Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک قاضی دادگاه فدرال شهر پورتلند آمریکا با صدور حکمی هر گونه دستگیر کردن خبرنگاران و ناظران قانونی حاضر در اعتراضات شبانه در نزدیکی مجموعه ساختمانهای دولتی در این شهر توسط پلیس و به کارگیری زور فیزیکی علیه آنها در صورتی که مظنون به ارتکاب جرم نباشند را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی ان ان، مایکل اچ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایمون، قاضی فدرال آمریکایی پنجشنبه شب این حکم موقت ممنوعیت را در آستانه برگزاری شب دیگری از اعتراضات در مرکز پورتلند صادر کرد.

ویدیوهای گرفته شده توسط فیلمبرداران خبری لحظه های وحشتناکی را نظیر آسیب دیدن شهردار شهر از بابت گاز اشک آور به کار گرفته شده توسط نیروهای امنیتی طی روز چهارشنبه ثبت کرده اند.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا از وزارت امنیت داخلی و اداره مارشالز سرویس که فرماندهی افسران امنیتی را به عهده دارد شکایت کرده و به توضیح در خصوص سواستفاده های رخ داده از سوی مقامها علیه خبرنگاران شناخته شده پرداختند.

حکم مذکور که از سوی مایکل اچ. سایمون قاضی فدرال آمریکایی در ضمن قرائت نقل قولهایی درباره اهمیت مطبوعات آزاد گشایش پیدا کرد همچنین تصریح می دارد که خبرنگاران می توانند دستورهای مقامها برای متفرق شدن را نادیده بگیرند.

حکم مذکور می تواند چالشهایی جدیدی را برای ماموران امنیتی فدرالی که ماموریت محافظت از اموال فدرال را اجرا می کنند به وجود بیاورد. طی دو ماه گذشته معترضان چند نوبت تلاش کردند حصارها را پایین آورده و به دادگاه مارک او. هتفیلد یعنی جایی که دفتر کار سایمون قرار دارد وارد شوند.

بیش از ۴۰ تن توسط افسران فدرال بازداشت شده و دست کم ۲۶ تن از سوی مقامهای فدرال با طرح اتهام مواجه شدند.

وزارت دادگستری در اسناد دادگاهی عنوان کرده ممنوع شدن حمله افسران فدرال به این گروه ها با توجه به ارزیابی هایی که آنها باید در کسری از ثانیه در موضعیت های پرآشوب و پر هرج و مرج برای محافظت از اموال فدرال و جان خودشان اتخاذ کنند غیرقابل کارکرد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس

جوانمردی کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حضور مجرمان جرم‌های سبک در زندان و حفظ شان و منزلت خانواده‌ی افرادی با جرم‌های کوچک را از جمله مواردی برشمرد که وی را بر آن داشته تا مجازات‌های جایگزین حبس را به زندانی کردن آنها ترجیح دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • پلیس آمریکا دانش‌آموز مسلح را در محوطه مدرسه کشت
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی»
  • معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس