Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:10:56 GMT

به زودی پروانه ساختمانی پلاسکو صادر می شود

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۸۶۶۲

به زودی پروانه ساختمانی پلاسکو صادر می شود

خبرگزاری آریا - شهردار منطقه 12 با اعلام رفع نگرانی ها درباره ساختمان پلاسکو گفت: پروانه ساختمانی پلاسکو به زودی صادر می شود.
علی محمد سعادتی در واکنش به برخی اخبار مبنی بر تفاهمات شهرداری با بنیاد مستضعفان درباره ساختمان پلاسکو گفت: این موضوع صحت ندارد و از همان روزهای اول دو موضوع نگرانی از وضعیت ایمنی و استحکام سازه جدید پلاسکو و همچنین تأمین پارکینگ برای این مجموعه جزو دغدغه های ما بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او توضیح داد: ما نگران وضعیت ساختمان به لحاظ ایمنی و استحکام بودیم و بارها تاکید کردیم که باید نقشه های ساختمان جدید به تأیید سازمان نظام مهندسی و مجموعه های ذیصلاح در حوزه فنی و مهندسی برسد که بنیاد نیز مدارکی دال بر اینکه شرکت های ذیصلاح در حال ساخت و نظارت بر ساختمان جدید پلاسکو هستند ارائه کرده است و خوشبختانه این دغدغه که ساختمان از لحاظ فنی و مهندسی به درستی ساخته شود، رفع شده است.
شهردار منطقه 12 درباره وضعیت پارکینگ این ساختمان نیز بیان کرد: در 22 اردیبهشت ماه سال جاری شورای عالی معماری و شهرسازی مصوبه ای در مورد پلاسکو داشته است که در بند 2 اعلام داشته با توجه به اینکه تخریب پلاسکو قهری بوده و امکان تامین پارکینگ بر اساس طرح تفصیلی و در زمین مجاور به دلیل محدودیت های میراثی وجود ندارد و از آنجایی که سیاست تردد در محدوده مرکزی شهر، کاهنده است از شهرداری خواسته که پارکینگ پروانه که متعلق به شهرداری است را برای مقاوم سازی و ایمن سازی در اختیار پلاسکو قرار دهد تا مراجعین پلاسکو نیز بتوانند از این پارکینگ عمومی استفاده کنند که ما بعد از این مصوبه با مسئولان بنیاد مصاحبه داشتیم و به زودی پارکینگ پروانه برای مقاوم سازی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و پس از ایمن سازی، شهروندان می توانند از این پارکینگ عمومی به عنوان یک مکان امن استفاده کنند.
سعادتی در مورد پیشرفت روال صدور پروانه برای این ساختمان افزود: از آنجایی که تخریب این ساختمان به صورت قهری بوده است پروانه این ساختمان به زودی صادر می شود و شهرداری نیز به دنبال تسهیل گری است تا هر چه زودتر دغدغه کسبه و اختلالی که در روند فعالیت آنها ایجاد شده برطرف شود و این در حالیست که کسبه پلاسکوی شمالی نیز پس از ایمن سازی ملک شان توانستند که در مغازه هایشان ساکن شوند و در حال حاضر در حال دکور زدن هستند تا بتوانند در بخش شمالی که حالا ایمن سازی شده فعالیت شان را از سر بگیرند.
شهردار منطقه 12 گفت: اخیرا جلسه ای با حضور معاون شهردار، معاون فرماندار، معاون بنیاد مستضعفان و برخی مسئولان ذیربط تشکیل شد که در آن جلسه تاکید کردیم که روال اجرای قانون برای صدور پروانه این ساختمان بر اساس مصوبات شورای عالی باشد که در این جلسه قول و قرارهایی برای پیاده سازی روال اجرای قانونی صدور پروانه داشتیم که بیشتر جنبه هماهنگی داشت. بر همین اساس به زودی پروانه ساختمانی پلاسکو صادر می شود و یکی دیگر از نگرانی های ما در مورد این ساختمان رفع خواهد شد.
به گزارش شهر به نقل از ایسنا؛ او با بیان اینکه کیفیت ساخت این ساختمان مطلوب است و مشکل پارکینگ نیز بر اساس مصوبه شورای عالی رفع شده است، تصریح کرد: در بحث عوارض نیز باید بگویم که حساب و کتاب های فیمابین بنیاد و شهرداری وجود دارد و طبق قانون نیز هیچ گونه تخفیف یا معافیتی به این ساختمان داده نشده است هر چند که مسئولان بنیاد نیز بارها اعلام کردند که انتظار معافیت یا تخفیف ندارند و تابع قانون هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صادر می شود ایمن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ در اطراف بازار اصفهان برای پارک موتورسیکلت‌ها + لیست پارکینگ‌ها

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: تعداد ۲۵ پارکینگ عمومی و خصوصی در اطراف محدوده بازار و میدان امام خمینی (ره) برای پارک موتورسیکلت‌ها پیش‌بینی شده است.

روح‌الله ابوطالبی با اشاره به اعلام ممنوعیت ورود موتورسیکلت به بازار میدان امام (ره) اظهار کرد: در اطراف بازار تاریخی اصفهان ۳۸ نقطه ورودی اصلی و فرعی شناسایی و در ورودی آن‌ها راه‌بند نصب شده است.

وی افزود: برای رفاه حال کسبه و شهروندان در اطراف بازار نزدیک به ۲۵ نقطه پارکینگ خودرو و موتور سیکلت آماده‌سازی شده که ۱۱ پارکینگ آن در اختیار شهرداری است و این پارکینگ‌ها مشکلی برای پذیرش وجود ندارد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: تمهیداتی برای جداسازی پارکینگ خودرو با موتورسیکلت و نصب سایبان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین پارکینگ‌های در اختیار شهرداری پارکینگ پشت مسجد جامع، جلو خان میدان امام علی (ع) پارکینگ حمام شاه علی، حکیم، کرمانی، سرای مخلص، عالی قاپو، استانداری، پشت مطبخ، زیر گذر امام علی (ع)، حافظ و جارچی‌باشی است.

ابوطالبی گفت: برخی پارکینگ‌ها مالکیت خصوصی دارند که درخواست شده است پذیرش موتورسیکلت نیز داشته باشند.

وی اضافه کرد: در سایر نقاط همچون خیابان حکیم، کوچه باغ قلندرها، و ورودی بازار نیماورد که پارکینگ ندارند، در فضای کنار خیابان جداولی برای پارک موتور پیش‌بینی شده است.

ابوطالبی ضمن درخواست از بازاریان برای همراهی با این طرح، گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این محدوده، توسط پلیس راهور برابر مقررات اعمال قانون صورت خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان در مورد حمل بار در بازار تصریح کرد: اعلام زمان و مقررات حمل بار در بازار بر عهده هیئت امنای بازار است و در ساعاتی مقرر گیت‌ها برای حمل بار کسبه بازگشایی می‌شود.

وی افزود: طبق مصوبه هیئت مدیره بازار از دهم تا هفدهم اردیبهشت اطلاع‌رسانی، نصب بنر، بروشور و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های عمومی انجام و سپس این طرح به صورت رسمی اجرا می‌شود.

کد خبر 750046

دیگر خبرها

  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ در اطراف بازار اصفهان برای پارک موتورسیکلت‌ها + لیست پارکینگ‌ها
  • نیمی از حوادث فوتی کار در کارگاه های ساختمانی است
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • بررسی قوانین مشاعات آپارتمان از نظر وکیل ملکی کرج
  • فیلم| تایمز انگلیس: به‌زودی حکم بازداشت نتانیاهو صادر می شود
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین