Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، بیش از ۳۰ تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نامه به وزیر بهداشت ضمن قدردانی و اعلام حمایت از تلاش‌های ستاد مقابله با کرونا به بیان دغدغه‌های خود در مسیر مبارزه با کرونا پرداختند و بر اعلام آمادگی هر چه بیشتر خود جهت مبارزه با این بیماری تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه خطاب به دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمده است: «شیوع بیماری کرونا، چگونگی مهار این همه گیری و مقابله با تبعات اجتماعی و اقتصادی آن، به مهم ترین چالش پیش روی مدیران نظام سلامت، کادر بهداشتی-درمانی و حتی سیاستگذاران و مسئولین عالی اجرایی در کشورهای مختلف جهان بدل گشته و کشور عزیز ما نیز از این امر مستثنی نبوده است.

در پنج ماه گذشته، ایران اسلامی در کنار صحنه های تاثر انگیز از دست دادن عزیزان، شاهد تصویری غرورآفرین از فداکاری و مجاهدت کادر بهداشتی-درمانی در دفاع از سلامت هم وطنانمان بوده است. همچنین، حضور داوطلبانه نیروهای جهادی از اقشار مختلف مردم، بیانگر وجود عنصر ارزشمند «همبستگی ملی» در حمایت و قدردانی از زحمات مدافعان سلامت بوده است.

در این روزها که با اتفاق غم انگیز افزایش آمار مبتلایان و متوفیان ناشی از این بیماری مواجهیم، ضرورت تحکیم این همبستگی مضاعف گشته است. بسیج دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، به عنوان عضوی از خانواده بزرگ بهداشت و درمان، حمایت و قدردانی خود را از تلاش ها، دغدغه مندی و مواضع ارزشمند جناب عالی در این مدت اعلام می کند و همیاری و تعامل به منظور رفع مشکلات مردم عزیز را جزو وظایف اصلی این تشکیلات می داند.

همچنین در این برهه، لزوم حمایت بیشتر مسؤولان و هماهنگی دستگاه های مختلف با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیش از هر زمانی احساس می شود. در این شرایط حساس، تامین نیازهای وزارت بهداشت و همگامی با تصمیمات کارشناسی این مجموعه باید در صدر اولویت های هیات دولت قرار گیرد.

بر این باوریم که به منظور مهار هرچه سریعتر شیوع این بیماری، وضع مقررات سختگیرانه اجتماعی، شرطی لازم است اما کافی نیست. نظارت موثر بر نحوه اجرای این مقررات و مقابله بازدارنده با متخلفین، دو عامل مهمی است که پیشنهاد می شود برای آن ساز و کار کارآمدتری طراحی شود.

تشکیل ستادهای نظارتی ویژه تحت  مدیریت دانشگاه های علوم پزشکی هر استان، با به کارگیری ظرفیت های اجتماعی مختلف و همکاری نهادهای مردمی و انقلابی، جهت گزارش و رسیدگی جدی تر به تخلفات، می تواند منجر به شکل گیری یک بسیج همگانی، جهت ایجاد نظارت مردمی و موثر بر اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در سراسر کشور باشد.

بار دیگر آمادگی خود را جهت حضور در عرصه مقابله با این بیماری، در مراکز درمانی و بر اساس اعلام نیاز دانشگاه های علوم پزشکی در استان های مختلف، اعلام می کنیم. به حول و قوه الهی، اعضای این تشکیلات انقلابی از ارائه هر نوع کمک فکری و عملی در حد توان خود، دریغ نخواهند ورزید.»

این نامه از سوی تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان، گیلان، مشهد، ایران، آزاد اسلامی تهران، البرز، یزد، زنجان، اردبیل، بیرجند، کرمان، گلستان، همدان، بجنورد، ارومیه، شهرکرد، لرستان، بابل، کاشان، زابل، نیشابور، شاهرود، جیرفت، سبزوار، رفسنجان، ایرانشهر، سیرجان، سراب، تربت حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی تربت جام، خوی و اسدآباد به امضا رسیده است.

کد خبر 4981668

منبع: مهر

کلیدواژه: تشکلهای دانشجویی بسیج دانشجویی ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی آموزش مجازی سازمان سنجش آزمون دکتری تخصصی دانشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی وزارت بهداشت مرکز سنجش آموزش پزشکی منصور غلامی آزمون زبان انگلیسی پروتکل های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: البته در سال‌های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در سبزوارشناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.

وی گفت: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

او افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری گفت: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس