Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@03:58:28 GMT

زیان کرونا به بیش از 19 هزار کارگاه استان یزد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۷۹۱۴

زیان کرونا به بیش از 19 هزار کارگاه استان یزد

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: با شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون مسوولان ۱۹ هزار و ۷۷۰ کارگاه به لحاظ مالی متحمل خسارت شده اند که از این تعداد چهار هزار و ۳۵۹ واحد صنفی برای دریافت تسهیلات با سود ۱۸ درصد به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

به گزارش جماران، عماد تشکری بدون اشاره به میزان زیان وارده به این کارگاه ها، افزود: انتظار است ،بانک‌های عامل در این راستا تلاش مضاعفی به کار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: مسوولان واحدها و کارگاه های کسب و کارهای آسیب دیده تا پنجم مرداد ماه جاری فرصت دارند با ورود به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir درخواست خود را برای اخذ وام به ثبت برسانند. 

تشکری اضافه کرد : همچنین از مجموع کارگاه‌های آسیب دیده  متقاضیان ۲۹۴ طرح توانستند از طریق بانک‌های عامل ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اخذ کنند.

وی  از صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از کرونا خواست با استفاده از فرصت باقیمانده درخواست خود را در سامانه یادشده به ثبت برسانند. 

سرپرست اداره کل تعاون یزد اضافه کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه جدیدی برای آن دسته از صنوف که بیمه ندارند نیز داشته که بر مبنای آن این افراد به ازای هر نفر کارگر می‌توانند ۸۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲۴ ماهه دریافت کنند.

تشکری ادامه داد:  مجموع تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی متضرر از کرونا در کشور ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است که سهم استان ۹ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال است که این رقم معادل ۲.۳۲ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های  اجرایی مرتبط اطلاع رسانی را در این زمینه برای متقاضیان انجام دهند،  افزود: ۱۳ رسته شغلی به جز بخش کشاورزی مشمول دریافت تسهیلات کرونا بودند که اخیرا رسته کشاورزی نیز به رسته های قبلی اضافه شده است.

تشکری خاطرنشان کرد: صاحبان کارگاه‌هایی که دارای کد بیمه تأمین اجتماعی هستند و برای آن‌ها بر اساس کد بیمه کارگاهیِ شناسایی‌شده پیامک ارسال شده است، در بخش تسهیلات کرونا سامانه کارا اطلاعات خود را تکمیل ‌کنند و پس تأیید از دستگاه اجراییِ تخصصی، به یکی از ۱۷ بانک عامل یا موسسه اعتباری غیربانکی مشخص‌شده در استان یزد برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

به گفته سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد رسته های شغلی آسیب دیده از کرونا در استان یزد شامل حوزه حمل و نقل مسافر، حوزه گردشگری، رستوران‌ها، مراکز بهداشتی، صنایع دستی، مجتمع‌های آموزشی و فرهنگی، باشگاه‌های ورزشی، مراکز آجیل و خشکبار، مراکز تولید کیف و کفش، دفاتر خدمات مسافری و حمل و نقل درون شهری است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر امکان رسته فعالیت فروش خرده و عمده گل، گل فروشی و فروش ماهی تزئینی زنده آکواریوم در رسته چهاردهم برای متقاضیان امکان پذیر است و صاحبان این کارگاه ها نیز می توانند از تسهیلات کرونا بهره مند شوند.

اخبار مرتبط استان زنجان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد تولید واکسن کرونا تا یک سال آینده طول خواهد کشید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی کرونا گرفت بستری شدن 91 مبتلا به کرونا در کرمان استان قزوین در آستانه وضعیت قرمز کرونا

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا آمار کرونا کرونا یزد خسارت اقتصادی کرونا وضعیت کرونا یزد سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کارگاه ها استان یزد آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!