Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@12:14:52 GMT

قیمت جهانی طلا نزولی شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۰۲۰۷

قیمت جهانی طلا نزولی شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در حالی که تضعیف ارزش دلار و انتظارات تورمی ناشی از اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش داده است، قیمت فلز زرد در آستانه ثبت بهترین عملکرد هفتگی طی بیش از 3 ماه گذشته قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

08 درصد کاهش به 1885 دلار و 95 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه اوت هم با 0.28 درصد افت به 1884 دلار و 80 سنت رسید.

دیروز قیمت طلا به 1897 دلار و 16 سنت رسید که بالاترین رقم ثبت شده از سپتامبر 2011 تاکنون بود. قیمت ها در طی این هفته بیش از 4 درصد افزایش یافته و فلز زرد را در مسیر ثبت طولانی ترین دوره رشد قیمت روزانه از اواخر سال 2011 تاکنون قرار داده است.

ایلیا اسپیواک تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «این هفته شاهد ثبت قیمت هایی بسیار گران برای طلا بودیم.» وی افزود: «عامل اصلی ارائه بسته های محرک اقتصادی... از سوی اتحادیه اروپا و رایزنی ها در مورد ارائه یک بسته مالی جدید در آمریکاست.»

«از سوی دیگر انتظار نمی رود نرخ بهره نیز بالا برود و این سبب جذاب تر شدن بازار طلا برای سرمایه گذاران می شود.»

اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان معمولا به سود بازار طلا تمام می شود زیرا چنین اقداماتی موجب بالا رفتن انتظارات تورمی می شود و سرمایه داران برای در امان ماندن از کاهش ارزش دارایی های خود به سمت بازارهای امنی چون بازار طلا می روند.

شاخص ارزش دلار آمریکا امروز در نزدیکی پایین ترین رقم 2 سال گذشته باقی ماند. این در حالی است که پکن در واکنش به اقدام آمریکا در تعطیل کردن سرکنسولگری این کشور در هیوستون، دستور تعطیلی سرکنسولگری آمریکا در شهر چنگدو را صادر کرده است. افزایش تنش ها بین دو اقتصاد برتر جهان می تواند به رشد بیشتر قیمت طلا کمک کند.

پربیننده ترین قیمت دلار 2 مرداد ماه 1399 سکه یک میلیون تومان ارزان شد/ طلا همچنان در مدار نزولی قیمت دلار در پایان هفته چند؟ (۱۳۹۹/۵/۲) افت قیمت سکه ادامه دار شد (۱۳۹۹/۵/۲) تبعات دلار چند نرخی در بازار/ قیمت واقعی دلار چقدر است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرمایه گذاری بازار طلا اتحادیه اروپا سرمایه گذاری طلا قیمت طلا نرخ بهره بازار طلا طلا و ارز نرخ طلا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بازار طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲۹ درصد رشد کرد و به ۶۳ هزار و ۸۲۲.۸۰ دلار معامله شد البته قیمت برترین ارز رمزنگاری دیجیتال جهان، نسبت به هفته گذشته ۱.۹۵ درصد کاهش یافته است.

به نقل از کریپتو، قیمت اتریوم، دومین توکن محبوب، نسبت به دیروز ۵.۶۴ درصد افزایش یافته است و نسبت به هفته گذشته ۳.۸۳ درصد صعود ثبت کرد. ارزش بازار اتریوم اکنون ۴۰۲.۷۴ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۳۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۸۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۵۲ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۸.۷۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۵۳ میلیارد دلار است که ۸.۷۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۶.۲۷ میلیارد دلار است که ۸۹.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6090696 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد