Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) استان کرمان گفت: با سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار میلیارد تومان طرح های مختلف صنعتی، معدنی، تجاری، زیربنایی و خدماتی در هفته دولت امسال با ایجاد پنج هزار و ۶۸۲ نفر اشتغال جدید در این استان به بهره برداری می‌رسد.

ناهید کلانتری افزود: طرح های ملی قابل افتتاح وزارت صنعت، معدن و تجارت که قرار است در قالب پویش هفتگی تولید، تداوم و امید افتتاح شود، در سطح کشور ۲۰۰ طرح در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی، تجاری، زیربنایی و خدماتی با مجموعه سرمایه‌گذاری ۱۷۰ هزار میلیارد تومان برای ۴۰ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: استان کرمان با ۲۶ طرح از ۲۰۰ طرح ملی، بالاترین میزان پروژه های قابل افتتاح طی سال جاری را در کشور به خود اختصاص داده است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) استان کرمان گفت: در همین راستا چهار طرح از پروژه‌های شرکت ملی مس ایران در مجتمع خاتون آباد اردیبهشت ماه سال جاری به دست رییس جمهوری افتتاح شد و مابقی طرح‌ها تا پایان سال جاری برنامه ریزی شده است.

طرح‌های معدنی شهربابک توجه ویژه دولت به توسعه پایدار را نشان می‌دهد

وی با بیان اینکه افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی امسال در شهربابک توجه ویژه رییس جمهوری به توسعه پایدار را نشان می‌دهد افزود: اجرای این طرح‌ها علاوه بر افزایش راندمان تولید، کاهش چشمگیر آلایندگی محیط زیست را به همراه داشته و به توسعه پایدار استان کمک کرده است.

کلانتری عنوان کرد: شرکت مس شهربابک ضمن نیاز به توسعه کارخانه ذوب، باتوجه به مشکلاتی که آلایندگی این کارخانه برای منطقه ایجاد کرده بود، در راستای رفع آلایندگی اقدام به احداث کارخانجات اکسیژن و اسید سولفوریک و انبار کنسانتره کرد که این پروژه‌ها در روز هجدهم اردیبهشت‌ماه امسال به صورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح شد.

وی گفت: کارخانه اکسیژن با ظرفیت تولید٤٤٠ تن اکسیژن در روز، اکسیژن مورد نیاز کوره فلش را تامین می کند که این امر ضمن افزایش راندمان ذوب، در کاهش آلایندگی خروجی کوره نیز موثر است، ضمن اینکه طرح ذوب مس و تولید آند به ظرفیت ١٢٠ هزارتن توسط کوره فلش به عنوان یکی دیگر از طرح‌های افتتاح شده محسوب می‌شود که با استفاده از اکسیژن کارخانه مجاور آلایندگی و غبار کمتری نسبت به کوره های نسل قدیم ایجاد می‌کند و گامی مهم در جهت حرکت این صنعت به سمت صنعت سبز می‌باشد و طراحی و احداث آن در راستای حفظ محیط زیست شهرستان انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: دیگر پروژه مهم افتتاح شده در این مجتمع توسط رییس جمهوری کارخانه تولید اسید سولفوریک با ظرفیت ٦٠٠ هزار تن در سال می‌باشد که سرمایه گذاری انجام شده جهت جلوگیری از انتشار گاز دی‌اکسید گوگرد خروجی از کوره‌های فلش و کنورتور و تبدیل آن به اسیدسولفوریک است که موفقیتی دیگر در راستای حفظ محیط زیست محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: چهارمین پروژه افتتاح شده به دستور رییس جمهوری در مجتمع مس شهربابک انبار کنسانتره به ظرفیت ٦٠ هزارتن بود که نقش مهمی در جلوگیری از اتلاف کنسانتره مس و آلایندگی زیست محیطی دارد.

کلانتری افزود: همچنین سرمایه گذاری انجام شده برای طرح‌های فوق جمعا ٢٥٢ میلیون یورو ارزی و ٢٢١ میلیارد تومان ریالی بوده که با اثرات مثبت اقتصادی و اجتماعی، زمینه اشتغال ٢٤٨ نفر را فراهم کرده که به‌طور قطع نقش مهمی در توسعه بیشتر شهرستان شهربابک و کاهش نرخ بیکاری منطقه را به فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: پیش از این نیز واحدهای تولید مس آند با ظرفیت ٨٠ هزارتن و پالایشگاهی برای تولید مس کاتد به ظرفیت ١٠٠ هزار تن در فاز نخست این مجتمع احداث شد.

شهربابک باتوجه به ذخایر خدادادی مس دومین مجتمع بزرگ فرآوری مس در استان کرمان را در خود جای داده و مجتمع مس شهربابک در منطقه خاتون آباد این شهرستان بر اساس مس استخراج شده از معدن میدوک احداث شده است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: میلیارد تومان سرمایه گذاری معدن و تجارت رییس جمهوری استان کرمان برنامه ریزی افتتاح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است

محمدمهدی فداکار صبح پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در نود و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به سیاست انقباضی در حوزه بانکی عنوان کرد: اقتصاد کشور به بانک عادت کرده و ادامه این روند در حوزه سرمایه‌گذاری و تامین نقدینگی، چالش جدی به وجود می‌آورد و شرکت‌ها در کار معمول و سرمایه در گردش خود می‌مانند. 

وی در مورد حقوق معادن و بازگشت آن به استان‌ها گفت: حقوق معادن و بازگشت آن قانون دارد و لذا تغییر در محل خرج آن هم باید منبع و مرجع قانونی داشته باشد. 


استاندار کرمان به بانک‌های خصوصی و عدم مشارکت آنها در حوزه سرمایه‌گذاری نیز پرداخت و گفت: بانک‌های خصوصی در کل کشور مورد گلایه هستند و در استان هم هیچ کمکی نکردند؛ به غیر چند مورد سرمایه‌گذاری که داشتند، اما بعضی از آنها مفری برای فرار سرمایه شده‌اند. 


فداکار گفت: با ایجاد انگیزه، مبالغ زیادی از پول مردم در بانک‌های خصوصی گذاشته می‌شود، اما مشخص نیست پول در کجاست و به چالش تبدیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان افتتاح شد
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • آیین دادرسی تجاری در انتظار تصویب مجلس
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم