Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بابت تهدید هواپیمای ایرباس ماهان از سوی جنگنده های آمریکایی در آسمان سوریه، سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری قانونی انجام می دهد.

رضا جعفرزاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: به دنبال تهدید نظامی ایرباس مسافری ماهان از سوی جنگنده های آمریکایی، سازمان هواپیمایی کشوری ایران این موضوع را در مجامع بین المللی پیگیری قانونی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین تا ساعاتی دیگر اطلاعیه ای در این باره از سوی سامان هواپیمایی کشوری درباره تهدید پرواز مسافری تهران-بیروت منتشر می شود.

به گزارش فارس ساعات پایانی روز گذشته ایرباس 310 ماهان در مسیر تهران- بیروت در آسمان دمشق با تهدید 2 فروند جنگنده آمریکایی مواجه شد. 

جنگنده های آمریکایی F-15 se ابتدا از بالا و زیر هواپیمای مسافری ماهان به این هواپیما نزدیک می شوند مکالماتی بین خلبان ایرباس مسافری و جنگنده انجام می شود. با تغییر زاویه جنگنده، خلبان بلافاصله کاهش ارتفاع می دهد.

از آن منظر که هواپیما در آن لحظه در تثبیت ارتفاع بوده است برخی مسافران کمربند ایمنی صندلی خود رو باز کرده بودند که کاهش سریع ارتفاع موجب می شود به دلیل برخورد با جدار کناری یا سقف دچار صدمه شوند. 

خلبان این پرواز پس از تهدید این جنگنده های آمریکایی با کاهش ارتفاع به سمت فرودگاه بیروت حرکت می‌کند و به سلامت در فرودگاه بیروت هواپیما به زمین می نشیند. 

چند تن از مسافران مصدوم این پرواز با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند و حال بقیه مسافران خوب بوده است. 

این هواپیما پس از تخلیه مسافران خود در فرودگاه بیروت سوخت گیری کرده و به سمت ایران حرکت کرد. 

ایرباس 310 ماهان در ساعت 2:45 امروز در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری رضا جعفرزاده ایرباس ماهان جنگنده آمریکایی جنگنده های آمریکایی هواپیمایی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۹۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن

رسانه‌های یمن از تجاوز نیروهای آمریکا یی و انگلیسی به مناطقی در غرب یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «المسیرة»، هواپیماهای جنگی آمریکا و انگلیس منطقه «رأس عیسی» در بخش الصلیف واقع در استان الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

هنوز جزییات این حمله مخابره نشده است اما روزنامه الاخبار لبنان امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع نظامی در صنعا گزارش داد که آمریکا در حال آماده شدن برای تجاوز هوایی گسترده به یمن به منظور پشتیبانی از حمله زمینی گروه‌های وابسته به امارات متحده عربی در چند جبهه است.

بر اساس این گزارش، تحرکات در جبهه‌های میدانی در استان‌هایی مانند تعز و لحج و تحرکات رصد شده آمریکایی‌ها در منطقه در ۴۸ ساعت گذشته، همگی نشان از آمادگی آمریکا برای تجاوز گسترده نظامی به خاک یمن با مشارکت کشورهای عربی دارد.

در همین ارتباط شورای عالی سیاسی یمن امروز (سه‌شنبه) بر موضع ثابت خود در خصوص ثبات و امنیت منطقه، دریای سرخ، دریای مکران، باب المندب و اقیانوس هند تأکید کرد و به آمریکا درباره هر گونه اقدام تنش‌آمیز علیه امنیت و ثبات یمن هشدار داد.

دیگر خبرها

  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند
  • فیلم/ چفیه بر دوش مجسمه جرج واشنگتن در دانشگاه آمریکایی بیروت
  • فیلم| دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت: هیهات منا الذله
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان