Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به اصلاح قانون شوراهای اسلامی گفت: درباره اینکه شورای عالی استان ها عصاره 125 هزار و 992 عضو شورای اسلامی شهر و روستا است؛ می تواند نقش موثری ایفا کند.
علیرضااحمدی، رئیس شورای عالی استان‌ها در جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: براساس قانون اساسی شوراهای اسلامی جایگاه رفیعی دارند و بایستی برای تقویت نهاد شوراهای اسلامی گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه نمایندگان شوراهای اسلامی مانند نمایندگان مجلس معتمدین مردم هستند گفت: اعضای شوراهای اسلامی ثمره خروجی تأیید صلاحیت نمایندگان مجلس هستند. نباید جایگاه‌ها را تضعیف کرد. برای مثال اگر فردی برای مجلس تائید صلاحیت نمی‌شود و یا در مجلس تخلفی می‌کند آیا باید جایگاه مجلس را تضعیف کرد؟ برای شوراهای اسلامی هم همین‌گونه است و باید با افرادی که تخلف می‌کنند با آنها برخورد کرد.
احمدی با بیان اینکه اصل 101 قانون اساسی به تشکیل شوراها اشاره می‌کند و اصل 102 اشاره می‌کند که شورای عالی استان‌ها می‌تواند مستقیماً به مجلس طرح ارائه کند، افزود: برای این جایگاه که قانون اساسی برای شورای عالی استان‌ها در نظر گرفته است؛ باید مجلس شورای اسلامی بتواند از ظرفیت آن استفاده کند.
او با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها در کمیسیون‌های دولت دعوت می‌شود و در خیلی از مجامع مختلف جایگاه شورای عالی استان‌ها دیده شده است، تاکید کرد: هر موضوعی که در حوزه شوراها و شهرداری‌ها مطرح می‌شود حتماً باید رئیس و یا نایب رئیس در دفاع و یا مخالفت آن باید صحبت کند و نظر شوراهای اسلامی را منعکس کند.
رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اصلاح قانون شوراها تاکید کرد: در این باره که شورای عالی استان‌ها عصاره 125 هزار و 992 عضو شورای اسلامی شهر و روستا است می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند.
به گزارش شهر به نقل از مهر؛ احمدی در پایان با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی افزود: 50 درصد از امورات شهر و روستا را شورا و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اداره می‌کنند و برنامه‌های مختلف شهر را شورا سیاست گذاری و برنامه ریزی می‌کند. آیا شهرداری می‌تواند بدون مصوبه شورا، پروژه‌ای را در شهر اجرا کند؟ بنابراین از این ظرفیت شوراهای اسلامی در موضوعات و حوزه‌های مختلف باید استفاده کرد.
در این جلسه حمید بادامی نجات، نایب رئیس٬ سید پیمان موسوی، نماینده استان کرمانشاه، عباس محمد صالحی، نماینده استان اصفهان و رضا فیروز رنجبر، نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها نیز حضور داشتند و پیرامون مباحث مطروحه به بیان مطالب و دیدگاه‌های خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شورای عالی استان ها شوراهای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۰۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سام دلیری شامگاه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران تعامل با مدیران استان را از جمله کارکردهای شوراهای اسلامی برشمرد و گفت: طبق اعلام شرکت گاز استان، روستاهای فاقد گاز در استان تا پایان سال جاری از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

وی با عنوان اینکه نگاه شوراها تعاملی و گفتمانی است، افزود: آموزش شوراها مساله مهمی به شمار می‌رود و با تعامل بین شوراها و امور عمرانی استان، آموزش شوراها در دو شهرستان استان کلید خورده است.

وی با بیان اینکه آموزش شوراها در سوادکوه و چالوس آغاز شده است، گفت: این طرح در شهرهای چالوس و آمل نیز اجرا می‌شود.

سام دلیری صدور کارت شورایی را از طرح‌ها برشمرد و گفت: برای افرادی که مدارک و مستندات را ارسال کردند تا دو هفته آینده این کارت صادر و ارسال می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان مازندران با اشاره به گردشگری منطقه غرب مازندران تصریح کرد: اگر گزارشی از تخلف شوراها در روستاها و شهرها اعلام شود، تخلفات در کمیته‌های حل اختلاف در شهرستان و استان بررسی و رسیدگی می‌شود و اگر تخلف محرز شد، نسبت به عزل عضو شورای متخلف روستایی اقدام می‌شود.

سام دلیری با بیان اینکه تصمیم گیری درباره تخلفات شوراهای شهر پس از استان در وزارت کشور انجام می‌شود، گفت: رسیدگی به تخلفات شوراهای شهر پس از رسیدگی در هیأت حل اختلاف استان از سوی وزارت کشور اعلام نظر می‌شود.

رئیس شورای استان مازندران در عین حال تاکید کرد که اگر هر یک از اعضای شوراهای اسلامی در مسؤولیت خود دچار تخلف شوند با آنان برخورد می‌شود.

وی با اظهار اینکه ۱۱ هزار و ۹۲۳ عضو اصلی و علی البدل شوراها در استان فعالیت می‌کنند، گفت: میزان تخلف شوراها کم و اندک است و در مجموع تعداد افراد و اعضای دوره ششم شورای اسلامی در دوره ششم در استان عزل یا برکنار شدند ۱۲ نفر هستند.

سام دلیری با تاکید براین که هر فردی که برای شوراها ثبت نام می‌کند باید دارای کارت آزمون و آموزش و آشنا به قوانین باشد، گفت: برخی از اعضای به دلیل اشراف نداشتن به قانون و آموزش به مسیرهایی می‌روند که اشتباه است و منجر به بروز تخلفاتی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان مازندران آشنا نبودن به وظایف را از مشکلات شوراها برشمرد.

کد خبر 6090353

دیگر خبرها

  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد