Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:35:48 GMT

سفر ممنوع

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۸۱۴۲

سفر ممنوع

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان با اشاره به اعلام تعطیلی به دلیل افزایش دما در استان، از شهروندان درخواست کرد با توجه به ادامه شرایط همه‌گیری کرونا، در ایام تعطیل در خانه بمانند و از سفرهای تابستانی درون استانی و برون استانی خودداری کنند.

به گزارش جماران، رضا نجاتی بامداد جمعه در برنامه تلویزیونی سلامت خونه سیمای خوزستان اظهار داشت: یکی از عوامل گسترش بیماری کرونا، سفرهایی است که افراد در خوزستان و یا سایر استانها دارند، به همین دلیل انتظار داریم در تعطیلات پیش رو به مسافرت نروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه شهروندان امسال مسافرت را از برنامه خود خارج کنند، اظهار داشت: مردم و مسئولان در شهرهای خوش آب و هوای استان نیز از مسافرت هم استانی‌ها در تعطیلات آخر هفته گلایه دارند که به آنها اعلام شده است ظرفیتی را برای پذیرش مسافران ایجاد نکنند.

نجاتی افزود: خوزستان بعد از گذراندن هفته‌های سخت به روند کاهشی در تعداد بیماران به کرونا رسیده که نتیجه همکاری مردم است و نشان می دهد که مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده و استفاده از ماسک را مورد توجه قرار داده و تاحدودی مراسم ها را برگزار نکردند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط خوزستان همچنان شکننده است، اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل کاهش تعداد بیماران برخی از بیمارستان‌هایی که به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داشتند، تخلیه شده‌اند، البته این به معنی تمام شدن این بیماری نیست، بلکه این ویروس در کمین نشسته و در صورت سهل انگاری دوباره به شرایط گذشته بازمی‌گردیم.

نجاتی به شهروندان توصیه کرد: همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند زیرا با توجه به اینکه کادر درمان در بیمارستان‌ها چند ماهی است که در حال تلاش هستند، در صورت بازگشت بیماری شاید شرایط سخت‌تر شود.

بررسی درخواست گرانفروشی ماسک در داروخانه‌ها

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین درباره اعتراض داروسازان به تصویب نرخ ۱۴ هزار ریال برای توزیع ماسک، گفت: درخواست داروخانه‌ها مبنی بر توزیع ماسک هایی که از قبل خریداری کرده و بالاتر از نرخ مصوب است تا زمان رسیدن به تولید مورد نیاز استان، قابل طرح و تصمیم گیری در ستاد استانی مدیریت کرونا است و این پیشنهاد با حضور سایر اعضا بررسی خواهد شد.

وی تاکید کرد: وقتی مردم را به استفاده از ماسک توصیه می‌کنیم، از طرف دیگر باید شرایط را به نحوی ایجاد کنیم که ظرفیت تولید ماسک بیشتر شود و قیمت ماسک نیز به گونه‌ای باشد که همه اقشار مردم امکان تهیه آن را داشته باشند، زیرا این بیماری به صورتی است که همه مردم باید ماسک بزنند.

نجاتی افزود: از زمان شروع بیماری کرونا، هدف ستاد تسهیل شرایط پیشگیری و مقابله با بیماری برای مردم بوده است، از سوی دیگر شرایط استان خاص است و چند ماهی است که این ویروس جان مردم را می‌گیرد، بنابراین از دستگاه‌ها انتظار داریم که از ناهماهنگی خارج شوند، چرا که هر چقدر بتوانیم ظرفیت تولید ماسک را بالا ببریم، در پیشگیری هم موفق‌تر خواهیم بود.

وی در ادامه درباره درخواست تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد برای لغو برخی آزمون‌ها، اظهار داشت: تاکنون همه امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها که دغدغه خانواده‌ها بوده به صورت غیرحضوری برگزار شده، درباره آزمون‌های دانشگاه آزاد نیز مقرر شده است که بعد از هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و با رعایت پروتکل‌ها آزمون برگزار شود اما پیشنهاد می‌دهیم که در برگزاری این آزمون تجدیدنظر کرده و در صورت امکان آن را تغییر دهند.

اخبار مرتبط احتمال بازگشت محدودیت ها در اهواز 11 نفر در یک دورهمی خانوادگی به کرونا مبتلا شدند 18 شهر خوزستان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا حضور جمعی از کادر درمان اهواز در بین مردم خوزستان ظرفیت خالی آی سی یو ندارد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا کرونا در ایران کرونا را جدی بگیریم کرونا خوزستان وضعیت کرونا خوزستان سفر ممنوع سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیماری‌های دهان و دندان را به عنوان شایع‌ترین بیماری غیرواگیر برشمرد و از اجرای پویش سلامت دهان و دندان، با هدف ارتقای آگاهی عمومی از هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.

دکتر عباس رضاییان زاده با یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم» گفت: پویش سلامت دهان و دندان از از هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت، با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت سلامت دهان و دندان برگزار می ‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماری ‌های دهان و دندان به عنوان شایع ترین نوع بیماری های غیرواگیر نام برد و افزود: بیماری‌ های دهان و دندان با سایر بیماری ‌های غیرواگیر عوامل خطر مشترک دارد و نقش آن‌ها در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری های تنفسی، بیماری های گوارشی، زایمان زودرس و تولد نوزادان کم وزن در هنگام تولد مشخص شده است.
دکتر رضائیان زاده با اشاره به روزشمار پویش سلامت دهان و دندان افزود: هفدهم اردیبهشت به عنوان نخستین روز این پویش با شعار «دهان دریچه سلامت»، هجدهم اردیبهشت با شعار «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک » و نوزدهم اردیبهشت نیز با شعار «نقش سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» گرامی داشته می شود.
به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عواملی موثر در بیماری های ناحیه دهان و دندان، می تواند در دیگر قسمت های بدن نیز ایجاد بیماری کند، به عنوان مثال بین بیماری های شدید لثه و دیابت و همچنین بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بادعوت از مردم برای شرکت در این پویش گفت: در طول اجرای این پویش و با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها، برنامه‌های مختلفی برای گروه‌های کودکان، دانش‌آموزان و سایر شهروندان اجرا می‌شود که مهم‌ترین هدف آن معرفی عوامل خطر و چگونگی مراقبت از سلامت دهان و دندان است.

دیگر خبرها

  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • دانشجوی واحد نی‌ریز مقام قهرمانی مسابقات استانی پرس سینه را کسب کرد
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس