Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@10:51:13 GMT

گستاخی کره‌جنوبی بی پاسخ نخواهد ماند

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۰۲۸۴

گستاخی کره‌جنوبی بی پاسخ نخواهد ماند

خبرگزاری آریا - نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید سفیر کره جنوبی به وزارت امور خارجه احضار شود و درباره اقدام خلاف دیپلماتیک این کشور به مقامات وزارت امور خارجه توضیح دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، «علی اکبر علیزاده»، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اقدام کره جنوبی در بلوکه کردن دارایی های جمهوری اسلامی ایران را خلاف رفتار دیپلماتیک دانست و گفت: اقدام خلاف عرف دیپلماتیک کره جنوبی نشان داد که متاسفانه این کشور دارای استقلال نیست و خود را جز ایادی آمریکا تعریف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه صبر جمهوری اسلامی ایران در برابر این سنگ اندازی ها تمام شدنی است و این گستاخی ها بی پاسخ نخواهد ماند افزود: نباید این تصور به وجود آید که ما نمی توانیم پاسخ رفتار بی ادبانه کره جنوبی را بدهیم بلکه مقامات کره جنوبی بدانند که یکی از بازارهای اقتصادی مهم خود یعنی ایران را با این رفتار جانب گرایانه از دست خواهند داد.
علیزاده با بیان اینکه مقامات کره جنوبی آینده کشور خود را به با اینگونه اقدامات به خطر خواهند انداخت تصریح کرد: وزارت امور خارجه کشورمان باید بسیار فعالانه نسبت به این اقدام عکس العمل نشان دهد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه کره جنوبی بداند که شکایت جمهوری اسلامی ایران به مراجع بین المللی وجهه این کشور را در افکار عمومی دنیا خدشه دار خواهد کرد گفت: باید سفیر کره جنوبی به وزارت امور خارجه احضار شود و درباره این اقدام خلاف دیپلماتیک به مقامات وزارت امور خارجه توضیح دهد. ضمن اینکه برای بازارهای اقتصادی این کشور در ایران نیز محدودیت های جدی اعمال شود.
علیزاده خاطرنشان کرد: به صلاح آینده کره جنوبی است که دارایی های جمهوری اسلامی ایران را طبق تعهدات صورت گرفته برگرداند در غیر این صورت واکنش مقامات ایرانی به این اقدام غیر دیپلماتیک در عرصه بین المللی به ضرر این کشور خواهد بود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بر نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در یکی از آخرین دیدارها و رایزنی های خود در بانجول و در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی با مامادو تانگارا وزیر امور خارجه گامبیا دیدار و‌ گفتگو کرد.

پیشنهادهای ایران به سازمان همکاری اسلامی درباره غزهامیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

امیرعبداللهیان با اشاره به ابلاغ سلام‌های دکتر رئیسی به همتای گامبیایی در مراسم افتتاحیه اجلاس سران اسلامی،  برگزاری و‌ مدیریت موفق اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی را به همتای خود و دولت و‌ مردم گامبیا تبریک گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ابراز امیداری کرد نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد.

وزیر خارجه گامبیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با همتای ایرانی، به‌خاطرات خوب خود از سفرش به تهران و اصفهان و مشاهده ظرفیت های گسترده ایران در عرصه های مختلف علم و فناوری و دانشگاهی اشاره و تاکید کرد ما ایرانیان را به شجاعت شان می شناسیم.

وی ضمن خوشامدگویی و تشکر از حضور و مشارکت فعال کشورمان در اجلاس بانجول تاکید کرد: ما خواستار دوستی و همکاری با کشورهای بزرگ اسلامی از جمله ایران هستیم.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ وزیر امور خارجه کشور مالی نیز در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش  به مالی و مذاکرات و توافق های صورت گرفته تاکید کرد ما از  پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

 امیرعبداللهیان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق  تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو 2024 تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • مصر اشغال گذرگاه مرزی رفح توسط اسرائیل را محکوم کرد
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • اولین اظهار نظر مقامات اسرائیلی در خصوص حمله پهپادی این رژیم به اصفهان
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی