Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:49:41 GMT

۱۳ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا در فارس جانباختند

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۰۲۴۵

۱۳ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا در فارس جانباختند

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران گفت: در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون، ۲۰۳ هزار و ۸۹۱ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که از این تعداد، ۲۹ هزار و ۶ مورد مثبت شناسایی شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه ۱۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند که بر این اساس، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلاء به کرونا ویروس در فارس به ۴۰۲ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت دانشگاه همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز ۲۴ هزار و ۹۴۷ نفر اعلام کرد.

دکتر همتی ادامه داد: هم اکنون ۱ هزار و ۲۰۳ بیمار مشکوک و علامت دار در بخش‌های عمومی و ۱۱۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون بیش از ۷۶ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و مشاغل تولیدی و خدماتی انجام شده است گفت: در این بازدیدها، برخی از اماکن و مراکز، به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، با هماهنگی مقام قضائی تعطیل شدند.

معاون بهداشت دانشگاه با تاکید بر اینکه مردم برای تهیه مایحتاج روزانه خود، از فروشندگانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجه هستند، خرید نکنند، توصیه کرد: شهروندان به عنوان بازرسان بهداشتی، در صورت مشاهده هر گونه تخلف و رعایت نکردن دستورات بهداشتی از سوی متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، گزارش خود را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

دکتر همتی یادآور شد: برای پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس، استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست‌ها، پرهیز از سفر و ترددهای غیرضروری و دوری از حضور در تجمعات الزامی است.

کد خبر 4981804

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیراز ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا شهرکرد قزوین گرگان ستاد مقابله با کرونا بیرجند اقامه نماز جمعه حجاب و عفاف مسکن خطبه های نماز جمعه ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید