Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@11:29:52 GMT

آغاز رزمایش دوم مواسات در گیلان با شعار نهضت و تعاون

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۰۱۹۱

آغاز رزمایش دوم مواسات در گیلان با شعار نهضت و تعاون

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان از آغاز رزمایش دوم مواسات خبر داد و گفت: رزمایش دوم را با شعار نهضت و تعاون آغاز خواهیم کرد و از خیرین می‌خواهیم که پرچم این امر مهم را نیز بالا نگه‌دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه رشت با گرامیداشت ایام بزرگداشت اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اظهار کرد: پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور است که مرحوم طالقانی با حکم امام خمینی (ره) در دانشگاه تهران برپا کرد، البته برپایی نماز جمعه قبل از انقلاب هم مرسوم بوده و با توجه به تمدن والای مردم مسلمان ایران، نماز جمعه از گذشته‌های دور نیز اقامه می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برپایی نماز جمعه در تراز اهداف انقلاب بعد از پیروزی انقلاب شکل‌گرفته است، افزود: جریان سازی و ارتقای ظرفیت هدایتگری نماز جمعه از اهداف ویژه‌برنامه گرامیداشت پنج مرداد است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان معرفی کارکردهای نماز جمعه در عصر غیبت را از اهداف مهم نماز جمعه دانست و گفت: نماز جمعه در روایات باصفت‌هایی مانند حج مساکین، ثواب حج و ثواب عمره برای نمازگزاران به مؤمنین توصیه می‌شود.

عادلی با تأکید بر اینکه  تبیین نگاه امامین انقلاب در نماز جمعه تراز انقلاب از اهداف کلان برنامه‌های ایام پنجم مرداد است، بیان کرد: نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است لذا نماز جمعه یک نماز عادی نیست و با همه نمازهای اقامه‌شده مسلمانان متفاوت است.

وی با تأکید بر اینکه نماز جمعه یک قرارگاه ایمان و تقوا، بصیرت و اخلاق بوده و امام‌جمعه فرمانده این قرارگاه است، تصریح کرد: نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر بوده و باید آن را مأمن و ملجأ قلب و روح دانست بنابراین فریضه نماز جمعه، فرصتی برای اجتماع هفتگی مردم و پایگاهی برای بیان مسائل سیاسی و اجتماعی مردم است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به احیای نماز جمعه بعد از انقلاب و نگاه ویژه به آن خاطرنشان کرد: بیان مسائل اخلاقی، تقویت باورهای دینی مردم، طرح مفاهیم اخلاقی اسلامی، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، تبیین خط‌مشی‌های نظام اسلامی، دفاع از سیاست‌های نظام، جامعه‌پذیری سیاسی و مشارکت سیاسی مردم، دعوت مردم و دولت به حفظ وحدت و پرهیز از اختلاف، دعوت مردم به نظارت از عملکرد مدیران و دولت بخشی از کارکردهای نماز جمعه می‌باشد.

عادلی با گرامیداشت یاد و خاطره امامان جمعه فقید و گذشته شهرستان رشت و نمایندگان رهبری در استان گفت: بیش از یک‌هزار نفر در ستادهای نماز در ۳۵ پایگاه در استان فی سبیل الله و بدون چشم‌داشت زحمت‌کشیده و فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به حوادث روز گذشته شورای اداری استان گیلان افزود: برخورد عجیبی که در شورای استان رخ داد ما را متأسف کرده، چراکه یکی از نمایندگان یکی از شهرستان‌ها به نماینده ولی‌فقیه اهانت کرد و انتظار ما از مردم این است از دستگاه‌های مربوطه بخواهند تا با این رفتار توهین‌آمیز به‌شدت برخورد کنند و برای حفظ این جایگاه ارزشمند ولایت‌فقیه  اقدامی انجام دهند.

عادلی با بیان اینکه امامان جمعه استان امروز می‌خواستند اقدام اعتراضی داشته باشند که باتدبیر آیت‌الله فلاحتی صبر بیشه کرده تا دستگاه‌های قضایی برخورد قانونی کنند، گفت: این نماینده، سابقه توهین به ائمه جمعه رادارند که متأسفانه شان نمایندگی خود را حفظ نمی‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان از آغاز رزمایش دوم مواسات خبر داد و بیان کرد: رزمایش دوم را با  شعار نهضت و تعاون آغاز خواهیم کرد و از خیرین می‌خواهیم که پرچم این امر مهم را نیز بالا نگه‌دارند.

وی با بیان اینکه در رزمایش اول بیش از ۴۸ میلیارد تومان ارزش مادی کمک‌های مردم استان محاسبه‌شده است، افزود: معتقدیم که این رزمایش نیز با نیات خیر خیرین عزیز، اتفاقات شکوهمندی را برای استان رقم خواهد زد.

به گزارش فارس، قبل از اقامه خطبه‌های نماز جمعه  از برخی چهره‌های خدوم در  شرکت واحد، هلال‌احمر، کادر درمان و غیره که در اقامه نماز جمعه تلاش می‌کنند، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: رزمایش مواسات نماز جمعه گیلان رشت رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان رزمایش دوم نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید «فرزین بلیان» در کرمانشاه + تصاویر

مراسم تشییع پیکر شهید مدافع امنیت «فرزین بلیان» امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در کرمانشاه برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مراسم تشییع پیکر شهید مدافع امنیت «فرزین بلیان» امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه بعد از نماز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در کرمانشاه برگزار شد.

شهید بلیان اهل کرمانشاه روز گذشته در پی تیراندازی اشرار مسلح به برجک نگهبانی از آن سوی نوار مرزی، در هنگ مرزی بانه کردستان به فیض شهادت نائل شد.

نماز بر سر پیکر مطهر شهید را حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بعداز نماز عبادی سیاسی جمعه اقامه کردند و پیکر مطهرشهید بر دستان مردم انقلابی و قدرشناس کرمانشاه تشیع شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سعیدی، امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • تشییع پیکر شهید «فرزین بلیان» در کرمانشاه + تصاویر
  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهرکنندگان تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • چهره واقعی آمریکای بزک کرده برای دنیا مشخص شد
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان