Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@12:41:58 GMT

خواننده جوان در آرزوی بازخوانی اثر مرتصی احمدی

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۰۴۳۲

خواننده جوان در آرزوی بازخوانی اثر مرتصی احمدی

بابک افرا، خواننده ضمن ابراز امیدواری برای بازخوانی قطعه «نامهربونی» از زنده یاد مرتضی احمدی، گفت: افراد زیادی آن را با ملودی یا شعرهای مختلف خوانده‌اند. اما شخصا همانی که آقای احمدی خوانده است را ترجیح می دهم.

به گزارش ایسنا، افرا که مهمان حضوری برنامه «پنجشنبه جمعه» رادیو ایران بود، در گفت‌وگویی اظهار کرد: بسیار دلم می‌خواهم که یکی از کارهای آقای مرتضی احمدی را در دستگاه دشتی، بازخوانی و اجرای مجدد کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعه به نام «نامهربونی» معروف است. افراد زیادی آن را با ملودی یا شعرهای مختلف خوانده‌اند اما شخصا همانی را که خود آقای احمدی خوانده است ترجیح می‌دهم. آنقدر این شعر شاد و زیبا و قشنگ است که دلم می‌خواهد همانطور آن را بخوانم.

او درباره اینکه شعر مهدی اخوان ثالث را خوانده است نیز توصیح داد: اخوان‌ثالث را همه به شعرهای نیمایی و شعر نو می‌شناسند. ولی من خیلی شعرهای کهن او را دوست دارم؛ البته جایگاه شعرهای نیمایی سرجای خودش، اما غزل‌ها و قصیده‌هایش را بیشتر دوست دارم. هر شب دو سه غزل از او را می‌خوانم و کیف می‌کنم‌. 

او تاکید کرد: تصادفی به غزلی برخوردم که به نظرم جذاب آمد. گیتارم را برداشتم و شروع کردم به خواندن. شما اگر بشنوید این کار یک شوخ طبعی و نازک طبعی دارد. ملودی روی آن گذاشتم و الان در حال تنظیم هستیم. این غزل جاهایی از لحاظ کلماتی که استفاده کرده بود ثقیل بود و من متناسب با موسیقی آن را با اجازه پسر آقای اخوان‌ثالث تغییر دادم.

افرا همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود، یادآور شد:  کرونا آمد و من را به خوانندگی وا داشت. سه کار خوانده‌ام. یک کارم به نام «تب» بود که به کادر پزشکی تقدیم شده است. تیتراژی برای برنامه‌ای از شبکه پنج سیما خواندم به نام «شهربازی» که در ایام عید پخش شد و موضوعش این بود که امسال باید ماسک بزنیم. کار بعدی را برای تیتراژ مسابقه «خانه ما» خواندم که از شبکه دوم پخش می‌شود. این کار نیز درباره کرونا است.

در این برنامه که به صورت تصویری نیز راهی آنتن شد،  برخی از قطعات توسط افرا خوانده شد و در حقیقت مخاطبان شاهد برگزاری یک مینی کنسرت در این برنامه زنده چندرسانه ای بودند.

«پنجشنبه جمعه» با اجرای منصور ضابطیان و به تهیه کنندگی زهرا قائدی هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۲ همزمان با پخش صوتی از رادیو ایران به صورت تصویری نیز از سایت رادیو ایران پخش می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرتضي احمدي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) وقتی علی دایی خواننده شد!

دو بازیکن مطرح و فراموش‌نشدنی پرسپولیس با حضور در استودیو به ضبط آهنگ اختصاصی این باشگاه کمک کردند.

از اواسط سال ۱۳۸۸ قرار بر این شد که آهنگ اختصاصی باشگاه پرسپولیس ساخته شود و اتفاقا برای تکمیل پروژه مذکور گروهی از بزرگان این باشگاه دعوت شدند تا بخش‌هایی از آهنگ مورد نظر با صدای آن‌ها ضبط شود. حرکتی که چند ماه به طول انجامید و بسیاری از بزرگان پرسپولیس برای تکمیل پروژه مذکور به استودیو رفتند و اجرا کردند.

خبرورزشی هم هفتم اردیبهشت سال ۱۳۸۹ گزارشی اختصاصی از حضور علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا در استودیوی محل ضبط این سرود منتشر کرد و در مورد علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا که برای شرکت در پروژه مذکور به استودیو رفته بودند،  نوشت. علی دایی قسمتی از این سرود را خواند و مهدوی‌کیا هم در دکلمه آن مشارکت داشت. سرودی که هم اکنون در اینترنت موجود است و ماندگار شد.

 

منبع:‌خبر ورزشی

tags # علی دایی سایر اخبار اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ شهاب سنگی که دایناسورها را منقرض کرد به کجای زمین خورد و آن روز چه اتفاقی رخ داد؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • حال خوب| برآورده شدن آرزوی دختر کارآفرین
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • (عکس‌) علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • (تصویر) وقتی علی دایی خواننده شد!
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم