Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر:به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (جمعه ۳ تیرماه) با حضور در بیت شهید وریجی با خانواده وی دیدار کرد.

رئیس مجلس در این دیدار با برشمردن مجاهدت‌ها و نقش بی بدیل شهدای سلامت بیان کرد: ملت سرافراز و شریف ایران در تمامی برهه‌ها شاهد حماسه‌سازی و رشادت‌های افتخارآفرینان خویش در مواجه با مخاطرات و مشکلات بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقوع بحران زیستی و شیوع ویروس کرونا به مثابه کارزاری در عرصه سلامت مردم می‌باشد و باعث گردید تا خدمتگزاران ملت در بخش‌های سلامت و درمان همچون رزمندگان جبهه‌های نبرد پا به میدان نهاده و با جانفشانی، ایثار و رشادت‌های بی‌وصف خویش جلوه‌های عشق و ایمان را به نمایش بگذارند.

رئیس مجلس خاطرنشان ساخت: آنان که جان عزیز خود را در راه التیام‌بخشی و سلامت بیماران و مبتلایان از دست دادند شهدای عزت‌آفرین ملت می‌باشند و نام این قهرمانان در گنجینه افتخارات کشور باقی خواهد ماند.

در پایان وی ضمن تجلیل از شهدای گرانقدر این عرصه، از تلاش و مجاهدت‌های پزشکان، پرستاران، بهیاران و کادر درمانی، در مداوای بیماران تقدیر و تشکر کردند.

بنابر این گزارش خانم کرمی همسر شهید وریجی هم که پرستار و از مدافعان سلامت است، با بیان خاطرات و مجاهدت‌های این شهید بزرگوار، گفت: ما همواره در پی تحقق آرمان‌های این شهدا هستیم و همدلی مردم باعث تسکین آلام درد‌ها و رنج‌های ما در این مصیبت بوده است.

گفتنی است، شهید مهدی وریجی فرزند شهید «رحیم وریجی» از شهدای دفاع مقدس است. همچنین «رقیه کرمی» همسر این شهید معزز، فرزند شهید حاج «امیر کرمی» و خواهر شهید «شمس الله کرمی» است.

لازم به ذکر است، دکتر مهدی وریجی فرزند شهید رحیم وریجی، رئیس درمانگاه منطقه ۲۱ شهرداری تهران یکی از مدافعان سلامت بود که در راه مداوای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را فدا کرد. وقتی پدر در دفاع مقدس شهید شد، مهدی ۶ سال داشت. آن‌زمان هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که ۳۶ سال بعد مهدی هم در جبهه‌ای دیگر به شهادت برسد. پیکر مهدی وریجی اسفند ماه سال ۹۸ درجوار پدر شهیدش در ساری برای همیشه آرام گرفت.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (جمعه ۳ مردادماه) با حضور در منزل مرحوم مهدی حبیب پور باخانواده وی دیدار کرد.

رئیس مجلس با برشمردن مجاهدت‌ها و نقش بی بدیل جهادگران عزیز در یاری رساندن به مردم بیان کرد: از ابتدای شروع این بیماری گروه‌های داوطلب و حرکت‌های جهادی با همان روحیه دوران دفاع مقدس به یاری کادر پزشکی شتافته و در موضوعات مختلف اعم از تولید ماسک و توزیع محلول‌های ضدعفونی و پاکسازی محلات و همچنین یاری رساندن به محرومان با اجرای طرح مساوات در تأمین مایحتاج نیازمندان تلاش چشمگیری را انجام دادند.

گفتنی است جهادگر آسمانی مهدی حبیب پور که جزو موسسین خیریه جوادالائمه (ع) بودند در سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) دعوت حق را لبیک گفتند.

وی سال‌های متمادی در گروه‌های جهادی و انقلابی در راه خدا و در مسیر خدمت به محرومان اهتمام می‌کردند و در بخش‌های تبلیغی، فرهنگی، اجتماعی و محرومیت زدایی خدمات شایانی در شهرستان اسلامشهر عرضه داشتند.

منبع: فردا

کلیدواژه: قالیباف کرونا بحران زیستی مجاهدت ها رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلفیق هنر و مفاهیم هنری برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه اقدام ارزشمندی است که اداره سلامت شهرداری تهران آن را به شکل مطلوبی در سلامت شهر بوستان لاله اجرا کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت شهر که در بوستان لاله برپا شده است، با بیان اینکه پایتخت در هفته سلامت رنگ و بوی سلامتی به‌خود گرفته است اظهار داشت: اجرای بیش از ۱۶۰۰ برنامه سلامت محور در مناطق مختلف تهران و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت محور از اقدامات ارزشمندی است که در این هفته انجام شده است و امیدواریم این روند بیش از گذشته ادامه پیدا کند.

الهیان با یادآوری اینکه نیازمند ارتقای سلامت در همه ابعاد آن در جامعه هستیم، ادامه داد: نباید سلامت را محدود و منحصر به سلامت جسم دانست. متاسفانه وزارت بهداشت سلامت را در این حوزه تعریف می‌کند و ما در مجلس به وزیر بهداشت درباره این موضوع و توجه بیشتر به ابعاد دیگر سلامت تذکر داده و خواستار آن هستیم که برای پیشگیری از بیماری‌ها به موضوع سلامت روان مانند جسم نیز توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجموعه‌مدیریت شهری در سه سال گذشته تا چه اندازه منطبق با نیاز‌های سلامت در ابعاد مختلف آن است، با تاکید بر اینکه شهرداری در حال پرکردن خلا فعالیت‌های مرتبط با سلامت روان شهروندان است گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در مسیر جبران خلا‌هایی است که در حوزه نشاط اجتماعی و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی است. برگزاری رویداد‌هایی که اکنون‌در قالب سلامت شهر شاهد آن هستیم از جمله تلاش‌هایی است که در این مسیر شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری درباره مردمی کردن امور، موضوع مردمی سازی سلامت و مشارکت مردم در این حوزه را دارای اهمیت دانست و گفت: هر زمان که مردم در موضوعات مختلف وارد صحنه شوند، مقدار اثرگذاری برنامه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد. حضور توام با نشاط و شادابی مردم در این نمایشگاه نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است چرا که قادر می‌شوند با ارتقای سطح سواد سلامت خود هم از خویش و هم از دیگران بهتر مراقبت کنند.

دیگر خبرها

  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است