Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@20:41:23 GMT

12 نکته مهم برای پیشگیری از ابتلا به سرطان +اینفوگرافیک

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۸۰۷۷

12 نکته مهم برای پیشگیری از ابتلا به سرطان +اینفوگرافیک

سرطان امروزه یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر است و برای پیشگیری از ابتلا به سرطان باید این ۱۲ نکته مهم را در نظر گرفته و مراعات کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،سرطان امروزه یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر است و برای پیشگیری از ابتلا به سرطان باید این ۱۲ نکته مهم را در نظر گرفته و مراعات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سیگار نکشیدن: بر اساس مطالعات از هر ۳ سرطان یک مورد مرتبط با سیگار است. دوری کردن از دود: سعی کنید خانه یا محل کار خود را به‌دوراز دود کارخانه‌ها و محیط‌های آلوده قرار دهید. داشتن وزن مناسب: با افزایش مقدار چربی در بدن احتمال ابتلا به برخی سرطان‌ها نیز وجود دارد. با فعالیت جسمی و تغذیه سالم سعی کنید وزن خود را در حد متعادل حفظ کنید. ورزش کردن: انجام فعالیت ورزشی با شدت متوسط دست‌کم ۳۰ دقیقه در روز، ۳۰ تا ۴۰ درصد خطر ابتلا به بعضی از انواع سرطان‌ها را کاهش می‌دهد. تغذیه سالم: رژیم غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر نقش مهمی در کاهش ابتلا به سرطان دارد. عدم مصرف الکل: مصرف الکل یا نوشیدن الکلی می‌تواند حداقل ۷ نوع سرطان ایجاد کند. جلوگیری از مصرف مشروبات الکلی به‌طورکلی خطر سرطان را کاهش می‌دهد. محافظت در برابر نور خورشید: از پوست خود محافظت کنید و به مدت طولانی در معرض نور خورشید نباشید اشعه ماورای بنفش تأثیر منفی بر روی پوست گذاشته و می‌تواند زمینه‌ساز سرطان پوست شود. برای دریافت ویتامین E2، ۱۰ دقیقه در روز برای آفتاب‌گیری کافی است. آلودگی‌ها و محل کار: از خود در محل کار محافظت کنید و دستورالعمل‌های بهداشت ایمنی را دنبال کنید. دوری از رادیواکتیو: رادیواکتیو باعث جهش سلول‌ها و بروز سرطان می‌شود اگر شغل شما مرتبط با پرتوهای رادیواکتیو  است محافظت‌های لازم را از خود داشته باشید. چکاپ سالانه: بررسی‌های پزشکی منظم در تمام گروه‌های سنی به فرد کمک می‌کند زودتر از مشکلات جسمی خود اطلاع پیداکرده و درنتیجه بهتر با آن‌ها مقابله کند. واکسیناسیون: برخی از سرطان‌ها توسط ویروس‌ها و باکتری‌ها پخش می‌شود. اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما در برنامه‌های واکسیناسیون مثل هپاتیت شرکت می‌کنند. غربالگری سرطان: سرطان سینه و رحم در زنان و سرطان روده در مردان با غربالگری قابل‌شناسایی بوده و اگر در مراحل اولیه باشد می‌توان از رشد آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: سرطان سلامت زندگی سالم ابتلا به سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو

حدود چهار درصد از کل بودجه درمان در کشور‌های پیشرفته صرف درمان سینوزیت می‌شود. با توجه به آغاز فصل گرم و استفاده زیاد از کولر در ماشین، منازل و محل کار شرایطی فراهم می‌شود تا این چالش موج افزایشی داشته باشد.

به گزارش عصرایران، مهمترین علائم سینوزیت درد پیشانی و صورت، کاهش حس بویایی، گرفتگی بینی، ترشحات سبز رنگ بینی، احساس پری و سنگینی صورت و تب بالای ۳۸.۵ درجه است.

در شرایطی که آنتی‌بیوتیک‌ها اغلب برای درمان عفونت‌های سینوسی تجویز می‌شوند، روش‌های طبیعی متعددی نیز برای تسکین علائم و تسریع روند بهبودی وجود دارد. در این مطلب، به بررسی برخی از موثرترین درمان‌های طبیعی برای سینوزیت می‌پردازیم.

دیگر خبرها

  • آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • (اینفوگرافیک) خواص بی‌نظیر انجیر برای سلامتی
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • (اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو
  • تشکیل زنجیره انسانی دانشجویان دانشگاه تورنتو و کانادا برای محافظت از چادر‌های همبستگی مقابل پلیس (فیلم)
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک
  • اینفوگرافیک| پرترددترین فرودگاه‌ های جهان در سال ۲۰۲۴