Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@02:10:37 GMT

اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در ۵۰۰ روستای زنجان

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۹۷۰۳

اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در ۵۰۰ روستای زنجان

مسؤول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان گفت: برای اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در ۵۰۰ روستای زنجان برنامه‌ریزی شده است.

عباس مولایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان استقلال کشور را در گرو استقلال اقتصادی خواند و اظهار کرد: این موضوع در خود‌کفایی و تامین امنیت غذایی حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مسؤول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در زمینه جهاد اقتصادی عنوان کرد: حمایت از تولید، کار، سرمایه ایرانی و در نهایت اقتصاد مقاومتی راه‌کارهای اساسی برای رسیدن به امنیت غذایی پایدار است.

وی با اشاره به اینکه امنیت غذایی پایه اصلی یک جامعه توسعه یافته و قدرتمند است، افزود: پایین بودن این امنیت توانمندی‌ها و قابلیت‌های یک ملت را تحلیل می‌دهد.

مولایی متوسط عملکرد تولیدات محصولات کشاورزی کشور را پایین داتست و افزود: سریع‌ترین راهکار ممکن حرکت به سمت خود کفایی، ارتقای بهره‌وری و افزایش میزان عملکرد است.

مسؤول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه طرح بسیج همگام با کشاورز از سال ۱۳۹۳ توسط سپاه آغاز شده است، خاطر نشان کرد: این طرح با رویکرد بالا بردن راندمان تولید با بهره‌گیری از ظرفیت فارغ‌التحصیلان کشاورزی انجام می‌شود.

 وی از اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در شهرستان‌های خرمدره، خدابنده، طارم و ابهر استان زنجان خبر داد و اضافه کرد: تلاش می‌شود این طرح در سایر شهرستان‌های استان نیز اجرایی شود.

 مولایی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته تعداد 160 روستا در استان زنجان زیر پوشش طرح بسیج همگام با کشاورز قرار گرفته است، بیان کرد: برنامه‌ریزی برای پوشش 500 روستای دیگر پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح همگام با کشاورز زنجان طرح بسیج همگام با کشاورز استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای رحیم آباد با دو ایستگاه پمپاژ در سال ۱۳۸۴ کلنگ زنی شد و باشیوه آبگیری اصلاح گالری و چاهک حریمی، ۵۰ هکتار از اراضی مستثنیات این روستا را تحت پوشش قرار داده است
برزگر افزود: میزان مجوز آب این طرح ۲۵ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان ۳ هزار ۱۵۰ متر لوله گذاری فولادی و با دو ایستگاه پمپاژ با اختلاف ارتفاع ۱۸۰ و ۳۰۰ متر از سطح رودخانه رحیم آباد به اجرا درآمده است
وی ادامه داد: این طرح با ه ۳۰ میلیارد ریال هزینه اجرا و زمینه اشتغال مستقیم ۷۰ نفر را مهیا کرد.

دیگر خبرها

  • پایتخت مقاومت همگام با آزادی‌خواهان جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در لرستان
  • ویزیت رایگان در روستای صدیف سنچولی بخش قرقری هیرمند
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار