Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با برگزاری کنکور در ۳۰ و ۳۱ مرداد موافقت شده و وزارت علوم مصمم است در این تاریخ اقدام به برگزاری کنکور کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی  در جمع خبرنگاران در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها و حوزه‌ها و مدارس اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا، بازگشایی معنایی ندارد و آغاز سال تحصیلی مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: سه نوع آموزش حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری قابل پیش‌بینی است که با توجه به جمعیت کم و فضای مناسب، آموزش حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند اتفاق بیفتد.

 فلاحی تصریح کرد: برخی از واحدهای عملی و مهارتی نیز ممکن است به صورت حضوری برگزار شود اما دروس تئوری نیاز به حضور ندارد، در این خصوص تفاوت‌هایی در برگزاری کلاس‌ها وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: حوزه‌های علمیه ‌کمتر مورد توجه دولت ‌و نمایندگان مجلس ‌قرار گرفته‌اندنماینده مردم ساوه در مجلس: گرانی‌های افسارگسیخته با افزایش نظارت برطرف شودسخنگوی کمیسیون آموزش ‌مجلس‌: بازگشایی مدارس ‌‌معنایی ندارد / دخالتی در زمان برگزاری کنکور ‌نمی‌کنیمنماینده مردم پاکدشت در مجلس: همگرایی سمن‌ها می‌تواند مشکلات بسیاری را برطرف کند

وی بیان کرد: در ارتقای آموزش در فضای مجازی، مشکلاتی وجود داشت که از زیرساختها، بازدید داشته‌ایم، وزارت ارتباطات تلاش کرده‌اند فضای باند گسترش پیدا کند که میزان آنتن دهی در حواشی شهر و روستا افزایش پیدا کرده و روند توسعه پهنای باند در مسیر آموزش مجازی، راست‌آزمایی شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: نرم افزارهایی در جهت ارتقای آموزش در فضای مجازی ایجاد شده است که پشتیبانی خوبی دارد و امید است در ادامه خدمات نیز پاسخگو باشند.

وی گفت: وضعیت رفتار کرونا مشخص نیست و ممکن است در پاییز و فصل سرما، بازگشت کرونا اتفاق بیفتد، به همین دلیل باید در توسعه زیرساختها، به تامین اعتبار پرداخت.

فلاحی افزود: پیرامون آزمون‌های ارشد و دکترا وقفه افتاده است البته ممکن است برگزار نشدن آن در شرایط فعلی لطمه زیادی وارد نکند اما با برگزاری کنکور در 30 و 31 مرداد موافقت شده و وزارت علوم مصمم است در این تاریخ اقدام به برگزاری کنکور کند.

وی اظهار داشت: اگر چه به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای تغییر کنکور نیست و برای رعایت پروتکل و شیوه برگزاری تدابیری شود، اما تصمیم گیر نهایی، ستاد ملی مقابله با کروناست و باید تابع دستورالعمل‌ها باشیم.

دانشگاه ها باید تخفیفاتی برای شهریه دانشجویان قائل باشند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: یکی از دغدغه‌ها پرداخت شهریه دانشگاه‌هاست، هر چند در حال حاضر مجلس به آن ورود نکرده اما باید تخفیفاتی برای دانشجویان قائل باشند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از خدمات مدارس غیرانتفاعی از طریق فضای مجازی اتفاق می‌افتد اما تعدادی از خدمات مستلزم حضور است و در این باره باید تخفیفاتی در نظر گرفته شود.

 فلاحی عنوان کرد: کمیته‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تشکیل شده و مسائل فوری و مهم که جزئی از دغدغه‌های مردم است در حال بررسی بوده و مسائل آموزش و پرورش و آموزش عالی ارزیابی می‌شود.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحصی که انجام داده بر شفافیت صندوق فرهنگیان و پرداخت سهم دولت اصرار دارد، در حال حاضر 5 درصد سهم معلم‌ها و 5 درصد سهم دولت است که دولت 50 درصد آن را می‌دهد و کمیسیون با حساسیت باقی‌مانده سهم دولت را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/457

R7854/P1377/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... نماینده مردم نطنز در مجلس: مردم از فشارهای اقتصادی در تنگنا قرار دارند سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: حوزه‌های علمیه ‌کمتر مورد توجه دولت ‌و نمایندگان مجلس ‌قرار گرفته‌اند سخنگوی کمیسیون آموزش ‌مجلس‌: بازگشایی مدارس ‌‌معنایی ندارد / دخالتی در زمان برگزاری کنکور ‌نمی‌کنیم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نماینده مردم نطنز در مجلس: مردم از فشارهای اقتصادی در تنگنا قرار دارند سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: حوزه‌های علمیه ‌کمتر مورد توجه دولت ‌و نمایندگان مجلس ‌قرار گرفته‌اند سخنگوی کمیسیون آموزش ‌مجلس‌: بازگشایی مدارس ‌‌معنایی ندارد / دخالتی در زمان برگزاری کنکور ‌نمی‌کنیم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ رکورد تلفات جانی ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی شکسته شد ۲ آزمایش موفق ۳ داروی درمان و پیشگیری از کرونا در آذربایجان شرقی / داروها روی ۳۰۰ نفر آزمایش موفق داشت ۳ تحلیل معاون وزیر بهداشت از علت افزایش شیوع کرونا: مردم دیگر از کرونا نمی‌ترسند ۴ الهامی: هم ما و هم تیم شهر خودرو اول به دنبال گل نخوردن بودیم/ توقع نداشتم در مشهد از من تقدیر شود ۵ وزیر راه: ۲ هزار کیلومتر ‌خط راه‌آهن ‌افتتاح می‌شود / ورود ۲ هزار دستگاه لوکوموتیو و واگن باری ‌به ناوگان ریلی ایران ۶ نایب‌رئیس مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: سقف تسهیلات ودیعه مسکن ۱۰۰میلیون تومان تعیین شد/ ‌قرارداد رسمی ‌الزامی شد ۷ بوناچیچ: پیروزی را به فولاد هدیه دادیم/ نمی‌توانم اشتباهات‌مان را هضم کنم ۸ قلعه‌نویی: از زمان تیم ملی پنالتی برای من یک کابوس شده است/ اخراج رفیعی عجولانه بود مهمترین اخبار استانها بیمارستان‌های گیلان مشکل کمبود تجهیزات حفاظت فردی ندارند سخنگوی وزارت خارجه: روابط اقتصادی ایران با کشورهای دوست هم‌پای روابط سیاسی پیش نرفته است‌ تحلیل معاون وزیر بهداشت از علت افزایش شیوع کرونا: مردم دیگر از کرونا نمی‌ترسند سخنگوی کمیسیون آموزش ‌مجلس‌: بازگشایی مدارس ‌‌معنایی ندارد / دخالتی در زمان برگزاری کنکور ‌نمی‌کنیم مهمترین اخبار تسنیم تهدید دو جنگنده متخاصم علیه هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان لبنان+تصاویر موسوی: هر حادثه‌ای در مسیر برگشت برای هواپیمای ماهان اتفاق افتد، ایران آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت تحلیل معاون وزیر بهداشت از علت افزایش شیوع کرونا: مردم دیگر از کرونا نمی‌ترسند اختصاصی/ هیچ شخصیت سیاسی یا نظامی در هواپیمای ماهان حضور نداشته است وزیر راه: ۲ هزار کیلومتر ‌خط راه‌آهن ‌افتتاح می‌شود / ورود ۲ هزار دستگاه لوکوموتیو و واگن باری ‌به ناوگان ریلی ایران درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بازگشایی مدارس معنایی ندارد شیوع کرونا حوزه ها ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۷۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛پژمان معتمدی سرپرست دبیر فدراسیون دو و میدانی در مورد برگزاری انتخابات کمیسیون‌های ورزشی فدراسیون گفت: ما در برگزاری کمیسیون مربیان و داوران مشکل خاصی نبود و طیق آیین نامه برگزار کردیم و در مورد انتخابات کمیسیون ورزشکاران اعتراضی از سوی آقای رسولی مبنی بر اینکه نباید رای‌ها مجازی را لحاظ می‌کردید صورت گرفت و بنده هم، چون نماینده وزارت ورزش و جوانان حضور داشت در برگزاری خیلی دخیل نبودم، اما گزارش اعتراض این ورزشکار را به وزارت ورزش و جوانان ارسال کردم و طبق بررسی‌های وزارت ورزش آقای اسبقیان معاون ورزش قهرمانی رای به تجدید و برگزاری مجدد کمیسیون ورزشکاران دادند.   وی ادامه داد: برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران خللی در انتخابات فدراسیون دو و میدانی در خرداد ماه ایجاد نخواهد کرد و در موعد مقرر انتخابات فدراسیون برگزار خواهد شد ضمن­ اینکه در زمان برگزاری انتخابات کمیسوین ورزشکاران دو سوم اعضاء حضور داشتند و این قانونی است و می‌توانستیم رای‌ها مجازی را هم دخیل نکنیم، اما به دلیل شبهات و اعتراض یک ورزشکار این انتخابات را دوباره برگزار خواهیم کرد و پس از آن یک انتخابات سالم را برگزار کینم و رئیس فدراسیون برای ۴ سال مشخص شود.   در انتخابات فدراسیون دو و میدانی که در خرداد ماه برگزار می‌شود کمیسیون‌ها رای‌های مجزا دارد و کمیسیون ورزشکاران ۶ رای در انتخابات و همچنین کمیسیون مربیان دارای ۴ رای برای انتخاب رئیس آینده فدراسیون است.

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده اعلام شد
  • جزئیات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل‌زده
  • برگزاری کنکور برای داوطلبان سیل‌زده ۲۱ اردیبهشت ماه
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟