریع حرکت کنند و اغلب از پرش فنری در حین دویدن استفاده می کنند. این عنکبوت ها می توانند روی دیوارها و حتی سقف راه بروند.

در صورتی که یک عنکبوت شکارچی گلسنگ را بردارید، احتمال این که واکنش چسبیدن را از خود نشان دهد، زیاد است که جدا کردن حیوان از طریق تکان دادن را دشوار کرده و احتمال گاز گرفته شدن توسط آن را افزایش می دهد.

عنکبوت های ماده مدافعان سرسختی از کیسه های تخم و فرزندان خود هستند. در صورتی که تحریک شوند، آنها یک نمایش هشدار دهنده را به اجرا می گذارند. اگر هشدارها نادیده گرفته شوند، احتمال حمله و گاز گرفتن عنکبوت وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرار عجیب عنکبوت گردباف نر پس از جفت‌گیری (+فیلم و عکس)

دیگر خبرها

  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • نگرانی در اردوی بایرن: مصدوم‌ها بیشتر شدند!
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • این عنکبوت بی رحم و خطرناک است(عکس)
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت