Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@03:12:31 GMT

اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۹۸۳۱

به گزارش اکوفارس به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، در پی تعرض هواپیماهای جنگنده ایالات متحده امریکا بر فراز خاک سوریه به  پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان که روز پنجشنبه دوم مردادماه۱۳۹۹ در کریدورهای بین المللی هوایی در آسمان سوریه از فرودگاه بین المللی امام خمینی عازم بیروت بود، تعدادی از مسافرین به دلیل عکس العمل خلبان جهت پیشگیری از تصادم با پروازهای متعرض، دچار جراحات شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پس از حصول اطمینان از ایمن بودن هواپیما متعاقب فرود در فرودگاه بیروت تصمیم در خصوص بازگشت هواپیمای مذکور به تهران اتخاذ شد.

سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس مفاد ضمیمه ۱۳ پیمان شیکاگو ضمن برقراری تماس با طرف سوری، خواستار بررسی سریع و دقیق رویداد شد و تیم فنی بررسی سوانح ایران نیز از دقایق اولیه پس از ورود هواپیمای ماهان به فرودگاه امام خمینی، بررسی فنی رویداد را آغاز کردند.  

جزئیات این رویداد پس از بررسی تمامی داده های فنی و اطلاعات بدست آماده بر اساس فرآیند بررسی سانحه و همچنین برخی اطلاعات مستند و متقن از مقامات هواپیمایی کشوری سوریه منتشر خواهد شد.

سازمان هواپیمایی کشوری ایران، اقدام هواپیماهای جنگنده امریکایی در تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی را مصداق بارز نقض حقوق بین الملل و مقررات و استانداردهای هوانوردی می داند و مراتب اعتراض جدی خود را رسما به شورای سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) ارائه و خواستار رسیدگی فوری به موضوع است.

هواپیمای ایرباس A۳۱۰ شرکت هواپیمایی ماهان که پنجشنبه شب دوم مرداد در آسمان سوریه  مورد تهدید جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفت، مجبور به کاهش ارتفاع و فرود اضطراری در فرودگاه بیروت شد و بعد از تخلیه مسافران خود در بیروت، با شماره پرواز ٥١١٥٣ پرواز خود را از بیروت به سمت فرودگاه امام خمینی ادامه داد و حوالی ساعت ٣ بامداد به سلامت در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی کشوری امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

کد خبر 6093055 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران