Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:08:56 GMT

صداگذاری «شهربانو» به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۹۸۰۳

صداگذاری «شهربانو» به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، صداگذاری فیلم سینمایی «شهربانو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی و تهیه‌کنندگی پگاه احمدی با نقش آفرینی مه‌لقا باقری به واسطه صدا برای شخصیتی تاثیرگذار در فیلم، پایان یافت.

مه‌لقا باقری فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس است که به صورت حرفه‌ای در حوزه کارگردانی و بازیگری تئاتر فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در جشنواره‌های داخلی و خارجی متعددی در کشورهایی نظیر هند، آلمان، روسیه و کانادا حضور داشته و جایزه اول بازیگری زن در کشور روسیه (مسکو) و جایزه بهترین بازیگر زن سی و سومین جشنواره تئاتر فجر در سال ۱۳۹۳ را دریافت کرده است.

«شهربانو» دومین ساخته بحرالعلومی، فیلمی مادرانه است که با مضمونی اجتماعی و مبتنی بر چالشی در یک خانواده روایت می‌شود.

فرشته صدرعرفایی، بهناز جعفری، گلاره عباسی، سامان صفاری، محمد ولی‌زادگان، علی کیان ارثی و بهرنگ علوی، با حضور یوسف تیموری و صدای مه‌لقا باقری بازیگران اصلی «شهربانو» هستند.

عوامل سازنده این فیلم عبارتند از: کارگردان: مریم بحرالعلومی، فیلمنامه: پژمان تیمورتاش، مدیر فیلمبرداری: مسعود امینی تیرانی، مدیر صدابرداری: علی کیان ارثی، طراحی و ترکیب صدا: محمود موسوی‌نژاد، طراح صحنه: بابک کریمی طاری، طراح لباس: فرحناز نادری، طراح گریم: امید گلزاده، تدوین: سینا گنجوی، آهنگساز: امیریل ارجمند، تصحیح رنگ: سامان مجدوفایی، عکاس: پویان بحق، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا، برنامه‌ریز: حبیب قلی‌زاده، دستیار اول کارگردان: مجید مافی، مدیر تدارکات: حسین میرزامحمدی، مدیر تولید: روح‌اله مهاجری، سرمایه‌گذاران: مریم بحرالعلومی و بنیاد سینمایی فارابی، تهیه‌کننده: پگاه احمدی، مجری طرح: مریم بحرالعلومی.

کد خبر 4981765 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم سینمایی صدابرداری سینما بازیگر سینما ویروس کرونا تئاتر ایران فیلم سینمایی فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی موسیقی ایرانی شبکه پنج سیما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سازمان صداوسیما فیلم مستند شبکه یک سیما شبکه دو سیما سریال ایرانی مریم بحرالعلومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان که آذر سال ۱۴۰۲ با شعار «این صحنه خانه ماست» از سوی معاونت فرهنگی این نهاد فراخوان‌شد، ظهر دوشنبه با هنرنمایی ۸ گروه نمایشی کانونی و آزاد در خانه تئاتر شهر رشت آغاز شد.

طی آئین آغازین این جشنواره که با حضور کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها، هنرمندان و علاقمندان به هنرهای نمایشی همراه بود، «سجاد کوچکی نژاد» معاون فرهنگی کانون استان گیلان ضمن قدردانی از مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و فعالان عرصه هنر، درباره اهمیت برگزاری این جشنواره‌ها صحبت‌کرد.

کوچکی نژاد یاد تمامی هنرمندان در گذشته را گرامی داشت و از حاضران برای نکوداشت تمامی فعالان عرصه هنر، به ویژه، پیشکسوتان این حوزه دعوت کرد.

ادامه بخش برنامه‌ها نیز هنرنمایی گروه‌های نمایش بود و در این میان، به ترتیب نمایش‌های «زمین پاک» به کارگردانی حمیده زاره، «ببینیم سطل شما چه طوریه؟» با کارگردانی نرگس فرضی، «دختر نقال» و «گوساله لجباز» به کارگردانی نکیسا عوض‌مطلق و «دیگر مرا صدا نزن مادر» با هدایت احمدرضا جعفری از رشت روی صحنه رفتند.

«فیل و ابابیل» به کارگردانی مجید پتکی و «یاد منجی»، با کارگردانی سیده زهرا صادقی از رشت و «پرپروک» به کارگردانی منیژه واحد از لاهیجان، دیگرنمایش‌هایی بودند که با هنرنمایی هنرمندان گیلانی دیدنی شدند.

داوری این رویداد هنری که در بخش کانونی و آزاد، با مشارکت مخاطبان نوجوان، جوان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگ‌سالان صورت گرفت را «محمد علی صادق حسنی»، کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و تئاتر و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان، «محمود فرضی‌نژاد»،محقق و پژوهشگر، کارگردان تئاتر و خواننده فرهنگ عامه گیل و دیلم و همچنین، «حمید آذرنگ»، کارشناس مدیریت فرهنگی و کارگردان تئاتر بر عهده داشتند و به داوری هنرنمایی هنرمندان در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده_ عروسکی)، نمایش خلاق (‌نمایش کتابخانه‌ای و بازی نمایش) پرداختند.

گفتنی‌است، خانواده و اهمیت آن، نامداران دینی، ملی و اسطوره‌ای و درعین‌حال، امیدآفرینی در تولید نمایش، توجه به محیط‌زیست و سبک زندگی ایرانی اسلامی، مهارت‌افزایی، ترویج نمایش‌های آئینی و سنتی و کتاب‌های چاپ‌شده در کانون و فرهنگ بومی محلی کشور، از رویکردهای ارزش‌گذاری نمایش‌های ارائه شده در نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوان است که با هدف عمومی‌سازی و مردمی‌سازی هنرنمایش برگزارمی‌شود.

لازم به توضیح است، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوان عصر امروز با معرفی ۳ گروه برگزیده به ایستگاه پایانی می‌رسد.

کد خبر 6098222

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • علیرضا کوشک‌جلالی به تماشاخانه ایران‌شهر می‌آید
  • فروش میلیاردی یک تئاتر در دو هفته
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • «تله موش» روی صحنه می رود