Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- زنبورداران از جمله اقشار زحمت‌کشی هستند که وجود مشکلاتی نظیر نبود خمات بیمه، دامپزشک و مشاور آنان را رنج می‌دهد و محدودیت‌هایی را برای آنان به‌وجود آورده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، شهرستان کاشان یکی از بهترین عسل‌ها را در کشور تولید می‌کند چرا که مناطق کوهستانی و روستایی این منطقه با وجود شرایط مناسب برای پرورش زنبور عسل یکی از مرغوب‌ترین عسل‌های کشور را توسط زنبورداران روانه بازار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنبورداران کاشانی اما مشکلات متعددی دارند که بخشی از آن به تغییر اقلیم آب و هوایی و بخش دیگر نیز مربوط به بی‌مهری مسئولان به این افراد زحمت‌کش است که لازم است تا بیش از پیش به این افراد توجه و رسیدگی شود و بخشی از مشکلات آنان کاسته شود.

مهدی اکبری مدیرعامل زنبورداران کاشانی است، وی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه این شرکت تعاونی در سال 1364 ایجاد شده و هم اکنون 320 عضو دارد و خدمات مختلفی نظیر تهیه لوازم زنبورداری، خدمات اداری، تشکیل جلسات آموزشی، ارائه مجوز زنبورداری و غیره ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه صدور مجوز زنبورداری با دارا بودن حداقل 50 کلونی توسط هر زنبوردار انجام می‌گیرد، افزود: امسال که سال بدی از لحاظ برداشت عسل بوده متوسط برداشت این محصول از هر کلونی در کاشان سه کیلوگرم بوده است و این موضوع به‌دلیل خشکی منطقه کاشان است.

مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران کاشانی با بیان اینکه جمعیت زنبور عسل در هر کندو عسل را کلونی می‌گویند ابراز داشت: گیاهی که در منطقه کاشان برای تولید عسل وجود دارد گیاه منحصر به‌فردی است که شهد این گیاه تلخ بوده و زنبور عسل آن را شیرین و قابل استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه 25 سال در پرورش زنبور فعالیت دارم گفت: برای شروع این کار ابتدا باید زنبوردار با نیش زنبور عسل سازگار باشد و مکانی مناسب برای پرورش زنبور عسل داشته و از تخصص لازم برخوردار باشد و یا با یک فرد متخصص در ارتباط باشد و شرکت تعاونی زنبورداران با برگزاری کلاس‌های آموزشی نیز در جهت افزایش تخصص زنبورداران تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است.

حمایت ویژه از صنعت زنبورداری گیلان؛ تولید عسل در استان 10 درصد افزایش می‌یابداقتصاد بدون نفت| زنبورداری خراسان شمالی به روایت تصاویروجود عسل‌های تقلبی در بازار کام زنبورداران کهگیلویه و بویراحمد را تلخ کرده است

اکبری با بیان اینکه روز به روز به مشکلات زنبورداران کاشان اضافه می‌شود، تصریح کرد: با افزایش مشکلات زنبورداران استقبال از این شغل نیز کاهش پیدا می‌کند و به‌دلیل خشکی منطقه کاشان نیز استقبال از حرفه زنبورداری کاهش پیدا کرده است اما شرکت تعاونی زنبورداران کاشان تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات به اعضا به‌کار گرفته است.

وی ضمن انتقاد از عدم ارائه خدمات دارویی در مکانی مشخص به زنبورداران تصریح کرد: داروهای مورد نیاز که متخصصان مربوطه آن را تایید کنند، بسیار کم پیدا می‌شود و ارائه خدمات بیمه‌ای به زنبور و زنبوردار نیز بسیار کم و در حد صفر است که این موضوع قابل قبولی نیست.

مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران کاشانی ضمن انتقاد از عدم ارائه به‌موقع نهاده‌های مصرفی مربوط به زنبورداری به صاحبان این حرفه تاکید کرد: عدم وجود کارشناس برای مشاوره برای زنبوردار نیز یکی دیگر از مشکلات زنبورداران است و این موضوع تنها به کاشان اختصاص ندارد و کل کشور را نیز شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه دامپزشکی برای پاسخ به سوالات زنبورداران کاشانی نیز وجود ندارد، افزود: زنبورداران در موقع بروز مشکل به‌دلیل نبود دامپزشک به دیگر همکاران مراجعه می‌کنند تا مشکل خود را برطرف کنند در حالی که شاغلان در این حرفه نیز تمامی اطلاعاتشان تجربی بوده و به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت نداشتند.

اکبری با بیان اینکه یک زنبور در تابستان و در اوج کار خود 45 روز زنده است، ابراز داشت: زنبور در زمستان و زمانی که کاری انجام نمی‌دهد شش ماه زنده است و در طول این مدت لازم است تا مراقبت‌های لازم از زنبور صورت پذیرد تا به بیماری خاصی مبتلا نشود.

وی با بیان اینکه از تمامی مسئولان درخواست داریم تا به مشکلات زنبورداران بیش از پیش رسیدگی کنند گفت: زنبورداران از جمله اقشار زحمت‌کشی هستند که مظلوم واقع شدند و با حداقل امکانات در تلاش هستند تا بهترین محصول که همان عسل است، روانه بازار مصرف کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران کاشانی با بیان اینکه از مسئولان تقاضا داریم تا صدای زنبورداران کاشانی را بشنوند، تصریح کرد: زنبورداران نیاز به یک دامپزشک و مشاور دارند تا در هنگام بروز مشکلات نظیر بیماری به یک متخصص نظیر دامپزشک مراجعه کنند و برای بهتر شدن محصول نیز به یک مشاور رجوع کنند.

انتهای پیام/801/ح

R7760/P1357/S6,1369/CT2 بیشتر بخوانید... کارآفرینان استان سمنان| زنبورداری که بیماری‌ «ام. اس» انگیزه فعالیتش شد عضو مجمع نمایندگان مازندران: صندوق حمایت از توسعه زنبورداری فعال شود معاون سازمان تامین اجتماعی:‌ هیچ فرد جدیدی در قالب قالیبافان، رانندگان و زنبورداران بیمه نمی‌شو‌د‌ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کارآفرینان استان سمنان| زنبورداری که بیماری‌ «ام. اس» انگیزه فعالیتش شد عضو مجمع نمایندگان مازندران: صندوق حمایت از توسعه زنبورداری فعال شود معاون سازمان تامین اجتماعی:‌ هیچ فرد جدیدی در قالب قالیبافان، رانندگان و زنبورداران بیمه نمی‌شو‌د‌ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ رکورد تلفات جانی ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی شکسته شد ۲ الهامی: هم ما و هم تیم شهر خودرو اول به دنبال گل نخوردن بودیم/ توقع نداشتم در مشهد از من تقدیر شود ۳ تحلیل معاون وزیر بهداشت از علت افزایش شیوع کرونا: مردم دیگر از کرونا نمی‌ترسند ۴ وزیر راه: ۲ هزار کیلومتر ‌خط راه‌آهن ‌افتتاح می‌شود / ورود ۲ هزار دستگاه لوکوموتیو و واگن باری ‌به ناوگان ریلی ایران ۵ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۶ آزمایش موفق ۳ داروی درمان و پیشگیری از کرونا در آذربایجان شرقی / داروها روی ۳۰۰ نفر آزمایش موفق داشت ۷ انتقاد شدید معاون وزیر بهداشت از برگزاری عروسی در بحران کرونا / مدافعان سلامت گرفتار ویروس شده‌اند + فیلم ۸ بوناچیچ: پیروزی را به فولاد هدیه دادیم/ نمی‌توانم اشتباهات‌مان را هضم کنم مهمترین اخبار استانها معاون وزیر بهداشت: هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم‌ / پاییز ‌سخت‌‌تری در راه است کرونا در کمین نوزادان و کودکان/ بوسیدن کودکان را کنار بگذارید ‌ سخنگوی کمیسیون آموز‌ش مجلس: وزارت علوم مصمم به برگزاری کنکور در ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه است غلفت کرمانی‌ها از خطرات کرونا / رفتارهایی که جان دیگران را تهدید می‌کند + تصاویر مهمترین اخبار تسنیم نامه اعتراض ایران درباره تهدید هواپیمای مسافربری ماهان به شورای امنیت ارسال می‌شود معاون وزیر بهداشت: هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم‌ / پاییز ‌سخت‌‌تری در راه است اولین واکنش آمریکا به حادثه رهگیری هواپیمای «ماهان» موسوی: هر حادثه‌ای در مسیر برگشت برای هواپیمای ماهان اتفاق افتد، ایران آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت آغاز ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از شنبه درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مشکلات زنبورداران معاون وزیر بهداشت زنبور عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان در مراسم زنگ کارگری که به مناسبت هفته کارگر در کارخانه شیر پگاه لرستان برگزار شد گفت: تأمین اجتماعی استان در سال گذشته اقدامات سازنده‌ای در راستای ادامه کار و تولید انجام داده است.
به گفته وی بخشودگی جرائم بخش قابل توجهی از کارفرمایان استان و تقسیط بدهی بسیاری از کارفرمایان کارگاه‌های مدیون استان بخشی از اقدامات تأمین اجتماعی انجام شده در راستای امنیت شغلی کارگران و تداوم حیات واحد‌های تولیدی و صنعتی استان است.
منوچهر گودرزی گفت: یکی از اقدامات خوبی که در راستای آرامش و آسایش کارگران و تسهیل دردسترسی آنان به خدمات بیمه‌ای آنها انجام شد غیرحضوری کردن تعداد زیادی از خدمات و سرویس‌های کوتاه مدت است.
گودرزی با اشاره به اینکه بیش از ۱۹ هزار کارگاه در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارد، گفت: ۱۳۸ هزار کارگر در قالب بیمه شده اجباری در این کارگاه‌ها فعالیت و از خدمات بیمه‌ای تأمین اجتماعی بهره می‌برند.
 در این مراسم از تعدادی از کارگران نمونه کارخانه شیر لرستان قدر دانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان