Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی گمرک ایران گفت: تمامی تسهیلات صادرات صادرکنندگانی که ارز صادراتی را بازنگردانده‌اند متوقف می‌شود و صادرات کالای آن‌ها در مسیر قرمز قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو و به نقل از گمرک، مهرداد ارونقی گفت: صادرات محصولات کشاورزی در ۳ دسته طبقه بندی می‌شود. کالاهای اساسی که صادرات آنها ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالاهای ضروری که صادرات با دریافت مجوزها انجام می‌شود و کالاهای استراتژیک که صادرات آنها مجاز است، اما مجوزهای قانونی هم نیاز دارد.

معاون گمرک ایران ادامه داد: صادرات محصولات کشاورزی امسال از نظر وزنی ۳۰.۴ درصد و از نظر ارزشی ۶.۸ درصد رشد داشته است.

ارونقی در خصوص برخی بخشنامه‌ها و تصمیمات یک شبه در حوزه صادرات گفت: گمرک مجری بخشنامه‌ها هست، البته برخی بخشنامه‌ها ایستایی‌هایی برای صادرات رقم می‌زند.

این مقام مسئول بیان کرد: کالاهایی که در مسیر سبز اظهارنامه قرار گیرند مجاز به صادرات هستند. برخی از کالاها نیاز به اخذ مجوز از سوی سازمان‌های دیگر دارند. طبق بسته سیاستی بانک مرکزی تمامی تسهیلات صادرات صادرکنندگانی که ارز صادراتی را بازنگردانده‌اند متوقف می‌شود و صادرات کالای آنها در مسیر قرمز قرار می‌گیرد که برخی کالاها فسادپذیر هستند و گمرک سعی بر رفع مشکل این نوع کالاها و صادرات آنها قبل از فاسد شدن دارد.

وی افزود: ارزیابی کالا در محل، شبانه روزی کردن صدور کالاها و رایزنی با کشورهای طرف در زمانی که محدودیت‌های کرونایی وجود دارد از جمله اقدامات گمرک در جهت تسهیل صادرات است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گمرک ایران ارز صادراتی سامانه نیما بازگشت ارز دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟

حسین حبیبی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، از تحویل دادخواست ابطال بخشنامه مزد خبر داد.

او یه ایلنا گفت: (۱۰ اردیبهشت)، دادخواست خود را جهت ابطال بخشنامه دستمزد غیر قانونی سال ۱۴۰۳ به شماره ۲۷۶۷۱۶ شورای‌عالی کار که اعضای کارگری آن‌را امضاء نکرده‌اند، از طریق دفاتر خدمات قضایی به دیوان عدالت اداری تحویل دادم.

حبیبی افزود: امیدوارم دیوان عدالت اداری مصلحت اندیشی را کنار کذشته و وفق مواد ۱ و۱۰ قانون دیوان عدالت اداری ضمن ابطال بخشنامه ۲۷۶۷۱۶ رایی شایسته مبتنی بر عدالت صادر کند.

دیگر خبرها

  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • شرایط استرداد جرایم مالیاتی اعلام شد
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه