Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از احتمال آبگرفتگی و ایجاد رواناب بر اثر وقوع بارش‌های رگباری به ویژه در نیمه شمالی خراسان رضوی خبر داد. - اخبار استانها -

یحیی قاینی پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: همزمان با نفوذ جریان‌های ناپایدار و به نسبت مرطوب جوی در نواحی شمال شرق کشور، از عصر دیروز ابرناکی هوا در این استان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این روند سبب بارش‌های رگباری در نیمه شمالی خراسان رضوی می‌شود که تا روز یکشنبه هفته آینده به تناوب ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس وقوع بارش توام با رعد و برق و همچنین وزش باد شدید لحظه‌ای به ویژه در نیمه شمالی خراسان رضوی پیش‌بینی شده است. 

هواشناسی ایران 99/5/3| هشدار آبگرفتگی معابر در 21 استانساخت تجهیزات "های تک" هواشناسی ساده نیستهواشناسی ایران 99/4/31| پیش بینی رگبار 3 روزه باران در 9 استان /کاهش محسوس دما در نوار ساحلی خزر

قاینی پور همچنین به کاهش چند درجه‌ای دمای هوای امروز اشاره کرد و گفت: بیشینه دمای هوای امروز در مشهد 36 درجه سلسیوس پیش‌بینی شده که نسبت به دیروز سه درجه  کاهش دارد و تا روز یکشنبه هفته آینده یک تا دو درجه نوسان خواهد داشت.

وی افزود: از روز یکشنبه هفته آتی شاهد افزایش میانگین دمای هوا در مناطق مختلف استان خراسان رضوی خواهیم بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: فریمان با کمینه دمای هوای 17 درجه سلسیوس و مه‌ولات با بیشینه دمای هوای 48 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی در 24 ساعت گذشته بوده‌اند.

انتهای پیام/282/ ز

R41347/P/S6,1188/CT1 بیشتر بخوانید... هواشناسی ایران ۹۹/۵/۳| هشدار آبگرفتگی معابر در ۲۱ استان ساخت تجهیزات "های تک" هواشناسی ساده نیست هواشناسی ایران ۹۹/۴/۳۱| پیش بینی رگبار ۳ روزه باران در ۹ استان /کاهش محسوس دما در نوار ساحلی خزر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... هواشناسی ایران ۹۹/۵/۳| هشدار آبگرفتگی معابر در ۲۱ استان ساخت تجهیزات "های تک" هواشناسی ساده نیست هواشناسی ایران ۹۹/۴/۳۱| پیش بینی رگبار ۳ روزه باران در ۹ استان /کاهش محسوس دما در نوار ساحلی خزر پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ رکورد تلفات جانی ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی شکسته شد ۲ معاون وزیر بهداشت: هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم‌ / پاییز ‌سخت‌‌تری در راه است ۳ انتقاد شدید معاون وزیر بهداشت از برگزاری عروسی در بحران کرونا / مدافعان سلامت گرفتار ویروس شده‌اند + فیلم ۴ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۵ الهامی: هم ما و هم تیم شهر خودرو اول به دنبال گل نخوردن بودیم/ توقع نداشتم در مشهد از من تقدیر شود ۶ آزمایش موفق ۳ داروی درمان و پیشگیری از کرونا در آذربایجان شرقی / داروها روی ۳۰۰ نفر آزمایش موفق داشت ۷ وزیر راه: ۲ هزار کیلومتر ‌خط راه‌آهن ‌افتتاح می‌شود / ورود ۲ هزار دستگاه لوکوموتیو و واگن باری ‌به ناوگان ریلی ایران ۸ تحلیل معاون وزیر بهداشت از علت افزایش شیوع کرونا: مردم دیگر از کرونا نمی‌ترسند مهمترین اخبار استانها حریرچی: امیدواریم واکسن آنفلو‌انزای تولید داخل ‌تا پاییز ‌آماده‌ عرضه شود / ‌مردم مراقب داروهای تقلبی کرونا باشند دلایل رانش زمین در «منصورآباد»|وجود گسل در شمال شیراز / فعالیت‌های عمرانی رانش را تشدید کرد ماجرای خاموش کردن سواری دچار حریق توسط لودر و خاک در اردل چه بود؟ کرونا در کمین نوزادان و کودکان/ بوسیدن کودکان را کنار بگذارید مهمترین اخبار تسنیم تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی اقدام تروریستی بود نامه اعتراض ایران درباره تهدید هواپیمای مسافربری ماهان به شورای امنیت ارسال می‌شود حریرچی: امیدواریم واکسن آنفلو‌انزای تولید داخل ‌تا پاییز ‌آماده‌ عرضه شود / ‌مردم مراقب داروهای تقلبی کرونا باشند اولین بازتاب رسانه‌ای اقدام تجاوزکارانه آمریکا علیه هواپیمای مسافربری ایرانی؛ «راهزنی هوایی خطرناک» گفت‌وگو| افزایش نرخ ارز به تورم دامن می‌زند/ چرا دولت در بازار بورس دخالت می‌کند؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هواشناسی ایران ۹۹ آبگرفتگی معابر خراسان رضوی دمای هوای پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان، از احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی و وقوع بارش‌های رگباری طی روز پنجشنبه در تمام مناطق استان و اعلام آماده باش مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی و محلی از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری، بر لغو مرخصی ها و حضور عوامل امدادی در محل ماموریت های مربوطه تاکید شد.

وی افزود: با توجه به بارش‌های هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان که منجر به وقوع سیلاب‌های محلی و جمع شدن رسوبات در مسیر رودخانه ها و دهانه پل‌ها شد و با توجه به مستعد بودن شرایط سیلاب‌های محلی در مناطق مذکور به علت رطوبت خاک، مدیریت بحران استان اصفهان با ابلاغ به اداره راهداری شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، بخشداری‌ها و دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط، خواستار بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه های فصلی، تخلیه رسوب از دهانه پل‌ها، تقویت و باسازی سیل بندها، آزادسازی هر گونه تصرف در مسیل‌ها، جمع آوری و هدایت آب های سطحی در معابر و زیرگذرها شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده ها و آمادگی اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، شرکت‌های آزادراهی، شرکت‌های امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه‌ای و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها نیز باید مد نظر قرار گیرد.

شیشه فروش با اشاره به تقویت تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری ادامه داد: پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری در محورهای مذکور، پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه های پلیس در جاده ها، حفاظت محصولات و سازه های کشاورزی گلخانه ها واحدهای دام و طیور و شبکه های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران از جمله موارد ایمنی است که باید رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: پرهیز از استقرار، توقف و تردد در مسیل‌ها و رودخانه های فصلی، پیشگیری و کنترل آب‌گرفتگی در معابر شهری، دهانه پل‌ها و زیرگذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیر رودخانه ها، تخلیه اضطراری سکونتگاه‌های روستاهای در معرض خطر سیل نیز باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 749275

دیگر خبرها

  • رگبار و رعد وبرق در تهران/ احتمال آبگرفتگی معابر
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • بارش باران در استان‌های غربی و جنوبی کشور | احتمال وقوع سیلاب در این استان ها + ویدئو
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان
  • هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛ پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد